Mngsa dkwa nak ubati penyaklt mvrung akhirnya dir0g0l… P0lis t4han Da’i Syed bantu slasatan

Mngsa dkwa nak ubati penyaklt mvrung akhirnya dir0g0l… P0lis t4han Da’i Syed bantu slasatan

loading...

SELEPAS beberapa hari membuat lap0ran atas dkwaan fltnah mer0g0l gadis, pihak p0lis seterusnya bertindak men4han Da’i Syed pada Khamis malam bagi membantu si4satan k3s itu.

Mngsa dkwa nak ubati penyaklt mvrung akhirnya dir0g0l… P0lis t4han Da’i Syed bantu slasatan



Menurut Ketua P0lis Daerah Shah Alam, Asisten Komisi0ner Baharudin Sahat, svspek berusia 25 tahun itu dit4han sekitar jam 11 malam selepas hadir ke Ibu pejabat P0lis Daerah Shah Alam untuk memberi keterangan ekoran laporan p0lis daripada mngsa r0g0l pada Rabu lalu.

ARTIKEL MENARIK:Hubungan dengan ayahanda keruh sejak 2016 - Da'i Syed
loading...


Pendakwah yang dicvngkil bakatnya daripada program realiti itu didkwa melakukan perbuatan jljik tersebut di Studio I-Soho, Sksyn 7, Shah Alam dalam kejadlan pada 11 September tahun lalu.

“Dalam kejadian sekitar jam 8 malam itu mngsa perempuan berusia 23 tahun telah keluar dengan sspek yang baru dikenali di laman soslal Instagram dengan menaiki kereta milik svspek jenis BMW untuk membuat perbincangan berkenaan msalah kemvrungan yang dihadapi dengan kaedah perubatan Islam.

“Svspek telah membawa mngsa makan di kedai makan di kawasan Batu 3, Shah Alam dan selepas makan, mngsa telah dibawa ke rumah svspek di Sksyn 7 dengan alasan untuk memberikan penerangan bagaimana boleh keluar daripada penyaklt kemvrungan.


Pendakwah tersebut dibawa ke mhkmh bagi permohonan rem4n.

“Mngsa telah dir0gol oleh svspek dan mngsa tidak terd4ya hendak mel4wan serta tidak tahu cara mahu keluar dari tempat tersebut, ” katanya.



Loading...
loading...

Menurut Baharudin lagi, sehari selepas kejadlan iaitu pada 12 September 2019, sekitar jam 6.40 pagi, svspek didkwa memberikan am4ran kepada mngsa supaya merahsiakan apa yang berlaku dan memberi am4ran yang mngsa sentiasa dip4ntau pada setiap masa.

Tambahnya lagi, svspek terus menghantar mngsa ke bawah l0bi apartment dan mngsa menaiki Grab untuk pulang ke rumah sewa mngsa di Subang Jaya.

Bagaimanapun pada 23 September 2019 mngsa telah dimasukkan ke H0spital Kajang kerana meng4lami tek4nan perasaan serta dirujuk ke rwatan pslklatri.

“Pada Oktober 2019, mngsa telah balik ke rumah keluarga di Triang, Pahang serta telah mendapat rwatan semula di H0spital Sultan Haji Ahmad Shah Temerloh dan ditahan di w4d pslklatri selama lima hari.

“Pihak H0spital Temerloh mengatakan mngsa telah meng4lami tek4nan perasaan yang tervk serta travma aklbat daripada kejadlan tersebut dan sehingga laporan p0lis ini dibuat, mngsa masih menerima rwatan susulan di h0spital yang sama.

K3s dislasat di bawah Sksyn 376 Kanvn Kesksaan dan svspek yang dit4han di l0kap IPD Shah Alam dir3man pagi Jumaat untuk membantu si4satan lanjut.

Pada Selasa lalu, Da’i Syed tampil membuat laporan p0lis bagi menaflkan d4kwaan dia terbabit dalam k3s r0g0l seperti yang ditul4rkan di Twitter.

Syed atau nama sebenarnya Syed Shah Iqmal Syed Mohammad Shaiful Syed Jamalullail turut memuat naik kenyataan rasmi mengenai isv berkenaan di Instagram pada Rabu lalu.

Sebelum ini, bapa kepada pendkwah muda itu iaitu Syed Mohammad Shaiful Syed Jamalullail menerusi laman Facebook mengakui sudah lama mendengar berita bruk yang membabitkan anaknya.

Malah, dia turut mendedahkan anaknya mengabaikan segala mesej yang dihantarnya sejak dua tahun lalu.

Berikutan dkwaan yang tul4r, Syed Mohammad Shaiful menasihati agar pihak yang mendkwa menjadi mngsa segera melaporkan kepada pihak berkuasa.

Sumber:mstar


Kredit - Dedah Media



-----------------------------------------------------------------
loading...

Post a Comment

Previous Post Next Post