Rasa Macam Nak Masuk Islam Gara Gara Benda Ni. Mengejutkan Budak Lelaki Ini Nekad Nak Berjumpa Ustaz Ebit Lew Untuk Peluk Islam

Rasa Macam Nak Masuk Islam Gara Gara Benda Ni. Mengejutkan Budak Lelaki Ini Nekad Nak Berjumpa Ustaz Ebit Lew Untuk Peluk Islam

Seorang kanak-kanak lelaki berbangsa Cina menyimpan hasrat untuk berjumpa dengan pendakwah terkenal, ustaz Ebit Lew yang kini selalu menghulurkan bantuan kepada orang ramai. Perkara itu dikongsi seorang pengguna Facebook, Zulhamizam Mizam pada 18 April lalu dengan memuat naik gambar budak berkenaan yang dilihat turut memegang buku nota. Mari la kita bantu dia

Rasa Macam Nak Masuk Islam Gara Gara Benda Ni. Mengejutkan Budak Lelaki Ini Nekad Nak Berjumpa Ustaz Ebit Lew Untuk Peluk Islam
Rasa Macam Nak Masuk Islam Gara Gara Benda Ni. Mengejutkan Budak Lelaki Ini Nekad Nak Berjumpa Ustaz Ebit Lew Untuk Peluk Islam



ARTIKEL MENARIK:Nurse Hamil 4 Bulan Pergi Buat Selamanya Gara Gara Dijangkiti Covid 19. Tak Sangka Ini Keadaan Mengejutkan Jururawat Sebelum Beliau Pergi Buat Selamanya

“Katanya nak jumpa ustaz Ebit Lew, nak perg Jabatan Kebajikan Masyar4kat (JKM) dan nak masuk islam. Mana tahu kot2 dia dapat belajar Islam di bulan Ramadhan yag akan tiba nanti. “Itu je kita dapat bantu, ada la sikit2 dia cerita pasal keluarga tapi tak seronok kongsi dalam ni takut saya salah tvlis,” katanya.

Posting berkenaan mendapat perkongsian hampir 600 kali dan beberapa komen warganet dimana mereka turut mendoakan agar budak itu akan dipertemukan dengan ustaz Ebit satu hari nanti.

Komen Warganet

Insyaallah niat baik dan ikhlas kalau ada rezeki, mereka pasti bertemu. Cuma ustaz sekarang kelihatan sibuk dengan jadual yang padat bagi menjayakan sumbangan untuk orang tidak berkemampuan! Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook


Loading...
loading...

Komen Padu Ezany Nazariff Lepas Nampak Ustaz Ebit Lew Dikritik Hebat Bila Dia Ikhlas Hulurkan Bantuan Untuk Keluarga Pak Aq

Pelakon Ezany Nizariff menyifatkan tindakan segelintir individu termasuk ahli politik yang menegur kaedah pemberian bantuan Ustaz Ebit Lew adalah tidak wajar sama sekali. Menurut Ezany, cara mereka membuat teguran adalah salah seolah-olah tidak menghargai segala bantuan yang diberikan oleh Ustaz Ebit.

Dalam satu posting di Facebook, Ezany turut berkongsi bagaimana seorang ahli politik perlu menjawab isu tersebut dengan cara yang betul. Kalau Saya jadi PENTADBIR KEDAH Saya Akan cakap mcm ni.. Jutaan Terima Kasih di atas Keperihatinan Ustaz Ebit, km Bersyukur Dan mengucapkan Jutaan Terima Kasih.

Utk pengetahuan Ustaz pihak Zakat, Negeri Dan beberapa agency telah Membantu beliau. Walau pun begitu mungkin usaha kami tidak cukup atau tak memadai.. Kami akan memperbaiki usaha Dan penyampaian Bantuan, Bukan setakat memberi barangan, kami akan menyediakan peluang Pekerjaan yg bersesuai atau peluang Perniagaan.

APA pun kami mengucapkan sangat berterima kasih kepada Ustaz Ebit di atas Keperihatinan ini. Moga Allah Merahmati usaha Ustaz Ebit. # BEZA TAK ORG YG BERCAKAP APABILA BERLAPANG DADA DARI OWG POLITIK CAKAP.. # BARU JADI PEGAWAI MEDIA JE BRO.. KETURUNAN KITER DULU PUN TADBIR KEDAH GAK.. TAPI.. RELAX JER..

# JUGA UNTUK USTAZ SOWANG LAGI YG NUN DI SINUN.. ADAKAH ANDA MENGEJAR FOLLOWER? SAMBIL BUAT LIVE.. JIKA ANDA JUJUR BUAT USAHA DAKWAH.. BLK MSIA.. DI SINI RAMAI DH MURTAD DAN CABAR ALLAH PUN ADA.. BALIK LA SINI USTAZ YG MULIA.. KITA BLH BUAT USAHA DAKWAH.. TAKKAN MKN KACANG SORANG SORANG.. ANA PON NAK RASA.. SEDAP TAK KACANG USTAZ TU.. USTAZ KN ILMU TINGGI… ANA NI PENDOSA OOOOO.. BYK DOSA… MAI LA BLK MSIA USTAZ yg Mulia Ahli Syurga

# TERAKHIR JUMPA USTAZ EBIT 5TAHUN LPS DI BANGLADESH, COMEL DAN TERTIP SERTA BERADAB ORGNYA.. JGN RISAU USTAZ.. JLN TERUS.. ALLAH SYG USTAZ.. RAMAI MAKHLUK JUGA SYG USTAZ

Wahai semua Sahabat.. Di Akhirat Allah Akan Tanya jika kita tidak pertahan Kan Pendakwah Pejuang Agama.. Tapi Allah tak Tanya jika kita tak Taksub politik Kita Pertahan Ustaz Ebit Bukan sebab Dia Melayu.. Dia Berbangsa Cina.. Tetapi Dia Pendakwah Dan Pejuang Islam.. Allah tidak lihat apa Bangsa kamu.. Tetapi Agama kamu. SY SOKONG USTAZ #EBITLIEW

Sumber Superkiram

Semua Sibuk Cari Salah Tapi Ustaz Ebit Sambung Sediakan Kelengkapan Rumah Pak Aq. Ustaz Ebit Rela Rendah Diri Serahkan Pada Pihak Berwajib Uruskan

Beberapa hari yang lalu, tular video Ustaz Ebit Lew yang mengunjungi rumah sebuah keluarga di Kedah dan memberikan bantuan kepada mereka. Pun begitu, bantuan tersebut telah menimbulkan pelbagai salah faham yang dikaitkan dengan pihak tertentu.

Tidak mahu perkara itu terus berlanjutan, Ustaz Ebit Lew memohon maaf kepada semua pihak termasuk Lembaga Zakat Negeri Kedah serta berterima kasih kepada mereka. “Terima kaseh Lembaga Zakat Negeri Kedah yang selama ini membantu keluarga ini dengan memberi bantuan. Terima kaseh JKM..

Terima kasih jiran lama keluarga Pak Aq yang baik banyak membantu mereka. Mereka selalu membantu menghantar makanan dan lain-lain. Terima kaseh Pihak Masjid Kariah yang ambil berat hal mereka. Terima kaseh kerajaan negeri Kedah yang membantu mereka selama ini.

Saya minta maaf pada semua yer. Mereka semua dah bantu banyak sangat. Setitik sahaja usaha saya berbanding mereka semua. Saya urus cuma beberapa orang dah menangis penat. Mereka semua urus seluruh negeri dan setiap pelusuk negeri sepanjang hayat. Saya cuma sikit sangat. Saya pohon janganlah salahkan jiran, jkm atau pusat zakat atau mana-mana orang.

Saya salah saya minta maaf. Dari hujung rambut sampai hujung kaki pada JKM,LZNK, Kejiranan lama Pak Aq dan semua yer. Saya pohon ampun yer. Benar-benar minta ampun pada semua. Saya cuma ingin kasih sayang buat mereka. Saya cuma tak boleh tahan mereka duduk situ. Sedlh sangat menangls jer.

Saya sayang semua. Saya sayang anak-anak dan pakcik makcik tu mereka baik sangat dari mula sampai saya nak balik tadi. Sorrylah yer. Saya salah saya minta maaf. Saya tak buat apa pun. Terima kaseh semua yer. Semua orang baik. Saya salah saya minta maaf.

Syukur tadi setelah lebih 15 tahun keluarga ini buat kali pertama dapat pindah dari pondok usang dan menyedlhkan. Saya dapat beri hadiah kasih sayang saya buat keluarga ini. Dapat beri mereka rumah baru selesa takyah bayar. Saya insyaAllah bayar selagi hayat.

Belikan peti ais, mesin basuh, rice cooker, cerek, dapur gas, kipas, tilam, baju raya, bantal, semualah peralatan rumah. Hanya setitik usaha saya ini dibandingkan usaha mereka sepanjang tahun dan seluruh negeri kedah.15 tahun kasihan keluarga ini. Selepas ini saya serahkan pada pihak berwajib.

Terima kaseh dengan bantuan kejiranan baru yang baik tadi. Mereka beramai bawa mesin rumput. Bawa katil. Kami bincang aturkan anak sekolah. Aturkan rawatan kesihatan pak ak dan isteri yang perlu rawatan mingguan.

Ada guru mengaji. Kelas di surau selepas PKP. Terima kaseh penduduk taman dan jiran baru yang sangat positif dan membantu. Terima kaseh yer. Tanpa tuan puan saya tak mampu buat apa-apa pun. Tadi dapat bantu anak-anak ini sama-sama gotong royong. Best didik macam keluarga sendiri.

Doakan dah selesai semua di utara. Nak terus balik kl. Rindu isteri dan anak-anak. Rindu bidadari. Rindu safiyyah lew. Rindu rayyan lew. Rindu Qadeejah Lew, Rindu Rindu Uqashah Lew. Nak jadi suami dan ayah menikmati hidup rasa syukur. Rindu ayah dekat kampung sangat. Ya Allah rindu padaMu ya Allah- ebitlew”

Sumber:siakapkeli via Era Kini



-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post