Nurse Hamil 4 Bulan Pergi Buat Selamanya Gara Gara Dijangkiti Covid 19. Tak Sangka Ini Keadaan Mengejutkan Jururawat Sebelum Beliau Pergi Buat Selamanya

Nurse Hamil 4 Bulan Pergi Buat Selamanya Gara Gara Dijangkiti Covid 19. Tak Sangka Ini Keadaan Mengejutkan Jururawat Sebelum Beliau Pergi Buat Selamanya

Besar peng0rbanan dan jasa barisan kakitangan kesihatan ketika ini. Disaat orang lain disuruh duduk di rumah tetapi merek bertungkus lumus bergadai nyawa untuk memastikan pes4kit-pes4kit segera pulih dan mengawal virus pandemik ini dari terus merebak.

Nurse Hamil 4 Bulan Pergi Buat Selamanya Gara Gara Dijangkiti Covid 19. Tak Sangka Ini Keadaan Mengejutkan Jururawat Sebelum Beliau Pergi Buat Selamanya
Nurse Hamil 4 Bulan Pergi Buat Selamanya Gara Gara Dijangkiti Covid 19. Tak Sangka Ini Keadaan Mengejutkan Jururawat Sebelum Beliau Pergi Buat Selamanya

Namun kita lihat tiada satu pun yang mengeluh tentang kerja mereka, cuma hanya sesekali mereka luahkan rasa kesal dengan sikap segelintir masyarakat yang mengambil mudah untuk terus berada di rumah. Banyak sudah kita lihat di luar negara, doktor dan jururawat yang telah pergi buat selamanya akibat dijangkiti COVID-19.

ARTIKEL MENARIK:Mengejutkan bila Thailand terus kekal tak ada kes baru Covid 19 dan tiada pemergian. Rupa rupanya ini yang mereka lakukan sampai berjaya kekalkan tiada kes baru Covid 19.

Terbaru melalui perkongsian yang dibuat oleh salah seorang pengguna Twitter, seorang jururawat di Indonesia yang sedang hamil 4 bulan pergi buat selamanya kerana COVID-19. Video turut dimuat naik ketika jururawat tersebut dipindahkan ke wad dan menggunakan bantuan pernafasan.

Frontliner tersebut yang hamil 4 bulan juga didakwa telah dibawa ke unit rawatan rapi (ICU) susulan keadaannya yang semakin kritikaI. Dalam video tersebut, dapat dilihat rakan sekerjanya yang berada di tempat itu menangis sehingga terduduk mengenangkan rakan sejawat mereka tumb4ng dij4ngkiti pendemik.

Video yang berdurasi 52 saat itu berlatarbelakangkan suara perakam yang turut sama menangis mengenangkan kondisi frontliner wanita tersebut. Perawat RS Royal Surabaya, positif Covid-19 & kondisi hamil 4 bulan, saat ini sudah menggunakan Respirator… Mohon doa untuk ibu dan calon bayi

Perawat RS Royal Surabaya, positif Covid 19 & kondisi hamil 4 bulan, saat ini sudah menggunakan Respirator… Mohon doa untuk ibu dan calon bayi… Sudah menghadap yang Kuasa.

Menurut daripada laporan sumber juga, petugas kesihatan itu serta kandungannya tidak dapat diseIamatkan dan telah pun pergi buat selamanya. Tumbangnya seorang frontliner bermakna risiko untuk petugas kesihatan turut sama dijangkiti amatlah tinggi kerana berhadapan dengan beribu lagi pes4kit yang positif wabak ini.

Semoga peng0rbanan yang dilalui petugas itu dibalas dengan syurga buatnya kelak. ‘” Allah ampun kan lah d0sanya, kau terimalah Amalannya. Engkau tempat kan lah org yang beriman.” – komen dari saIah seorang warganet

Perkongsian tersebut telah mendapat perhatian warga media sosiaI dan rata-rata turut bersedih dengan apa yang berlaku. Sememangnya virus ini adalah perkara yang serius, jangan ambil mudah saranan yang telah di tetapkan oleh pihak kerajaan dan Kementerian Kesihatan Malaysia.

Perawat RS Royal Surabaya, positif Covid 19 & kondisi hamil 4 bulan, saat ini sudah menggunakan Respirator… Mohon doa untuk ibu dan calon bayi.. Pelepasan alm Ari Puspita Sari. S. Kep.Ns. diantara rekan2 para medis, selamat jalan Pahlawanku, Insyah Allah Surga menantimu


Loading...
loading...

Mengejutkan 317 Kanak Kanak Termasuk 22 Bayi Positif Covid 19. Tak Sangka Rupa Rupanya Ini Puncanya.

Pengacara Iesya Toh berkongsi maklumat akan j4ngkitan w4bak Covi1d-19 terhadap kanak-kanak di Malaysia yang sehingga kini mencecah angka 317 kes termasuk 22 b4yi. Menurut info, Selangor mencatatkan bilangan kes paling tinggi iaitu 48 kes.

“Bagi ibubapa yg mempunyai anak kecil & baby, pls read this! Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) melahirkan kebimbangan terhadap golongan beri1siko seperti warga emas dan kanak-kanak yang mungkin dijangk1iti Cov1id-19 ketika musim perayaan Aidilfitri.

“317 kanak-kanak termasuk 22 bayi positif Cov1id-19. Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) memaklumkan terdapat 317 kes positif Covi1d-19 dalam kalangan kanak-kanak 12 tahun ke bawah sehingga hari ini. Selangor mencatatkan bilangan kes positif Cov1id-19 tertinggi dalam kalangan kanak-kanak bawah 12 tahun iaitu 77 kes, diikuti Negeri Sembilan (48), Johor (46), Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Putrajaya (28) serta Sabah (26),” kongsinya menyampaikan informasi.

Menurut sumber, terdapat satu pemergian dilaporkan dan menjadikan jumlah kumulatif kes pemergian Cov1id-19 di Malaysia kekal sebanyak 113 kes. Malah, terdapat 17 kes baharu yang dilaporkan dengan lima kes adalah dalam kalangan bukan warga negara Malaysia.

Sumber : http://transformasi.pw/ Oh MyMedia

Mengejutkan Bila Thailand Terus Kekal Tak Ada Kes Baru Covid 19 Dan Tiada Pemergian. Rupa Rupanya Ini Yang Mereka Lakukan Sampai Berjaya Kekalkan Tiada Kes Baru Covid 19.

Thailand hari ini sekali lagi melaporkan sifar kes baharu COVID-19 dan pemergian, jumlah kes kekal 3,025 dengan 56 pemergian. Jurucakap Pusat Pentadbiran Situasi COVID-19 (CCSA) Thaweesilp Wissanuyothin mengucapkan terima kasih kepada semua warganegara Thailand atas kerjasama mereka memerangi COVID-19.

“Saya berharap tiada kes baharu dan pemergian, dalam tempoh lebih lama atau sekurang-kurangnya satu angka kes baharu memandangkan fasa kedua dengan pelonggaran sekatan akan bermula esok,” katanya pada taklimat harian COVID-19 di sini hari ini.

Daripada 3,025 kes, seramai 2,855 pesakit telah sembuh dan discaj dari hospital manakala 114 masih lagi menerima rawatan. Pada Rabu, Thailand merekodkan sifar kes baharu dan pemergian untuk pertama kali sejak 9 Mac.

Sejak pelonggaran sekatan fasa pertama pada 3 Mei, Thailand telah merekodkan kes harian baharu satu angka kecuali pada 4 Mei yang merekodkan 18 kes melibatkan bilangan tahanan yang sama di pusat tahanan imigresen di wilayah selatan Songkhla.

Thailand, negara pertama di luar China melaporkan kes COVID-19 mencatatkan peningkatan harian tertinggi sebanyak 188 kes yang disahkan pada 22 Mac. Sementara itu, fasa kedua pelonggaran sekatan akan bermula esok menyaksikan lebih banyak perniagaan dan tempat dibuka termasuk pusat beli-belah dan gedung serbaneka.

Selain itu perintah berkurung di seluruh negara akan dipendekkan sejam iaitu dari 11 malam hingga 4 pagi berbanding 10 malam hingga 4 pagi sebelum ini. Sementara itu, Thailand telah mengeluarkan China, Korea Selatan, Hong Kong dan Macau dari senarai Zon Penyakit Berjangkit untuk COVID-19. Pengumuman itu disiarkan dalam Warta Diraja pada Jumaat. Situasi COVID-19 di negara dan wilayah berkenaan dan keberkesanan mereka mengekang virus maut itu telah bertambah baik, menurut kenyataan itu.

Sumber: BERNAMA

Akhirnya Dr Noor Hisham Dedahkan Kenapa Angka Kes Baharu Sekarang Makin Hari Makin Menurun. Rupa Rupanya Hanya Negeri Ini Yang Catat Pertambahan Kes Baharu.

Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) menerusi satu ciapan di akaun Twitter rasminya telah berkongsikan tentang maklumat kes positif mengikut negeri. Menurut ciapan tersebut, setakat 16 Mei, jam 12 tengah hari, sebanyak lima negeri telah dikesan mencatatkan kes positif baharu. Kesemua jumlah kes yang dilaporkan itu berjumlah sebanyak 17 kes.

Antara negeri tersebut adalah Selangor (1 kes), Kuala Lumpur (7 kes), Putrajaya (1 kes), Pahang (7 kes), dan Sabah (1 kes). Pun begitu, KKM turut menjelaskan bahawa daripada 17 kes positif baharu itu, 6 adalah kes import manakala 11 lagi berkaitan penularan tempatan yang melibatkan 5 bukan warganegara Malaysia.

Kes Positif Mengikut Negeri (setakat 16 Mei, jam 12 tengah hari). Daripada 17 kes positif baharu, 6 adalah kes import. 11 lagi adalah berkaitan penularan tempatan yang melibatkan 5 bukan warganegara Malaysia.

Sumber: KKM via Era Kini

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post