[Video] Demi menyakinkan rakyat, Perdana Menteri tawar diri jadi org pertama terima vaksin

[Video] Demi menyakinkan rakyat, Perdana Menteri tawar diri jadi org pertama terima vaksin

loading...

KUALA LUMPUR: Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini menawarkan diri untuk menjadi individu pertama menerima suntlkan vaksln C0VID 19. Perdana Menteri berkata, ia bagi meyakinkan rakyat bahawa vaksln C0VID 19 diperoleh itu adalah selamat dan berkesan.




“Ini akan diikuti dengan petugas barisan hadapan, sebelum diberikan kepada kumpulan sasar iaitu kumpulan berisik0 tinggi seperti warga emas, mereka yang menghldap penyaklt tidak berjangklt (NCD) dan penyaklt saluran pernafasan kr0nik,” katanya dalam perutusan khas di sini, hari ini.

ARTIKEL MENARIK:Suara paling dinantikan, Sultan Johor mula bertitah isu wanita kahwin kapten hoki India tak ikut syarak
loading...



Dalam pada itu, Muhyiddin sekali lagi mengajak semua pihak bersama-sama menghayati dan membudayakan norma baharu dalam menjalani kehidupan seharian walaupun selepas menerima bekalan dan suntlkan vaksln.

“Kita perlu menyesuaikan diri dengan norma baharu kerana vlrus ini telah pun berada di dalam k0muniti.

“Patuhl SOP (pr0sedur operasi standard) ditetapkan dan amalkan kebiasaan mencuci tangan menggunakan sabun dengan lebih kerap atau gunakan pencuci tangan (hand sanltizer) jika tiada punca air berdekatan, pakai pelitup muka dengan betul ketika berada di tempat awam dan jaga jarak flzikal dengan orang di sekeliling.

VIDEO

“Insya-Allah, kita mampu menghadapi cabaran ini bersama,” katanya.



Loading...
loading...


Reaksi Orang Ramai

” X pernah dlm sejarah malaysia ada penyaklt gl0bal mcm ni …yg sgt serius menyrang 1 donia…dan kita ada 1 pm yg pertama dlm sejarah offer diri utk vaksln…hebat dgaan malaysian semua kali ni….semoga kita semua berjaya harungi wbak ni dan bangklt.

” 1st bg laluan semua ahli2 p0litik dlu. Last barulah rakyat jelata. Kita kna h0rmat ahli2 pol0litik kita, bg mereka dlu.

” Kami nk semua ahli parlimen dan DUN jd kumpulan pertama… SEMUA.. Bg meyakinkan pengvndi masing2 akn ketelusann mereka berjuangg demi kami sbgai pengundi mereka.



 

Sumber   BH online via Trending Kini




-----------------------------------------------------------------
loading...

Post a Comment

Previous Post Next Post