Kec0h di Ipoh lelaki kurang ajar siap meludah pekerja kedai serbaneka akhirnya terima padah!

Kec0h di Ipoh lelaki kurang ajar siap meludah pekerja kedai serbaneka akhirnya terima padah!

loading...

Semalam telah tular sebuah rakaman video membabitkan seorang lelaki yang telah melu-dah seorang pekerja kedai serbaneka di Ipoh.

Kec0h di Ipoh lelaki kurang ajar siap meludah pekerja kedai serbaneka akhirnya terima padah!



Menurut laporan polis yang dibuat oleh pekerja tersebut, lelaki tersebut dikatakan memasuki premis tanpa memakai pelitup muka dan enggan menulis butiran diri pada buku yang disediakan ketika diminta berbuat demikian.

ARTIKEL MENARIK:Ramai Yang Sibuk Berebut Nak Beli Emas Di Kelantan. Masa Pdrm Datang Buat Operasi Terkejut Ini Yang Mereka Sanggup Buat Demi Nak Beli Emas.
loading...


Lelaki tersebut juga memarahi pekerja tersebut dengan mengeluarkan kata-kata ke-sat serta meludah pekerja tersebut menyebabkan berlaku sedikit perteng-karan sebelum dileraikan oleh pekerja lain.

Selepas kejadian, lelaki terbabit meninggalkan premis dengan menggunakan sebuah kereta sebelum kembali semula.

Difahamkan lelaki tersebut ditahan oleh polis selepas menerima aduan awam.Sementara itu, netizen turut mengecam tindakan bia-dap lelaki terbabit yang bukan sahaja melanggar SOP yang ditetapkan, malah turut mema-ki hamun orang lain dengan kata-kata ke-sat.

Mereka mahu svspek dikenakan tindakan yang tegas kerana telah menimbulkan kekecohan di tempat awam.Sebelum ini Tular di media sosial video perteng-karan melibatkan seorang lelaki India dengan wanita Melayu dalam sebuah pasaraya di Ipoh.

Dalam video berdurasi 34 saat itu, lelaki India berkenaan bertindak biiadap meludah dan memaki haamun wanita yang juga staf di pasaraya tersebut itu dengan kata-kata ‘pukim4k Melayu’.

Video yang tular

 

Punca kejadian belum dapat dipastikan tetapi besar kemungkinan disebabkan rasa tidak puas hati kedua-dua pihak. Walau apapun sebabnya, lelaki India itu tidak sepatutnya mengeluarkan perkataan berbavr perkavman kerana ia boleh mer0sakkan keharmonian dalam kalangan rakyat di negara ini.



Loading...
loading...


Mujurlah pada waktu kejadian ada orang lain yang tampil menghentikan pertngkaran jika tidak sesuatu yang bvruk bakal berlaku terhadap wanita berkenaan.

Sentiasa ada di ingatan kemakmuran sesebuah negara adalah bergantung sejauhmana kemantapan dan keutuhan hubungan pada setiap lapisan masyarakatnya.

Hubungannya yang erat adalah antara ciri-ciri masyarakat yang berkualiti. Iaitu sebuah masyarakat yang bukan sahaja berjaya mewujudkan suasana harmoni dan aman sesama mereka bahkan menjadi aset paling penting kepada negara dalam usaha membangun dan memajukan negara baik ketika senang mahupun susah.

Menyedari akan hakikat inilah maka Islam awal-awal lagi telah menekankan betapa pentingnya menjalinkan hubungan erat di kalangan masyarakatnya. Suruhan tersebut tidak hanya terhad kepada sesama masyarakat Islam sahaja malahan melepasi batas agama, bangsa, keturunan, warna kulit, bahasa dan sebagainya.

 

Sumber: Wow berita.my via Trending Kini






-----------------------------------------------------------------
loading...

Post a Comment

Previous Post Next Post