Pada mulanya seakan tak percaya. Akhirnya Mas Khan dikenakan denda berpuluh ribu selepas mengaku perbuatannya terhadap A Aida

Pada mulanya seakan tak percaya. Akhirnya Mas Khan dikenakan denda berpuluh ribu selepas mengaku perbuatannya terhadap A Aida

Mas Khan mengaku kesalhannya atas kes mengambil tanpa izin wallet mata wang kripto milik A. Aida. PELAKON Mas Khan bakal berdepan hkmn tirai besi 26 bulan jika tidak berjaya membayar denda RM17,000 selepas menukar pengakuan kepada beersalah atas tdhn ambil tanpa izin wallet mata wang kripto bernilai RM213,805 milik penerbit filem Datuk A.Aida.

Pada mulanya seakan tak percaya. Akhirnya Mas Khan dikenakan denda berpuluh ribu selepas mengaku perbuatannya te
Pada mulanya seakan tak percaya. Akhirnya Mas Khan dikenakan denda berpuluh ribu selepas mengaku perbuatannya te

Menurut laporan Bernama, Majistret Farah Nasihah Annuar mengenakan hkmn itu terhadap Mas Khan, 26, atau nama sebenarnya Mas Hidzir Khan Mas Fadzillah Khan semasa sebutan kali ketiga kes tersebut.

ARTIKEL MENARIK: Baru kahwin dua bulan dah disahkan mengandung dua bulan. Lepas isteri bersalin terkejut tengok ank rambut kerinting dan berkulit gelap. Tak sama macam ayah dan mak dia. Akhirnya terbongkar segala perbuatan isteri selama ni.


Pelakon filem Abang Long Fadil 2 itu juga didenda RM7,000 atau masuk tirai besi 12 bulan atas kes pertama manakala untuk kesalahn kedua dia perlu membayar denda RM10,000 atau tirai besi 14 bulan. Mengikut kes pertama dan kedua, Mas dikatakan ambil tanpa izin wallet yang merupakan mata wang kripto milik A. Aida, 50, tanpa izin bernilai RM59,804.15 dan RM154,000.85 di Taman Ukay Perdana, Ampang, Kuala Lumpur, pada 5 pagi 7 Mac tahun lalu.

Mas Khan didenda RM7,000 atas kes pertama manakala RM10,000 untuk kesalahn kedua. Mas didkwa mengikut Seksyen 379 Kanun Kesksaan yang memperuntukkan hkmn tirai besi maksimum tujuh tahun atau denda atau kedua-duanya. Terdahulu, Mas Khan yang diwakili peguam Surya Putra Mohamad Taufan memohon denda minimum atas alasan anak guamnya penanggung utama keluarga selain telah memberikan kerjasama baik kepada pihak berkuasa sejak awal siasatan.

Bagaimanapun, Timbalan Pendkwa Raya Nur Intan Syakieraah Zakaria memohon hkmn setimpal berbentuk pengajaran mengambil kira keseriusan kes yang dilakukan dan jumlah kerugian dialami yang terlibat adalah tinggi iaitu lebih RM200,000. Menerusi laporan mStar 28 Ogos tahun lalu, A. Aida atau nama sebenarnya Zaidah Awang, 50, mahu individu yang terlibat dalam kes pengambilan wang pelabuhannya bernilai lebih Rm200,000 menerima hkmn setimpal. Mas Khan juga tidak dibenarkan dan tidak akan mendapat peluang lagi untuk berlakon dalam filem atau drama terbitannya.-mh

Mas Khan tak nak buka aib sesiapa, enggan ambil tahu mengenai Fazreen lagi

PELAKON Mas Khan enggan mendedahkan punca percintaannya yang dibina selama empat tahun dengan finalis Dewi Remaja, Fazreen Fazera tamat di tengah jalan. Mas Khan atau nama sebenarnya Mas Hidzhir Khan Mas Fadzillah Khan, 25, berkata, sebarang kenyataan yang dibuat hanya akan mngeruhkan keadaan. “Saya tidak dapat menghalang kalau warganet buat andaian mereka berdasarkan apa yang dimuat naik di laman s0sialnya.

“Lagipun saya tak nak buka aib sesiapa. Takut ia akan mngeruhkan lagi keadaan,” katanya kepada mStar. Fazreen memberitahu hubungan cinta bersama Mas Khan sudah berakhir. Pelakon filem Abang Long Fadil 2 diminta mengulas mengenai beberapa kenyataan bekas teman wanita yang mengatakan hubungan mereka sudah berakhir. Fazreen ketika menjawab soalan pengikut Instagram mengenai punca hubungan itu berakhir berkata, dia tidak memerlukan pihak ketiga dalam hubungan tersebut. Dalam pada itu, Mas meminta tidak dikaitkan lagi dengan wanita itu dan menganggap hubungan tersebut berakhir disebabkan tiada jodoh antara mereka. “Kalau boleh saya tak mahu ambil tahu apa-apa tentang dia lagi. “Memang saya dah tiada apa apa dengan dia (Fazren) selepas empat tahun kami bersama. “Sebab hubungan kami pun sudah berakhir, tiada sebab untuk saya bercakap mengenainya lagi,” katanya.-mstar

RM200,000… Mas Khan tidak benarkan berlakon dalam produksi A. Aida

“MAS KHAN…? Oh tidak! Dia tidak akan dapat apa-apa peluang berlakon daripada saya lagi!” Kenyataan tegas itu keluar daripada mulut produser Datuk A. Aida kerana kcewa terhadap aktor Mas Khan yang turut berlakon dalam filem terbaharu terbitannya Ratu Kala Jengking . A.Aida atau Zaidah Awang berkata, keterangan itu dibuat berikutan dia sudah hilang kepercayaan terhadap Mas Khan kerana dipercayai menjadi individu utama berhubung kehilangan wang pelaburannya berjumlah kira-kira RM200,000.

A. Aida arah pihak produksinya untuk tidak berurusan dengan Mas Khan. “Saya tidak percaya dia lagi. Wang pelaburan saya hilang kerana dia dipercayai individu utama dalam kehilangan wang itu. Saya dah arahkan pihak produksi agar jangan berurusan dengan dia lagi,” katanya kepada mStar Online. Justeru kata penerbit A. Aida Production ini, aktor tersebut tidak dialukan untuk menyertai sebarang promosi termasuk tayangan perdana filem Ratu Kala Jengking  yang akan diadakan pada Selasa. Filem itu akan menemui penonton pada 27 Februari ini. Selain Mas Khan, 26, pelakon lain yang turut membintangi filem itu ialah Nadia Brian, Datuk Fizz Fairuz, Amar Asyraf, Eyra Hazali, Octovia Manrose, Dayang Areeda, Aprena Manrose dan Firman Siagan.


Loading...
loading...


Tak akan ada apa apa pun kalau dia (Mas Khan) tiada sekalipun, filem saya ni ada 30 orang pelakon gred A.

Ujar A. Aida, tiada yang kurang terhadap filem itu jika Mas Khan tidak hadir atau terlibat dalam sebarang promosi yang dijadualkan kerana pihaknya mendapat sokongan daripada pelakon lain. “Tak akan ada apa apa pun kalau dia (Mas Khan) tiada sekalipun, filem saya ni ada 30 orang pelakon gred A,” katanya. Untuk rekod, pada Ogos 2019, seramai tiga orang telah dipanggil ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ampang Jaya, bagi membantu siasatan berhubung kehilangan wang pelaburan A. Aida. Selain Mas Khan, individu lain ialah bekas suami A. Aida iaitu Ariff Aziz dan seorang lagi lelaki iaitu teman Mas Khan.

Salah satu babak dalam filem Ratu Kala Jengking Hasil siasatan pihak polis mendapati terdapat asas untuk mendkwa Mas Khan berhubung kejadian itu. Dalam pada itu Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner, Noor Azmi Yusoff yang dihubungi mStar pada Isnin mengesahkan individu utama telahpun disahkan di mahkamah beberapa bulan lalu. “Dia sudah disahkan di mahkamah dan sekarang hanya menunggu masa untuk dibicarakan,” katanya. Menurut Noor Azmi, individu utama mengikut Seksyen 379 Kanun Kes3ksaan yang jika sabit kesalhan boleh dijatvhi hukmn tirai besi maksimum tujuh tahun atau dengan denda atau kedua-duanya sekali. Sebelum ini A. Aida mendkwa kehilangan lebih RM200,000 dalam bentuk pelaburan menerusi dua transaksi di luar pengetahuannya-mstar

Lana Nodin sangat s0mbong pada mulanya – Mas Khan

KUALA LUMPUR: Pelakon baru, Mas Hidzhir Khan atau komersialnya, Mas Khan mengakui heroinnya, Lana Nodin dalam filem Biasan arahan Sandosh Kesavan memberitahu pelakon itu sangat s0mbong pada awal pertemuan mereka sekitar tahun lalu. Kali pertama bertemu ketika sesi bacaan skrip filem berkenaan, pelakon berbadan sasa berusia 21 tahun itu menjelaskan lagak Lana yang sedikit “k3kwat” atau sombong mula membuatnya gementar Lalu hasil inisiatif pengarah yang mahu mewujudkan keserasian mereka berdua, dua pelakon itu pernah terjbak dengan cinta lokasi namun tidak berpanjangan. Difahamkan hubungan mereka hanya bertahan enam bulan. Lana juga sedang bahagia melewati fasa indah bersama suami, Mohd Daud Mckienzie.

“Memang awal jumpa, dia (Lana) memang tak mahu borak dengan saya. Biasalah. Saya pula artis baru. Tapi akhirnya kami jadi akrab. Atas usaha pengarah yang mahu kami cipta keserasian, daripada situ kami kerap keluar bersama dan jadi rapat selepas seminggu terbabit dalam penggambaran. “Cuma selepas itu, kami bawa haluan masing masing. Kisah lama itu biarlah berlalu. Baru-baru ini, kami ada bertemu balik kerana menjayakan sesi fotografi yang diaturkan untuk mempromosi filem ini. Saya tumpang bahagia dengan rumah tangganya,” kata Mas Khan yang sudah dua tahun berkecimpung dalam arena seni.

Menerusi filem romantik thrill3r itu, Mas Khan kali pertama membawakan watak utama. Biasan juga menjadi percaturan pertamanya melangkah ke layar perak. Sebelum ini, Mas Khan pernah berlakon drama Gerak Khas, Eksperimen Cinta dan Kasih. “Lebih menarik untuk filem ini juga saya diberi peluang menyanyikan lagu tema berjudul Tidak Ku Sangka. Bayangkan dapat berlakon filem dan menyanyi pula itu, ia cukup indah buat saya. Peluang menyanyi ini pun datang tanpa diduga. Ketika datang untuk memasukkan suara bagi filem ini, saya ditawarkan menyanyi pula pada masa yang sama. Ia memang kejutan buat saya,” katanya.

Dunia nyanyian sebenarnya bukan asing buat Mas Khan. Dia juga sebenarnya menganggotai kumpulan Carla sebagai vokalis. Kumpulan itu dianggotai empat orang dan bernaung di bawah syarikat Runaway Production milik Awi Rafael. “Ketika ini lagu sudah dirakamkan bersama syarikat Warner Music. Judulnya ‘Bukanlah’. Kumpulan ini boleh dikatakan mengambil inspirasi seperti kumpulan One Direction yang popular di peringkat antarabangsa,” katanya yang turut membantu keluarga menguruskan tempat penginapan Mas Bro Resort di Melaka. Selain menyanyi dan berlakon, Mas Khan juga menjadi pengacara. Ketika ini dia sedang terbabit melunaskan baki penggambaran program Eskpresi Eko sebanyak 13 episod untuk RTM. Dia juga akan ke lokasi filem Abang Long Fadil 2 arahan Syafiq Yusof tak lama lagi-bh


-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post