Selepas 11 Hari Hilang Akhirnya Ank Saudara Fauzi Nawawi Ditemui Di Kelantan. Tak Sangka Rupanya Ini Yang Terjadi Pada Gadis Ini Buat Ramai Terkejut.

Selepas 11 Hari Hilang Akhirnya Ank Saudara Fauzi Nawawi Ditemui Di Kelantan. Tak Sangka Rupanya Ini Yang Terjadi Pada Gadis Ini Buat Ramai Terkejut.

Pelakon Fauzi Nawawi mengesahkan anak saudaranya Siti Najiha, 22, yang hilang sejak 9 Jun lalu telah selamat ditemui di Tanah Merah, Kelantan semalam. Menurut Fauzi, Najiha yang merupakan anak kakaknya ditemui oleh orang awam di stesen bas dalam keadaan terpinga-pinga dan tidak sihat.

Selepas 11 Hari  Hilang Akhirnya Ank Saudara Fauzi Nawawi Ditemui Di Kelantan. Tak Sangka Rupanya Ini Yang Terjadi Pada Gadis Ini Buat Ramai Terkejut.
Selepas 11 Hari  Hilang Akhirnya Ank Saudara Fauzi Nawawi Ditemui Di Kelantan. Tak Sangka Rupanya Ini Yang Terjadi Pada Gadis Ini Buat Ramai Terkejut.
“Alhamdulilah semalam kami dihubungi orang awam bahawa Najiha telah ditemui di stesen bas di Tanah Merah, Kelantan. “Dia ditemui keseorangan dalam keadaan terpinga-pinga dan didapati dia dem4m panas.“Kami pun terkejut bagaimana dia boleh berada jauh dari tempat dia hilang iaitu kediamannya di Perak.

ARTIKEL MENARIK:Bayaran RM10000 sejam bagi program masakan. Ini penjelasan sebenar Sugu Pavithra berkait dengan isu ini.


“Apa-apa pun terima kasih kepada pihak yang menjumpai dia dan bawa pulang ke rumah untuk diselamatkan,” katanya. Suami kepada Lisdawati itu menghubungi Astro Gempak dan mengesahkan sendiri berita tersebut. Kata Fauzi, Najiha bakal dibawa pulang ke rumah dan seterusnya membuat pemeriksaan kesihatan di hospital.

“Abang ipar kini dalam perjalanan membawa Najiha pulang dan seterusnya ke balai polis untuk melap0rkan situasi terkini. “Kami juga bakal membawa Najiha ke hospital untuk pemeriksaan kesihatan. “Selebihnya kami akan serah kepada pihak polis untuk menjalankan sias4tan,” katanya lagi.

Anak saudara Fauzi yang merupakan Orang Kelainan Upaha (0KU) dilaporkan hilang sejak 10 hari lalu dan berita kehilangannya disebarkan selepas seminggu kehilangannya. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber : Gempak

Sudah 6 hari tak munculkan diri. Fauzi Nawawi dedahkan anak kakaknya yang kurang upaya hilang dari rumah.

Lisdawati menerusi laman Instagram miliknya memohon bantuan orang ramai bagi sama-sama membantu dalam usaha mengesan anak saudara suaminya yang dilapor hilang. Perkata itu sudah berlanjutan sejak enam hari lalu.

Jelas pelakon itu, anak saudaranya merupakan orang kurang upaya meski kelihatan normal. Laporan polis juga telah dibuat namun sehingga hari ini, belum punya petunjuk. “Minta jasa baik ye.. sesiapa ternampak anak ini. Dia nampak mcm normal , bercakap biasa macam orang biasa tetapi fikiran dia tak sama mcm kita sebab tu dia ketegori orang kurang upaya.

“Harap penjelasan ini org yg jumpa akan faham. “Reposted from @fauzinawawi_new Mohon simpati dan pertolongan pada sesiapa yg ternampak dan terlihat remaja ini .“Dia anak kakak saya, Remaja istimewa dia hilang dari rumah sejak 6 Hari yg lalu.

LAPORAN polis telah dibuat di balai POLIS PANTAI REMIS PERAK tapi masih belum ada apa apa berita. “Mohon bantuan dari warga insta dan masyarakat yg prihatin Supaya dapat hubungi nombor yang tertera di gambar. Jika ternampak anak saudara Saya #fauzinawawi,” kongsinya suaminya sebelum ini.

Sumber:Media Hiburan

Ada Jejaka Yang Nak Jadi Menantu Fauzi Nawawi? Ada 3 Syarat

Anak kepada pelakon Fauzi Nawawi, Hanna Faresha sering menjadi perhatian warga net kerana kejelitaan serta kebijaksanaannya. Mempunyai rupa paras yang cantik, Hanna mula menjadi tumpuan ramai ketika mendapat keputusan 10 A dalam peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia tahun lalu.

Kini, anak gadis Fauzi ini popular di kalangan pengguna Instagram dengan mengumpul jumlah pengikut seramai hampir 120,000 pengguna. Mengakui sering menerima gurauan dari kalangan jejaka yang mahu menjadi menantunya, Fauzi tidak kisah dengan populariti yang dikecapi oleh anak daranya.

“Saya tak kisah asalkan dia tahu menjaga diri dan keperibadian. Saya suka juga sebab kalau pergi mana-mana, anak saya akan diberi keutamaanlah, macam artis juga,” seloroh Fauzi. Sebelum ini, anak bujang pelakon ini, Fareez Fauzi telah terlebih dahulu menempa populariti selepas memenangi program realiti Mentor Milenia 2016.

Ketika ditanya mengenai kriteria lelaki yang mahu dijadikan menantu, Fauzi meletakkan tiga ciri-ciri utama.”Dengan siapa anak saya berkawan, siapa bakal menantu saya nanti, saya tiada halangan. Apa yang penting, saya sudah letakkan tiga perkara atau syarat-syarat.

“Pertama, lelaki itu harus pandai membaca kitab suci Al-Quran, kedua, dia haruslah mempunyai latar belakang dan tahu selok belok agama. “Ketiga, dia mesti mempunyai pendapatan tetap dan bersungguh-sungguh dalam kerjayanya. 

“Kalau sudah sampai jodohnya, saya tak halang dan mengikut sahaja asalkan dia memilih pilihan yang terbaik untuk dirinya,” katanya ketika ditemui di malam Anugerah Skrin 2018 (ASK 2018). Fauzi merangkul trofi Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik Drama menerusi lakonannya dalam telefilem Qalbu.

“Alhamdulillah, saya bersyukur kerana rezeki berpihak kepada saya. Biarpun saya kini memberi fokus kepada bidang perniagaan, saya akan terus berkarya dan menyemarakkan dunia lakonan yang saya cintai ini,” katanya lagi.

Foto: Instagram Hanna, @dramasangat

Sumber:Gempak
Loading...
loading...


Fauzi Nawawi buat badan elak nampak gemuk


PELAKON sininom watak jaht, Fauzi Nawawi, 46, memberitahu dia mula bersenam untuk membina badan sejak dua minggu lalu demi untuk menghidupkan watak Samad dalam filem Coast Guard. Menurut Pelakon Lelaki Terbaik Drama ASK 2010 itu, dia hanya bersenam di kediaman rumahnya sahaja.

“Tak pergi gim pun cuma bersenam sendiri di rumah turun naik dan berlari di tangga rumah dua tingkat. “Bila ada babak kena buka baju tak adalah nampak lemak berlebihan,” katanya. Dalam pada itu, Mohd Fauzi Mohd Nawawi atau lebih dikenali Fauzi Nawawi, berkata, gara-gara kesungguhan untuk mencantikkan badan nampak fit, Fauzi mengalami kecedaraan otot.

“Cedara kecil sahaja, kaki kiri sakit. Tapi alhamdulillah sekarang ini sudah dapat berjalan sikit-sikit. “Saya hanya dapatkan rawatan urut tradisional sahaja. “Mujur penggambaran lambat lagi, jadi tidaklah saya risau dan menjejaskan komitmen nanti,” katanya lagi. Selain Fauzi dalam filem itu nanti, antara barisan pelakon utama lain terdiri daripada Emma Maembong, Julia Farhana, Saharul Ridzwan, Black dan Hazama.

Sumber:sinarplus

Fauzi minta nasihat ibu berlakon Munafik 2

KUALA LUMPUR: Pelakon, Fauzi Nawawi meminta pandangan dan nasihat ibunya, Siti Aminah Chin sebelum menerima tawaran menjayakan watak Omar dalam filem, Munafik 2 kerana bimbang lakonannya akan menimbulkan bualan orang ramai.

Fauzi berkata, dia gusar untuk melakonkan watak orang kanan Abuja yang mengamalkan ajaran yang tak elok kerana tidak mahu lakonannya itu mengelirukan penonton, sekali gus membawa dalam bualan orang. “Saya berfikir banyak kali sebelum menerima tawaran pengarah, Syamsul Yusof. Saya bimbang jika lakonan saya itu akan membuatkan penonton salah faham.

“Justeru, saya meminta nasihat ibu dan bertanya pandangannya sebelum memberikan kata persetujuan. Ibu menyarankan saya supaya melakukan solat sunat Istikharah dan meminta petunjuk Allah. “Niat saya melakonkan watak itu untuk memberi teladan kepada penonton dan bukan membawa mereka ke arah negatif. Berpegang kepada prinsip itu, saya bersedia menggalas cabaran membawakan watak Omar,” katanya.

Suami kepada pelakon, Lisdawati itu turut mengakui, lakonannya dalam Munafik 2 yang menemui penonton bermula hari ini membuka matanya terhadap pelbagai perkara, terutama berkaitan pemergian. “Munafik 2 banyak menyuntik kesedaran dalam diri, membuatkan saya terharu menjadi sebahagian daripada produksi ini,” katanya.

Berkongsi pengalaman menjalani penggambaran di kawasan terpencil di Pahang, Fauzi berkata, dia dan kru produksi turut diuji apabila terpaksa menahan diri selama berjam-jam kerana lokasi dipilih tidak mempunyai tandas.

“Kami dimaklumkan kawasan di persekitaran gua itu agak semacam, membuatkan kami berhati-hati dalam setiap tindakan. Lebih mencabar, kebanyakan babak saya dilakukan pada sebelah malam menyebabkan jadual tidur saya terganggu.

“Bukan mudah apabila terpaksa menukar rutin tidur, namun saya berpuas hati selepas melihat hasilnya. Terasa segala bakti dan penat lelah saya berbaloi,” kata Fauzi mengenai karya yang menelan belanja RM2.9 juta serta mengambil masa 72 hari penggambaran

Sumbetr:bharian via Era Kini


-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post