Maya Matahari meninggal dunia

Maya Matahari meninggal dunia

PENYANYI dan penyampai radio, Haiza mengesahkan berita mengenai penyanyi, Mya Ruslee atau Maya Matahari yang disahkan meninggal dunia hari ini akibat kanser.

Maya Matahari meninggal dunia
Maya Matahari meninggal dunia

Haiza ketika dihubung berkata, dia masih menunggu maklumat terkini mengenai jenazah arwah.

ARTIKEL MENARIK: Sajjad Naik Angin Selepas Dikaitkan Jadi Punca B4la Turun Sampai Mekah Kena Tutup
Loading...

“Saya dapat panggilan daripada Kak Ieda (Moin) yang memaklumkan mengenai berita ini. Setakat ini, saya dimaklumkan jenazah arwah berada di Sungai Buloh, namun belum tahu di mana lokasinya secara spesifik,” katanya kepada Harian Metro.


Menurut Haiza, dia tahu bahawa rakannya itu menghidapi kanser dan menjalani rawatan di China.
“Dia tak banyak berkongsi mengenai penyakitnya. Yang saya tahu, dia menghidap kanser sejak dia menyertai Gegar Vaganza musim kelima lagi pada 2018 dan baru saja pulang dari China selepas menjalani rawatan di sana.

Loading...
loading...

“Kali terakhir saya bertemu dengan arwah adalah ketika dia dimasukkan ke Hospital Pantai Kuala Lumpur di Bangsar pada penghujung tahun lalu dan sejak itu, selalu berhubung menerusi telefon,” katanya.
Mya atau nama sebenarnya Myanaliza Ruslee popular menerusi beberapa lagu antaranya Matahari dan Diari Biru sekitar 1990-an dan kembali membuat kemunculan semula selepas menyertai program Gegar Vaganza.


-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post