Sajjad Naik Angin Selepas Dikaitkan Jadi Punca B4la Turun Sampai Mekah Kena Tutup

Sajjad Naik Angin Selepas Dikaitkan Jadi Punca B4la Turun Sampai Mekah Kena Tutup

Awal Februari lalu, isu Nur Sajjad menunaikan Umrah dengan lengkap berpkaian wanita mendapat perhatian bukan sahaja di kalangan warganet malah ilmuan agama, mufti dan menteri.

Sajjad Naik Angin Selepas Dikaitkan Jadi Punca B4la Turun Sampai Mekah Kena Tutup
Sajjad Naik Angin Selepas Dikaitkan Jadi Punca B4la Turun Sampai Mekah Kena Tutup

Turut mengyulas perkara terbabit adalah beberapa ulama terkenal, antara yang l4ntang menegur tindakan Sajjad adalah Ustaz Abu Syafiq Abu Asy’ary.

ARTIKEL MENARIK: “Hanya Utk Nampak Sweet Dpn Peminat” Eina Azman kant0i Suruh Suami Berlakon
Loading...

Menurut beliau, cara ibadah yang ditunjukkan Sajjad dengan sengaja memakai telekung bukan sahaja tidak sah tetapi mengud4ng mvrka AIIah.


” Kita sedia maklum antara yang wajib dilakukan seorang lelaki ketika umrah ialah memakai ihr4m. Pakaian ihr4m itu hendaklah tak langgar batasannya (memakai kain tidak berjahit)”.
Ketika ini isu Sajjad menunaikan umrh dengan berpakaian wanita kian dilupakan masyarakat sehinggalah satu posting terbaharu daripada Ustaz Abu Syafiq yang berbunyi:
” Perasan tak bila b4Ia turun semua kena. Sebab itu jgn biarkan benda mengundang b4Ia berterusan. Kaabah kini dicuci selepas lelaki bertelekung menyentuhnya”
Walaupun tidak menyatakan dengan spesifik nama lelaki bertelekung itu, rata-rata ntizen sudah boleh mengagak siapa yang dimaksudkan oleh Ustaz tersebut.
Sajjad Nak Jumpa Ustaz Abu Syafiq
Tidak berdiam diri, Sajjad terus membalas kenyataan Ustaz Abu Syafiq dan ingin berjumpa. Menurut Sajjad banyak lagi punca lain yang menyebabkan Mek4h dan Madin4h ditutup.
Sajjad juga menyamakan muka Ustaz Abu Syafiq seperti jenama alat elektrik Singer
Berikut luahan hati Sajjad di Ig milik beliau;
Rata-rata netizen menasihati supaya Sajjad segera bertaub4t dan mengaku kesIahannya
Sebelum ini Ramai dilihat memberikan pandangan diruangan komen dengan bersetuju kenyataan yang diberikan Ustaz Abu Syafiq itu.

Loading...
loading...

” Sedih dan t4kut dgn keadaan sekarang.. Teruskan usaha Ustaz utk terus pertahankan isIam.. Kami sentiasa sokong Ustaz”, kata Yatie Yats.
” SubhanaIIah!!.. Betul tu Ustaz.. Baru terfikir..AIIah hu Akbar!!”, tulis Laily Arif pula
” Dia meremehkn hvkum AIIah..lepas tu balik selamba jer bermaharaja lela sana sini…ptutnya kita Iawan abis2 abisan…Sebab ni ttg kesucian pelihara agama kita. AIIahuakhbar”, ujar RoseMala Bonda pula.
” Betul.. Bru perasan lepas kes Sajjad hari tu.. Tiba2 terjadi bnda mcm ni.. Mungkin kebetulan atau tidak.. Hanya AIIah yg mengetahui”, tambah Sya Azri pula.
Kenyataan Ustaz Abu Syafiq yang nama sebenarnya Mohd. Rasyiq Mohd. Alwi telah dikongsikan sebanyak 216 kali dan menerima ratusan k0men.
Melalui apa yang telah berlaku ini, ramai berpendapat agar sebarang bentuk kebatiI4n hendahlah diceg4h daripada berterusan di masa akan datang.
Bagaimana kaedah menceg4h itu, ianya mestilah dilaksanakan dengan penuh hikmah agar ia tidak memberi gambaran yang salah terhadap kesucian ag4ma kita.
Maklumlah sejak zaman media s0sial ini, banyak pihak yang cuba mengambil kesemp4tan untuk menimbulkan kek4cauan.
Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Share Ya. Terima Kasih.
Kredit: musangviral via Rakan Media Network

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post