PU Amin Doa Supaya Usahawan Terkenal Ini Bertaubat Jual Produk Gaya Tidak Senonoh

PU Amin Doa Supaya Usahawan Terkenal Ini Bertaubat Jual Produk Gaya Tidak Senonoh

Etika dan ciri-ciri pekerja banyak membantu menaikkan lagi perniagaannya. Pekerja berkualiti yang mengamalkan etika kerja dengan baik seperti menghormati orang lain, saling bantu-membantu, tidak menindas pelanggan, sopan dan lain-lain lagi adalah contoh yang harus ada dalam syarikat kita.

PU Amin Doa Supaya Usahawan Terkenal Ini Bertaubat Jual Produk Gaya Tidak Senonoh
PU Amin Doa Supaya Usahawan Terkenal Ini Bertaubat Jual Produk Gaya Tidak Senonoh

Yang lebih penting lagi, pastikan pekerja kita memelihara solat lima waktu mereka, lebih-lebih lagi solat di awal waktu.

ARTIKEL MENARIK: “Dah Banyak Kali Kilang Diserbv Kerana Ada Yang Kata Pr0duk Sarang Burung Walet Saya Tidak Halal” Fouziah Gous


Pencetus Ummah (PU) Amin menempelak tindakan seorang usahawan kosmetik yang mempromosikan produk jualannya dengan cara yang agak lucah.Menerusi satu posting di Instagramnya, PU Amin meminta supaya Allah SWT memberi petunjuk dan hidayah kepada usahawan tersebut.

“Ya Allah kau berikan jalan kebaikan pada insan ini. Kami tak mahu ummat kami rosak dengan menatap segala video dan gambar gambarnya.

sapa ada amik bau kote???
Posted by KM_lianarosli on Sunday, October 27, 2019
“Telah kami para pendakwah bersuara, menasihat secara lembut dan tegas, namun kami pula dicerca dan dimarahi. Ya Allah terimalah doa ku.

“Ya Allah lembutkan hati dan sedarkan para pembeli produk nya untuk berhenti mengikutinya kerana dengan kayanya insan ini sebelum bertaubatnya dia akan merosakkan ramai anak bangsa dan ummat ini,” katanya. Tambah PU Amin lagi, hanya doa mampu dia lakukan.

loading...

“Jika terlebih kata saya dipersalahkan tidak selari dengan dakwah Baginda Rasul. Saya mohon jasa baik rakan rakan bantu saya , doakan insan ini agar kembali atas jalan kebaikan, semoga insan ini berniaga dengan cara yang baik dan halal,” katanya.



Sementara itu, menerusi video yang dimuat naik di Facebook, usahawan berkenaan cuba membangkitkan masalah bau alat sulit lelaki sambil mempromosikan produk jualannya.

Sehingga kini video tersebut telah ditonton sebanyak 244,000 kali.

Menjengah ke ruang komen, rata-rata netizen turut mendoakan supaya usahawan tersebut berhenti daripada menggunakan gaya promosi yang cara lebih sopan dan berhemah.

Berniaga adalah suatu kegiatan ekonomi yang amat dianjurkan Islam kepada umatnya kerana aktiviti perniagaan menjanjikan hasil pulangan berlipat ganda kepada peniaga yang berusaha bersungguh-sungguh. Rasulullah juga seorang peniaga dan telah menawan hati ramai orang dengan cara Baginda berniaga.

Dengan keuntungan perniagaan, kita boleh salurkannya untuk sedekah, waqaf, zakat dan juga membantu memberi peluang pekerjaan yang baik kepada orang lain. Berniaga juga sebenarnya satu cara untuk kita memperkenalkan Islam kepada orang lain.

KreditSumber:Gempak via Sinar Viral Network

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post