Sekitar foto jenazzah Mejar Mohd Zahir yang bakal dibawa pulang ke Perak malam ini

Sekitar foto jenazzah Mejar Mohd Zahir yang bakal dibawa pulang ke Perak malam ini

KOTA KINABALU: Jenazzah Allahyarham Mejar Mohd Zahir Armaya AR Badul, akan dibawa pulang ke kampung halaman isterinya, di Perak, malam ini.

Sekitar foto jenazzah Mejar Mohd Zahir yang bakal dibawa pulang ke Perak malam ini
Sekitar foto jenazzah Mejar Mohd Zahir yang bakal dibawa pulang ke Perak malam ini

Van membawa jenazzah Mohd Zahir keluar dari perkarangan Jabatan Perubatan F0rensik, Unit F0rensik PatoIogi, Hospital Queen Elizabeth, di sini, kira-kira jam 5.30 petang tadi.

ARTIKEL MENARIK: Dakwaan hubungan Badul dengan arwa4h tidak rapat, Ini penjelasan AR Badul


Jenazzah dibawa ke Masjid As Salam Kem Lok Kawi untuk solat jenazzah, sebelum dibawa ke Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Kinabalu (KKIA) malam ini.
Difahamkan jenazzah akan diterbangkan ke Kuala Lumpur pada jam 9.25 malam.
Difahamkan, jenazzah Mohd Zahir dijangka tiba di rumah ibu mentuanya di Taman Perpaduan, Ipoh, jam 4 pagi esok dan dijangka dikebvmikan di Tanah Perkuburan Islam Tambun selepas solat Subuh.
Pekerja menggali lubang kvubur untuk majlis istiadat pengebumian Allahyarham Mejar Mohd Zahir Armaya dijangka dikebumikan selepas solat Subuh esok di Tanah Perkvuburan Islam Tambun, Ipoh. – Foto Muhaizan Yahya

loading...

Jenazzah Allahyarham Mejar Mohd Zahir Armaya AR Badul,36, dibawa keluar dari Jabatan F0rensik Hospital Queen Elizabeth untuk dibawa ke Kem Lok Kawi untuk solat jenazzah sebelum dibawa ke Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Kinabalu (KKIA), pada malam ini. – Foto Edmund Samunting
Pekerja menggaIi Iubang kubvr untuk majlis istiadat pengebvmian Allahyarham Mejar Mohd Zahir Armaya dijangka dikebvmikan selepas solat Subuh esok di Tanah Perkuburan Islam Tambun, Ipoh.
Tinjauan BH di tanah perkvburan di Ipoh mendapati pihak Angkatan Tentera Malaysia (ATM) sedang membuat persiapan untuk majlis pengebummian dengan memasang beberapa khemah serta lampu.
Sementara itu, Kerajaan Sabah merakamkan takziah kepada seluruh ahli keluarga Allahyarham Mohd Zahir atas pemergiannya ketika melaksanakan latihan dem0nstrasi di Kem Lok Kawi.
Ketua Menteri, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal, berharap semoga keluarga Allahyarham terus tabah dan sabar atas berita ini.
“Marilah kita sama-sama berdoa agar rohnya ditempatkan dalam kalangan orang-orang yang beriman dan beramal soleh,” katanya menerusi kenyataannya di sini, hari ini.
Ditanya adakah Mejar Zahir sya4hid? Ini jawapan Mufti Pahang
KEMA@TIAN Mejar Mohd Zahir Armaya selepas terte3mbak ketika melakukan demonstrasi sempena pelancaran Divisyen Ke-5 Infantri Malaysia dan Briged Ke-13 Infantri Malaysia di Kem Lok Kawi, Kota Kinabalu di Sabah hari ini tergolong dalam m@ati syahid a@khirat.
Mufti Pahang Datuk Seri Dr Abdul Rahman Osman berkata, m@ati sy@ahid dikategorikan dalam dua keadaan iaitu sya@hid duvnia dan juga a@khirat.
“Kem@atian Mohd Zahir dikategorikan sebagai sya@hid a@khirat berikutan ia meni1nggal dunia ketika bertugas, sama seperti meni1nggal dunia dalam keba@karan dan juga le3mas.
“Namun, insya-Allah kema#tiannya itu dapat keistimewaan, ada darjatnya dan mendapat rahmat daripada Allah,” katanya ketika dihubungi Harian Metro.
Menurutnya, kema#tian itu berbeza dengan sya#hid dunia di mana adalah untuk individu yang meni1nggal dunia ketika berp3erang dengan musuvh demi memperjuvangkan negara Islam.
“Sekiranya, sy@ahid dunia, kema@tian mereka dijamin syurga dan tidak perlu dima@ndikan, tidak perlu dika@fankan, tidak perlu disembahyangkan,” katanya.
p/s: Semoga aarwah di tempatkan di kalangan orang-orang yang beriman 
Apa kata anda? Kongsikan bersama kami 
Sumber : Malaysia Gazette  via tubeviral
ARTIKAL BERKAITAN :

Anak AR Badul meninggaI dunia terkena tmbakan
Trage3di Mejar Mohd Zahir, Mohamad Sabu mula bersuara
AR Badul kongsi pencapian terbaik Mejar Mohd Zahir selepas pemergian anaknya
Dakwaan hubungan Badul dengan arwa4h tidak rapat, Ini penjelasan AR Badul
-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post