Trage3di Mejar Mohd Zahir, Mohamad Sabu mula bersuara

Trage3di Mejar Mohd Zahir, Mohamad Sabu mula bersuara

KUALA LUMPUR: Menteri Pertahanan, Mohamad Sabu merakamkan ucapan simpati berhubung pemergian anggota komando 11 Rejimen Gerak Khas, Mejar Mohd Zahir Armaya semasa demonstrasi di Kem Lok Kawi, Kota Kinabalu, Sabah dalam kej@adian pagi Rabu.

Trage3di Mejar Mohd Zahir, Mohamad Sabu mula bersuara
Trage3di Mejar Mohd Zahir, Mohamad Sabu mula bersuara

Menurut Mohamad, beliau berharap keluarga Allahyar@ham akan tabah menghadapi dugaan ini.

ARTIKEL MENARIK: Anak AR Badul meninggaI dunia terkena tmbakan


“Saya merakamkan si1mpati yang mendalam dan mengucapkan takzia@h kepada keluargar All@ahyarham.
“Saya berharap keluarga kepada Allahya@rham tabah menghadapi suasan pilu ini dan kami di Kementerian Pertahanan amat bersi1mpati atas kese3dihan ini.” jelas beliau dalam kenyataan media.
Jangan Buat Spekulasi
Dalam masa sama, Mohamad mengharapkan kerjasama masyarakat agar tidak membuat sebarang spekulasi berhubung i1ns1iden terbabit.
Allahyar@ham Mejar Mohd Zahir yang juga anak kepada seniman veteran tanah air, A.R Badul itu mengh3embuskan n@afas tera@khir di Hospital Queen Elizabeth di Kota Kinabalu pada pukul 9.20 pagi Rabu.
Luahan hati Badul selepas pemergian anknya, Mohd Zahir
“SAYA reda dan terima ujian Allah ini,” kata pelawak dan pelakon veteran, AR Badul, 70, bapa kepada Alla@hyarham Mejar Mohd Zahir Armaya, 36, yang meni1nggal dunia selepas terte3mbak ketika melakukan demonstrasi sempena pelancaran Divisyen Kelima Infantri Malaysia dan Briged ke-13 Infantri Malaysia di Kem Lok Kawi, Kota Kinabalu, Sabah.
Badul atau nama sebenarnya Armaya Aman Ramlie ketika dihubungi berkata, dia mengetahui keja@dian menimpa anaknya itu sekitar jam 11 pagi hari ini.
“Apa yang berlaku kepada a@rwah adalah dia tert3embak ketika menjalankan latihan pagi tadi. Baju kalis p3eluru yang dipakainya tidak mampu menahan te3mbakan itu dan ia sangat menye3dihkan,” katanya.

loading...

Badul berkata, dia faham dengan tugas anggota komando yang berdepan r1isiko nya@wa tetapi i1nsiden ke3matian Mohd Zahir terjadi ketika dia sedang menjalani latihan.
Badul memiliki enam anak dan Mohd Zahir adalah anak sulung daripada dua beradik hasil perkahwinan dengan isteri ketiganya yang berasal dari Sabah.
Mohd Zahir meninggalkan seorang balu dan seorang anak termasuk dua anak daripada perkahwinan terdahulunya.
MEJAR Mohd Zahir Armaya disahkan meni1nggal dunia selepas tert3embak ketika melakukan demonstrasi sempena pelancaran Divisyen Kelima Infantri Malaysia dan Briged ke-13 Infantri Malaysia di Kem Lok Kawi, Kota Kinabalu.
Difahamkan, ma@ngsa adalah anak pelakon popular, A R Badul.
Demonstrasi yang dipersembahkan beliau bermula kira-kira jam 8.30 pagi dan kumpulan demonstrasi itu adalah persembahan ketiga yang dilakukan.
sumber: hmetro via tubeviral

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post