Polis Puvkul Remaja Lelaki, KPD Ipoh Tampil Beri Penjelasan Apa Yang Terjadi Sebelum Itu

Polis Puvkul Remaja Lelaki, KPD Ipoh Tampil Beri Penjelasan Apa Yang Terjadi Sebelum Itu

IPOH – Dua rakaman video mengenai seorang anggota polis trafik bermotosikal memvukul seorang remaja lelaki di Jalan Persiaran Brash berhampiran Taman Rekreasi Sultan Abdul Aziz, tular di media sosial sejak semalam.

Polis Puvkul Remaja Lelaki, KPD Ipoh Tampil Beri Penjelasan Apa Yang Terjadi Sebelum Itu
Polis Puvkul Remaja Lelaki, KPD Ipoh Tampil Beri Penjelasan Apa Yang Terjadi Sebelum Itu

Menerusi dua rakaman video masing-masing berdurasi 29 dan 25 saat itu, perakam video berkenaan bertindak meng3ecam tindakan polis itu yang dilihat sedang memvukul remaja terbabit.

ARTIKEL MENARIK: “Saya tahu siapa dalangnya” – Azmin mula bersuara



Video Player
00:00
00:27

Ini sebenarnya yang terjadi 
Ketua Polis Daerah Ipoh, Asisten Komisioner Mohd. Ali Tamby tampil memberikan penjelasan dan beliau berkata, kejadian tersebut berlaku ketika Op Bersepadu Sa@mseng Jalanan sedang dijalankan di kawasan berkenaan.
“Ke3jadian tersebut berlaku pada pukul 6.35 petang apabila dua anggota polis yang dilihat dalam rakaman video itu diarahkan menghala ke Persiaran Brash.
PUKUL
Rakaman klip video yang tular memaparkan anggota polis didakwa memukul seorang remaja dalam satu kejadian di Jalan Persiaran Brash, Ipoh semalam.
“Tiba di lokasi kej@adian, mereka berdua menyalakan lampu beacon dan membunyikan siren agar kenderaan yang datang dari arah hadapan berhenti,” katanya ketika dihubungi Kosmo! sebentar tadi.
Tambah Mohd. Ali, selepas beberapa kenderaan berhenti, dua buah motosikal secara tiba-tiba datang dari arah bertentang dengan laju dan menunggang secara zig-zag serta berbah@aya menuju ke arah mereka lalu mel@anggarnya.

loading...

“Akibatnya, dua anggota tersebut terjatuh dari motosikal sebelum mereka segera turun dari kenderaan itu untuk membuat t@angkapan.
“Dua penunggang motosikal itu bagaimanapun bertindak agr3esif dan cuba melarikan diri namun kedua-duanya berjaya ditahan dengan bantuan anggota trafik lain,” katanya.
Katanya, dua penunggang tersebut merupakan remaja lelaki yang berusia 17 tahun dan saman terhadap mereka telah dikeluarkan atas beberapa kes@alahan lalu lintas termasuk mengubahsuai kenderaan, tiada lesen memandu dan memotong secara bah@aya.
“Ujian saringan awal air kencing mendapati mereka nega@tif dadah dan mereka berdua dibenarkan pulang selepas keterangan diambil,” katanya.
p/s: Semoga pelaku ini kenakan tindakan yang setimpal. Syabas PDRM. Kepada ibu bapa, tolong pantau aktiviti anak-anak anda suapay tidak menyesal dikemudian hari 
Apa kata anda? Kongsikan bersama kami 
Sumber : Kosmo Online via tubeviral

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post