“Penunggang Agama! Rupanya Dia Bapak Scammmer” Boy Iman

“Penunggang Agama! Rupanya Dia Bapak Scammmer” Boy Iman

Terkini, kontr0versi membabitkan penerbit filem Blok 404, Dato’ Dr Norul Iman A Rahman atau Boy Iman yang sebelum ini dikaitkan dengan isu penipuan skim pembinaan perumahan kos renddah tidak membuatkan dirinya patah semangat dalam meneruskan perniagaannya.

“Penunggang Agama! Rupanya Dia Bapak Scammmer” Boy Iman
“Penunggang Agama! Rupanya Dia Bapak Scammmer” Boy Iman

Menerusi salah satu posting yang ditulisnya di Instagram, Boy Iman meluahkan rasa bersyukur kerana Syarikat perniagaannya, DBI Technology Sdn Bhd masih kekal beroperasi dan sekaligus berjaya menangkis dakwwaan beberapa individu tertentu yang menuduh syarikatnya melakukan penipuan.

ARTIKEL MENARIK: Selepas netizan cakap tak Suka Sebab Dia Burukkan Mak Mertua Dia, Ini Jawapan Balas Fazley Yaakob



“Syarikat saya, DBI Technology Sdn Bhd masih ada, tak matti2 lagi. Tak payah cakap “Sila Duduk, Jangan Lari”.
Macam ada menteri tu sekarang dah tak jadi menteri, macam pemimpin NGO Pengguna tu sekarang dah lari senyapkan diri sebab dah kantoi kerana mempergunakan NGO tersebut untuk duit dan perniagaan dia, kena acah-acah hero dulu konon aktivis masyarakat, menunggang agama untuk poket sendiri. Sekarang tembeIang sudah peccah, semua org da tau “game” dia.
Cakap orang scammmer rupanya dia bapak scammmer.”- tulisnya di Instagram

loading...

Kurang pasti, siapakah individu yang ditulis oleh Boy Iman ini, namun rata-rata rakyat Malaysia yang mengikuti k0ntroversi ini dari awal pasti dapat meneka.
Seperti mana yang kita tahu, Boy Iman pernah ditahan berkali-kali bagi membantu si4satan mengenai kes peniipuan projek pembinaan rumah banglo.
Isu ini dihangatkan lagi oleh Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) apabila membawa kira-kira 100 yang mendakwwa diri mereka sebagai m4ngsa keadaan untuk bertemu dengan Boy Iman.
Sebelum ini, Netizen persoal Boy Iman sambung Master
SEBELUM ini nama Datuk Dr Boy Iman pernah hangat dek kontroversi berkaitan penipuan hartanah dan penularan gambar konvokesyen Doktor Falsafah (PhD) yang terlalu ringkas sehingga ada yang menyamakannya dengan majlis di tadika.
Namun, semalam namanya kembali menjadi bualan apabila entri kad pelajar yang dimuat naik di Instagramnya sekali lagi tular dan menarik perhatian netizan.
Pada kad tersebut tertera nama penuh beserta pangkat Datuk (Dato) yang dimiliki selain menunjukkannya sedang menyambung pengajian di peringkat Master dalam jurusan Pentadbiran Perniagaan.
“Dapat kad pelajar membuatkan saya rasa macam satu ‘semangat’ yang ‘luar biasa’ pada diri saya.
“Ini juga adalah salah satu azam tahun 2019. Doakan saya habis belajar ya walaupun agak sibuk dengan komitmen yang sedia ada,” tulisnya di ruangan kapsyen.
Entri tersebut nyata menimbulkan keraguan di kalangan netizen yang mempersoalkan mengapa Boy Iman perlu mengambil Master sedangkan dia telah pun memiliki PhD.
Ada juga netizen yang memintanya supaya mendedahkan nama universiti kerana seseorang itu sepatutnya berbangga dengan institusi di mana dia menuntut ilmu.
Pangkat Dato yang terdapat pada kad pelajar turut dipersoalkan kerana menurut netizen nama pada kad pelajar biasanya hanya menggunakan nama penuh seperti dalam kad pengenalan.
Sumber : Hangatcom, sinar harian  via tubeviral

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post