Baru je C3RAlKAN Mawar Karim TaIak 1, Ini Fakta Menarik Fizo Omar Yang Jarang Didedahkan kepada Umum

Baru je C3RAlKAN Mawar Karim TaIak 1, Ini Fakta Menarik Fizo Omar Yang Jarang Didedahkan kepada Umum

Akhirnya kisah rumah tangga di antara pelakon dan usahawan, Fizo Omar bersama bekas isteri, Mawar Abd. Karim telah menemui nokhtahnya.

Baru je C3RAlKAN Mawar Karim TaIak 1, Ini Fakta Menarik Fizo Omar Yang Jarang Didedahkan kepada Umum
Baru je C3RAlKAN Mawar Karim TaIak 1, Ini Fakta Menarik Fizo Omar Yang Jarang Didedahkan kepada Umum

Pasangan ini akhirnya bercerrai dengan taIak satu kira-kira jam 10.55 pagi tadi Mahkamah Rendah Syariah Ulu Langat, Seksyen 9.

ARTIKEL MENARIK: “Saya K0rbankan Kasih Sayang Sy Demi Kebahagiaan Fizo Sekeluarga” – Mawar dedah siapa yang berhak jaga Maryam nanti


Apa pun, ketahui terlebih dulu mengenai 10 fakta menarik Fizo yang mungkin jarang diketahui umum.
1.Fizo Omar atau nama sebenarnya Wan Hafizol Wan Omar dilahirkan di Kota Bahru, Kelantan pada 19 Julai 1985.
2.Bukan sahaja tampan malah pelakon inj juga seorang yang bijak. Fizo memiliki Diploma Kejuteraan Awam dari Universiti Teknologi Mara (UiTM) Arau, Perlis.
3.Pelakon berusia 33 tahun ini merupakan anak kedua daripada empat adik beradik dan mempunyai dar4h campuran Melayu, Arab dan Siam. Ayahnya berketurunan Melayu manakala ibunya pula berketurunan Siam dan Arab.
4.Menyedihkan, Ayah kepada Fizo telah kembali ke rahmatullah pada Julai 2011. Wan Omar, 80, meninggaI dunia di Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian, Kota Bharu, Kelantan.
5. Sejak kecil lagi, Fizo sudah terlibat secara serius bermain bola sepak ke peringkat negeri dengan mewakili negeri Kelantan dalam beberapa kejohanan yang disertai.
6.Pada tahun 2007, Fizo menyertai pencarian Hero Remaja 2007/2008 sekaligus menjadi naib juara. Juara untuk edisi berkenaan ialah Kamal Adli.
7.Selepas itu, Fizo memulakan karier sebagai seorang pelakon dan nama Fizo semakin dikenali apabila dia membintangi sebuah drama bersiri bertajuk Matahari pada tahun 2009 yang disiarkan di saluran TV3.
8. Pada 10 November 2013, Fizo Omar selamat bergelar suami kepada seorang usahawan, Mawar Abdul Karim dengan sekali lafaz kira-kira jam 9.32 pagi di Country Heights, Kajang. Fizo telah memberi mas kahwin berjumlah RM 506 kepada Mawar.
9. Fizo telah dikurniakan seorang cahaya mata perempuan bernama Wan Maryam pada 29 Disember 2017.
10. Bagaimanapun, rumah tangga Fizo telah berakhir apabila Fizo telah melafazkan lafaz cerrai taIak satu kepada Mawar di Mahkamah Rendah Syariah Daerah Hulu Langat pada 10 Julai. Bagaimanapun, keduanya berpisah secara baik dan reda dengan perpisahan itu.

loading...

Fakta Menarik
Berketinggian 179 sentimeter. Berdarah kacukan Melayu, Siam dan Arab. Bapanya berketurunan Melayu, manakala ibunya berasal dari keturunan Siam dan Arab. Bapanya meninggal dunia di usia 80 tahun kerana menghidap masalah ketvumbuhan.
Pemegang Diploma jurusan Kejuruteraan Awam dari Universiti Teknologi Mara (UiTM) Arau, Perlis. Bekas pemain bola sepak pasukan negeri dan kebangsaan.
Sumber : Mediahiburan via tubeviral.bbn.my

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post