Driver dibelikan rumah RM300K, bibik diberi duit RM50K, Sebiji Berlian, Perlu Diserahkan – Perkara ini terdedah selepas pemergian pengasas Dnars

Driver dibelikan rumah RM300K, bibik diberi duit RM50K, Sebiji Berlian, Perlu Diserahkan – Perkara ini terdedah selepas pemergian pengasas Dnars

Pemergian pengasas Dnars, Allahyarh4m Faziani Rohban Ahmad akibat kema4langan baru-baru ini benar-benar memberikan kesan kepada rakan-rakan industri dan orang ramai.

Driver dibelikan rumah RM300K, bibik diberi duit RM50K, Sebiji Berlian, Perlu Diserahkan – Perkara ini terdedah selepas pemergian pengasas Dnars
Driver dibelikan rumah RM300K, bibik diberi duit RM50K, Sebiji Berlian, Perlu Diserahkan – Perkara ini terdedah selepas pemergian pengasas Dnars

Selepas pemergiannya, banyak cerita mengenai kebaikan arw4ah yang dikongsikan di media sosia4l.

Sungguh tidak menyangka, begitu banyak kerja-kerja amal yang dilakukan oleh arwwah. Ini termasuk dalam menjaga kebajikan para pekerjanya sendiri seperti yang diceritakan oleh Mohd Zaid Ismail.

ARTIKEL MENARIK: Ada Kaitan Dengan Sebiji Berlian Yg Perlu Diserahkan, Adik Dedah Wasiat Faziani Sebelum ‘Pergi


MENYANTUNI majlis arwwah faunder Dnars. Duduk dan dengar banyak cerita yang boleh buat pedoman. Saya dengar satu persatu cerita yang menginfaqkan hartanya begitu banyak.
Driver beliau dibelikan rumah semi-detached berharga RM300,000.
Bibik diberinya RM50,000!
Malah, di saat dia menghampiri ma4utnya, beliau berjumpa dengan ustaz pondok di Raub ditanya apa perlu dibuat. Ustaz berkata, infaqkan harta ke jalan Allah.
Semua staff dia dihantar pergi mengerjakan umrah.
Dan beliau pernah mengislamkan bibik Filipina di mana bibiknya tertarik masuk agama islam dengan beliau menunjukkan keindahan Islam berkasih sayang. Rumah bibik dibina dengan penuh mewah, tiada tara baginya.
Perjalanannya untuk memberi zakat pada pondok Thailand sudah dikira syahiid dan jenaza4hnya Allah mudahkan kerana prosedur Thailand apabila berlaku kem4alangan, bukan senang untuk selesaikan.
Terlalu banyak kisah saya nak ceritakan. Secara pendeknya, beliau adalah Khadijah akhir zaman. Dan dari penelitian saya, Allahyarh4am sangat menitik berat tentang sedekah. Sampaikan saya tanya pada pekerjaya yang membungkus kotak dikenali sebagai Abe Mi.
“Lama dah Abe Mi kerja?” tanya saya.
Dia cakap, tidak kerja hanya berkhidmat sebagai anak beranak, tiada darjat yang dibuat sama sahaja. Bila Allahyarh4am pergi ke Thailand, dia akan membeli kuih untuk Abe Mi walaupun pembungkus kotak menjana pendapatan RM3,000.
Dalam puasa sahaja, dua kali mengerjakan umrah. Allahu. Sedekah Al-Fatihah kepada Allahyarh4am Faziani Rohban Ahmad. Beliau jasanya, kalau dia hidup lagi banyak dia infaqkan.
Itu sudah tertulis kebaikannya. Ameen.
Pesanan itu dibuat beberapa bulan sebelum kemat1annya.
Wasiat itu dikongsikan adik kelima Allahyarham, Mohd Faizul Rohban Ahmad, 34, kepada Sinar Harian di sini semalam.
Dalam kenangan… Mohd Faizul (kiri) bersama Allahyarham (kanan) dan suaminya, Ahmad Shah Rizal ketika penggambaran produk di Indonesia.
Menurut Mohd Faizul, Allahyarham mahukan suaminya, Ahmad Shah Rizal Ibrahim dan adik-beradiknya menguruskan perniagaan secara bersama sekiranya berlaku perkara tidak diingini kepadanya.

loading...

Mohd Faizul berkata, dia juga perasan perubahan kakaknya itu sejak awal tahun lagi apabila ibu kepada lapan anak itu sering mengadu terlalu penat dan mahu berehat panjang selepas ini.
“ Kak Ni (Allahyarham Faziani) sendiri pesan kepada keluarga dan suami supaya kami dapat uruskan perniagaannya elok-elok nanti jika ada apa-apa yang berlaku kepadanya.
Dia mahu berehat dan tidak mahu terlibat dengan perniagaan lagi.
Wasiat terakhir 
“ Dia ada bagi tahu saya, isteri saya dan adik-beradik supaya ingat segala wasiatnya dan menjaga anak-anaknya dengan penuh kasih sayang dan memberi didikan terbaik,” katanya.
Berlian untuk anak arwwah
Mohd Faizul berkata, kakaknya juga berpesan jika dia sudah tiada lagi, sebiji berlian simpanan Allahyarham perlu diberikan kepada anaknya, Irdina Hakim Jasman, 16.
Jangan berebut harta
“ Saya tidak pernah tengok berlian itu, tapi dia minta berikan kepada Irdina dan dia mahu kesemua anaknya tidak berebut harta kerana kakak sudah sediakan sebuah rumah setiap seorang,” katanya.
Faziani mavt dalam kemaIangan jalan raya di Pattani, Thailand kira-kira jam 10.30 pagi kelmarin selepas Toyota Estima dipandu suaminya merepuh belakang lori dalam perjalanan untuk menyampaikan sumbangan zakat di Pondok Krong, Yala.
Sementara itu anak Allahyarham Faziani Rohban Ahmad, pengasas produk kecantikan Dnars Skincare yang dikenali sebagai Iqbar Hakim memohon orang ramai mendoakan arwwah ibunya ditempatkan bersama para solihin.
“ Assalamualaikum semua, saya ada berita kurang gembira. Saya baru saja selepas kehilangan bonda kesayangan saya, disebabkan kemaIangan.
“ Saya dalam perjalanan pulang ke kampung. Kepada semua, kalau boleh sedekahkan al-Fatihah kepada mommy saya semoga dia ditempatkan bersama kalangan orang yang beriman. Terima kasih,” katanya melalui video tersebut.
Dalam entri yang berlainan, Iqbar turut berkongsi perasaannya yang masih terkejut dengan berita tersebut, selain mewakili Allahyarham ibunya memohon ampun dan maaf di atas segala kesilapan yang dilakukan, termasuklah untuk menuntut sebarang hutang jika ada.
“ Ujian berat untuk saya, saya tak kuat, tapi saya perlu untuk adik saya tujuh orang,” katanya.
Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih
Sumber: Mohd Zaid Ismail, sinar, hmetro via tubeviral.bbn.my

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post