Kes Bvnuh Siti Kharina: Ini tindakan terbaru yang bakal dilakukan oleh pihak Polis

Kes Bvnuh Siti Kharina: Ini tindakan terbaru yang bakal dilakukan oleh pihak Polis

Update terkini kes Bvnuh Siti Kharina: Polis tidak kompromi dengan PATl

Kes Bvnuh Siti Kharina: Ini tindakan terbaru yang bakal dilakukan oleh pihak Polis
Kes Bvnuh Siti Kharina: Ini tindakan terbaru yang bakal dilakukan oleh pihak Polis

Polis masih menyiasat butir-butir diri seorang wanita Nigeria dan seorang lelaki Pakistan yang turut ditahan bagi membantu siasatan kes pembunvhan Siti Kharina.

ARTIKEL MENARIK: Driver dibelikan rumah RM300K, bibik diberi duit RM50K, Sebiji Berlian, Perlu Diserahkan – Perkara ini terdedah selepas pemergian pengasas Dnars


SHAH ALAM: Polis Selangor tidak akan berk0mpromi dengan masalah pendatang asing tanpa izin (PATl) di sekitar negeri ini, kata Ketua Polis Selangor, Datuk Noor Azam Jamaludin.

Beliau berkata demikian bagi mengulas sama ada pihaknya akan melaksanakan operasi PATl di kawasan Cyberjaya susulan kejadian bunvh menimpa ketua jururawat Hospital Serdang, Siti Kharina Mohd Kamarudin, 40, di sebuah kondominium di Cyberjaya, baru-baru ini, yang dipercayai melibatkan pelaku warga asing.

Dalam kes tersebut tiga warga asing membabitkan dua warga Nigeria dan seorang warga Pakistan berusia lingkungan 30-an ditangkaap.

Menurut Noor Azam, berhubung operasi PATl, tindakan sentiasa berjalan.

“Jika ada aduan, polis akan bertindak secara bersepadu. PATl ini bukanlah hanya semata-mata warga Nigeria sahaja, tetapi semua warga asing yang menyalahi undang-undang imigresen.

“Bukan sahaja di Cyberjaya, tetapi di semua lokasi yang dilaporkan seperti kawasan pasar borong dan lain-lain,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian, hari ini.

Beliau berkata, jika ada laporan berhubung masalah PATI, polis akan melaksanakan operasi dalam usaha membanteras golongan ini.

loading...

Terdahulu, polis mengesahkan svspek utama lelaki Nigeria, Aliwajuwon Gilbertalowonle yang ditahan reman kerana disy4ki terlibat dalam Siti Kharina itu datang ke Malaysia awal Januari lepas menggunakan pas lawatan pelancong sejak Januari lepas, namun telah menetap lebih masa di negara ini.

Sementara itu, polis masih menyiasat butir-butir diri seorang wanita Nigeria dan seorang lelaki Pakistan yang turut ditahan bagi membantu siasatan kes itu.

Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jnayah Selangor, Senior Asisten Komisioner Fadzil Ahmat berkata, pihaknya masih menunggu keputusan siasatan dan keputusan pihak pendakwa raya untuk tindakan seterusnya.

“Berhubung motif itu biar polis siassat dulu, perkembangan lanjut akan dimaklumkan nanti,” katanya.

Terdahulu, pada 10 Mei lalu, polis menerima laporan pada jam 4.20 petang mengenai kehilangan m4ngsa. M4ngsa dipercayai telah keluar rumah pada 9 Mei, namun tidak pulang ke rumah di Kampung Tanjung Ipoh, Negeri Sembilan.

Siti Kharina bagaimanapun ditemui matti di rumah sewanya di kondominium di Cyberjaya, Rabu lalu dengan kesan keIaran di kepaIa, lehher dan dada.

p/s: Semoga kes ini dapat ditutup dengan segera, kerana ia telah menjadi perhatian umum. Kes-kes melibatkan warga asing ini semakin membimbangkan

Apa kata anda? Kongsikan bersama kami

Sumber : AstroAwani via tubeviral.bbn.my

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post