Runtuhan Salji Secara Tiba-Tiba Temukan Lokasi Paling Indah Di Muka Bumi. SUBHANALLAH.

Runtuhan Salji Secara Tiba-Tiba Temukan Lokasi Paling Indah Di Muka Bumi. SUBHANALLAH.

Alam Yang Tak Tercemar Ini Keindahananya Sangat Menakjubkan. Masih Adakah Lagi Harapan Untuk Generasi Akan Datang Menikmatinya? Subhanallah.

Runtuhan Salji Secara Tiba-Tiba Temukan Lokasi Paling Indah Di Muka Bumi. SUBHANALLAH.
Runtuhan Salji Secara Tiba-Tiba Temukan Lokasi Paling Indah Di Muka Bumi. SUBHANALLAH.

Runtuhan salji secara tiba-tiba telah menemukan sebuah lokasi paling indah di muka bumi. Ada video dan gambar-gambar. Subhanallah cantik sekali.

ARTIKEL MENARIK: Atas Padang Pasir. Sunyi. Tapi Siapa Sangka Ada Bandar Besar Bawah Tanah. WOW


TAMAN BAWAH AIR PERTAMA DI DUNIA

Video Penuh Ada Di Penghujung Artikel. Ianya bermula apabila berlaku satu runtuhan salji secara tiba-tiba di musim panas. Ketika ramai ketakutan ada seorang dengan berani pergi ke tempat tersebut. Tak lama kemudian siapa sangka dia mendapat idea membina sesuatu yang menakjubkan.



Dia mula membina sebuah taman riadah waktu musim sejuk, tetapi lokasi menyelam yang sangat menakjubkan pada musim panas.

Taman Indah, Grüner See (Green Lake) adalah sebuah danau yang di dalamnya terdapat taman indah, terletak di perkampungan Tragos-Styria, Austria. Tasik ini dikelilingi oleh hutan dan Pegunungan Hochschwab yang seluas sekitar 4.000 meter persegi.



Taman yang indah yang pelik ini berada dalam Tasik Indah Hijau begitu Jernih dan Menakjubkan. Nama “Green Lake” berasal dari warna airnya yang seperti zamrud hijau. Airnya bersih dan jernih berasal dari salji yang mencair dari pegunungan karst dan memiliki suhu sekitar 6-7 darjah Celcius.

Tasik ini sebenarnya adalah sebuah area taman di kaki bukit Pegunungan Hochschwab Austria. Namun setiap Tahun Taman ini berubah menjadi kolam besar dan digunakan untuk berenang atau menyelam dengan semua jalan dan bangku-bangku terendam air.

Ini merupakan fenomena alam menakjubkan yang luar biasa dari salji yang mencair sehingga meningkatkan ketinggian tasik di musim panas.



Selama musim sejuk biasanya tasik ini dalamnya hanya 1-2 meter dan daerah sekitarnya digunakan sebagai Taman. Namun, selama musim panas, saat suhu naik dan salju mencair cekungan tanah di kaki pegunungan terisi dengan air.

Tasik ini boleh mencapai kedalaman maksimum sekitar 12 meter. Biasanya pemandangan ini terlihat lebih indah dari pertengahan bulan Mei hingga Jun.



Tasik ini cukup popular di kalangan penyelam karena airnya jernih dan warnanya yang khas sehingga ketika air berada pada titik tertinggi dapat teramati padang rumput hijau di zona tepi danau.



Sebuah jembatan dan bangku Taman dapat ditemukan di bawah air, sampai tempat jalan kaki dan pohon juga dapat dilihat dengan jelas di bawah air.

Menurut pengambil gambar pro dunia Marc Henauer, perasaan berada di sebuah taman bawah air sungguh ajaib dan suasanya sanagt luar biasa, sesuatu yang hanya daerah tropis miliki. Gambar yang luar biasa Marc Henauer dari Green Lake di Austria ini telah memenangkan penghargaan tempat ke-3 kompetisi National Geographic 2014.

Siapa sangka kan air yang sangat jernih sebegini. Allahu. Jangan lupa untuk tolong SHARE artikel menarik ni ye. Terima kasih.

Video PENUH taman dalam air yang sangat menakjubkan. Subhanallah.


Sumber: Malaysiakubaru

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post