Polis syak Nazrin mati dibunuh

Polis syak Nazrin mati dibunuh

POLIS kini menyiasat kes kematian Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Cradle Fund Sdn Bhd Nazrin Hassan, 47, dalam kebakaran di rumahnya di Mutiara Homes, Petaling Jaya pada 14 Jun lalu sebagai kes bunuh.

Polis syak Nazrin mati dibunuh
Polis syak Nazrin mati dibunuh

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor Senior Asisten Komisioner Fadzil Ahmat berkata, berdasarkan laporan daripada pihak bomba, pihaknya membuka semula kertas siasatan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

“Kes kematian Ketua Pegawai Eksekutif Cradle Fund Sdn Bhd yang maut dalam kebakaran pada 14 Jun lalu diklasifikasikan semula mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana bunuh, Jumaat lalu.

ARTIKEL MENARIK: Pengarah GLC salahguna kuasa beli rumah RM8 juta secara tunai


“Ini dibuat berdasarkan laporan (forensik) bomba dan keputusan bedah siasat yang diperolehi,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Dalam tragedi jam 12.20 tengah hari itu, Nazrin maut dalam kebakaran di rumahnya selepas terperangkap dalam bilik tidur rumah teres dua tingkat terbabit.


Syarikat terbabit dalam kenyataan sehari selepas kejadian mengesahkan laporan bedah siasat kematian Nazrin berpunca daripada letupan telefon pintar.

Hasil siasatan mendapati tubuh mangsa mempunyai pelbagai komplikasi kecederaan akibat letupan gajet itu yang dicas bersebelahannya.

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post