Apa motif ko snap gambar sambil letak tin arak atas kubur orang islam…???

Apa motif ko snap gambar sambil letak tin arak atas kubur orang islam…???

Apa ko rasa… bukan nak racist.. tapi cara ko memang x kena.. saje main api.. melayu islam pun lama2 tinggal nama je kalau kita x bersatu.. ..apa motif ko snap gambar sambil letak tin arak atas kubur orang islam… saje cari pasal ke camne..

Apa motif ko snap gambar sambil letak tin arak atas kubur orang islam…???
Apa motif ko snap gambar sambil letak tin arak atas kubur orang islam…???






video hiasan saja

PERAK AJERR

Lilitha Govindasamy Bodoh tahap maksima .. I meminta maaf mewakili dia dan semua kaum India. Memang dia cuba provoke all your angers dan melampaui batas tapi bukan kami semua macam tu. I have many Malay friends too and we are very close. Dia akan kena balik untuk dosa dia ni

kisah seterusnya

JPN: Kaum India Muslim bukan bumiputera

ARTIKEL MENARIK: Penuntut hampir dirogol ketika haid, pihak universiti mahu tutup kes


Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) tidak boleh menukar status mana-mana keturunan kerana ianya sudah ditetapkan dalam Perlembagaan Persekutuan, kata Pengarah Bahagian Kelahiran dan Kematian Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) Pulau Pinang, Wan Fatimah Che Long.

Katanya, ini berdasarkan Perkara 160, Perlembagaan Persekutuan yang berbunyi: “Kalau salah seorang ibu atau bapa berketurunan Melayu, anak mereka boleh dianggap Melayu.”

Katanya ini bermakna kalau kedua-dua mereka India Muslim, anak mereka adalah India Muslim.”

“Orang ramai tidak boleh mencabar perkara ini di mahkamah kerana ia sudah dicatatkan dalam Perlembagaan Persekutuan. Sehingga ini tidak ada pihak mencabar kita,” katanya ketika dihubungi.

Wan Fatimah berkata, jika ibu seorang India yang beragama Hindu dan bapa berbangsa Cina beragama Buddha, maka JPN mencatatkan keturunan anak mereka sebagai Cina kerana Akta JPN mesti mengikut keturunan bapa.

“Bagi perkahwinan yang tidak didaftarkan, nama anak mereka dicatatkan keturunan mengikut ibu,” katanya.

Menurutnya, meskipun ada sesetengah ibu bapa India Muslim yang datang ke JPN kerana mahu mengubah identiti mereka kepada Melayu tetapi JPN tidak boleh berbuat demikian.

Katanya, pegawai-pegawai JPN tidak ada kuasa untuk mengubah keturunan seseorang dan beliau menasihatkan kaum India Muslim memanjangkan perkara ini ke Kementerian Dalam Negeri.

Akta UiTM

Sementara itu, Universiti Teknologi Mara (UiTM) tidak menerima pelajar keturunan India Muslim kerana universiti tersebut hanya dikhususkan untuk pelajar Melayu dan bumiputera sahaja.

Bagaimanapun, Pengarah Perhubungan Awamnya, Prof Madya Dr Azizol Halim Yahya berkata, UiTM boleh menerima mereka sekiranya salah seorang ibu bapa mereka berketurunan Melayu atau bumiputera.

“Jika kad pengenalan mereka mencatatkan keturunan Melayu atau bumiputera, mereka boleh memohon untuk melanjutkan pelajaran ke UiTM.

“Akta UiTM 1974 dengan jelas menyatakan bahawa hanya pelajar Muslim atau bumiputera yang dibenarkan belajar di universiti itu,” katanya.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas dakwaan Presiden Liga Muslim Malaysia, Haja Najmudeen Kader bahawa pelajar keturunan India Muslim tidak dibenarkan melanjutkan pelajaran ke UiTM.

Beliau menyifatkan perkara ini sebagai pilih kasih kerana baginya masyarakat India Muslim juga bumiputera kerana mereka beragama Islam dan Perlembagaan Negara menyebut orang beragama Islam adalah bumiputera.

Dr Azizol berkata, jika ibu keturunan Melayu dan bapa India, anak mereka dianggap sebagai bumiputera dan UiTM akan menerima permohonan mereka belajar di universiti tersebut.

Kredit :  HelangMerah.

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post