Kata2 Zahid Sebelum PRU14: “sendiri akan mengikat dan mencampak 3 wakil kepimpinan Umno negeri ini sekiranya tidak berjaya merampas semula Selangor”

loading...

Yang bagusnya pelantikan itu dilihat boleh memecahbelahkan perpaduan dalam kalangan mereka (Pakatan Pembangkang).

Kata2 Zahid Sebelum PRU14: “sendiri akan mengikat dan mencampak 3 wakil kepimpinan Umno negeri ini sekiranya tidak berjaya merampas semula Selangor”
Kata2 Zahid Sebelum PRU14: “sendiri akan mengikat dan mencampak 3 wakil kepimpinan Umno negeri ini sekiranya tidak berjaya merampas semula Selangor”
“Sebelum kehadiran Tun M sebelum ini, saya sendiri sebagai Ketua Bahagian agak bimbang dengan keupayaan strategi Pakatan Harapan tetapi dengan kehadiran Tun M saya cukup lega…jadi mereka sesama mereka bertelagah dan tidak berpuas hati sesama mereka,” katanya kepada Sinar Online.

ARTIKEL MENARIK: [VIDEO] Inilah Tahun Di Mana Mahathir pernah ‘ramal’ kejatuhan Umno


Beliau berkata demikian bagi mengulas cabaran Naib Presiden Umno, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi agar Selangor kembali ke tangan BN pada PRU14 nanti.

Secara berseloroh Zahid sebelum ini memberitahu beliau sendiri akan mengikat dan mencampak tiga wakil kepimpinan Umno negeri ini sekiranya tidak berjaya merampas semula Selangor termasuk Kuala Langat.

Tiga wakil kepimpinan dimaksudkan adalah Pengerusi Umno Selangor, Tan Sri Noh Omar; Timbalannya, Datuk Mat Nadzari Ahmad Dahalan dan Setiausaha Umno Selangor, Datuk Johan Abdul Aziz.

Ahmad Zahid berkata, ketiga-tiga pemimpin ini perlu mencari jalan bagaimana untuk mengembalikan Umno/BN di Selangor khususnya kepercayaan rakyat terhadap parti.

“Ya memang kita ada masalah di peringkat nasional, namun kita perlu tawan Selangor. Hari ini (semalam), bila saya tanya Sulaiman Karli, ‘di sini (Kuala Langat) ada tak sungai-sungai yang dalam dan banyak buaya?’ Dia jawab,’Sungai Buaya, sungai yang banyak buaya,’…tapi kata Datuk Nordin (Bendahari Umno Bahagian Kuala Langat), ‘ular tedung pun banyak juga’.

“Saya fikir kalau tak menang lepas ni, ketiga-tiga orang ini (Noh, Mat Nadzari dan Johan) saya akan ikat dan campak ke dalam sungai,” katanya berseloroh ketika ucapan perwakilan Umno Bahagian Kuala Langat, sebelum disambut dengan gelak tawa oleh semua ahli yang hadir.

Mengulas lanjut mengenai kenyataan Zahid itu, Jamal berkata,” Insya-ALLAH kita tidak akan dihumban’.


“Ini kerana kami yakin Selangor boleh menang kerana bantuan Tun M,” jelasnya lagi.

Dalam pada itu, katanya untuk menjayakan kemenangan BN di Selangor ujarnya, kepimpinan tertinggi BN di Selangor perlu benar-benar melakukan kerja yang lebih bersungguh-sungguh.

“Bagi saya ini adalah perkara yang amat serius yang harus dipandang oleh pemimpin BN di Selangor termasuklah saya,” katanya lagi.

Siapa asal usul Zahid ni ??

adc7714582e913a8c12d3fed2519b329.jpeg


Beliau telah berkahwin dengan Datin Seri Diraja Hamidah Khamis.

Bapanya Allahyarham Raden Hamidi Abdul Fatah (87) dan ibunya Allahyarhamah Tuminah Abdul Jalil (81 tahun) berasal dari Kulon Progo dan Ponoroko, Indonesia.

Zahid Hamidi (Parlimen Bagan Datoh-Perak) menghina Tun Dr Mahathir Mohamad kononnya Ketua Jabatan Pendaftaran Negara berikan pada dia maklumat sulit berkaitan nama Tun iaitu Mahathir A/L Iskandar Kutty.

Betapa biadapnya puak2 UMNO dan BN sekarang ini. bila tak boleh tahan dengan pengaruh Tun, mula menghina orang sesuka hati. Mufti2 Negara serta ularmak2 UMNO juga sudah disuap dengan DEDAK sehingga tak boleh menegur dan membiarkan pemimpin2 seperti ini semakin kurang ajar .!!

Dibawah Perkara 126, Seksyen 230, Zahid Hamidi selaku TPM, Menteri KDN serta ahli UMNO dan Wakil Rakyat di Parlimen Bagan Datoh boleh dikenakan hukuman kerana melakukan penghinaan keatas Pengerusi Pakatan Harapan ‘Tun Dr Mahathir Mohamad ‘ yang juga bekas Perdana Menteri Malaysia yang ke-4, termasuk Ketua Pengarah Jabatan Pendaftaran Negara yang tertakluk dibawah Akta Rahsia Rasmi Negara 1972.
Jika silap hari bulan, Zahid Hamidi serta UMNO boleh dikenakan denda fenalti jika pengadu iaitu tertuduh “Tun Dr Mahathir Mohamad ‘ membuat laporan kepada pihak berkuasa dan disaman beratus juta ringgit.,

Digesa semua pucuk2 pimpinan Pakatan Harapan terutamanya ahli PPBM digesa membuat laporan polis keatas Zahid Hamidi yang melakukan penghinaan ini…

Dari Ka’ab bin Ujroh radhiyallahu ‘anhu ia berkata bahwa Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam keluar mendekati kami, lalu bersabda:

إِنَّهُ سَيَكُونُ عَلَيْكُمْ بَعْدِي أُمَرَاءٌ فَمَنْ دَخَلَ عَلَيْهِمْ فَصَدَّقَهُمْ بِكَذِبِهمْ وَأَعَانَهُمْ عَلَى ظُلْمِهمْ ، فَلَيْسُ مِنِّي وَلَسْتُ مِنْهُ ، وَلَيْسَ بِوَارِدٍ عَلَيَّ حَوْضِي ، وَمَنْ لَمْ يُصَدِّقْهُمْ بِكَذِبِهمْ وَلَمْ يُعِنْهُمْ عَلَى ظُلْمِهِمْ ، فَهُوَ مِنِّي وَأَنَا مِنْهُ وَسَيَرِدُ عَلَيَّ الْحَوْضَ

“Akan ada setelahku nanti para pemimpin yang berdusta. Barangsiapa masuk pada mereka lalu membenarkan (menyetujui) kebohongan mereka dan mendukung kedhaliman mereka maka dia bukan dari golonganku dan aku bukan dari golongannya, dan dia tidak bisa mendatangi telagaku (di hari kiamat). Dan barangsiapa yang tidak masuk pada mereka (penguasa dusta) itu, dan tidak membenarkan kebohongan mereka, dan (juga) tidak mendukung kedhaliman mereka, maka dia adalah bagian dari golonganku, dan aku dari golongannya, dan ia akan mendatangi telagaku (di hari kiamat).” (HR. Ahmad dan An-Nasa’i)

Abu Jurayy berkata lagi kepada Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam, “Berilah wasiat kepadaku.”

Rasul shallallahu ‘alaihi wa sallam pun memberi wasiat,

لاَ تَسُبَّنَّ أَحَدًا
“Janganlah engkau menghina seorang pun.” Abu Jurayy berkata, “Aku pun tidak pernah menghina seorang pun setelah itu, baik kepada orang yang merdeka, seorang budak, seekor unta, maupun seekor domba.”

Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam melanjutkan sabdanya,

وَلاَ تَحْقِرَنَّ شَيْئًا مِنَ الْمَعْرُوفِ وَأَنْ تُكَلِّمَ أَخَاكَ وَأَنْتَ مُنْبَسِطٌ إِلَيْهِ وَجْهُكَ إِنَّ ذَلِكَ مِنَ الْمَعْرُوفِ وَارْفَعْ إِزَارَكَ إِلَى نِصْفِ السَّاقِ فَإِنْ أَبَيْتَ فَإِلَى الْكَعْبَيْنِ وَإِيَّاكَ وَإِسْبَالَ الإِزَارِ فَإِنَّهَا مِنَ الْمَخِيلَةِ وَإِنَّ اللَّهَ لاَ يُحِبُّ الْمَخِيلَةَ وَإِنِ امْرُؤٌ شَتَمَكَ وَعَيَّرَكَ بِمَا يَعْلَمُ فِيكَ فَلاَ تُعَيِّرْهُ بِمَا تَعْلَمُ فِيهِ فَإِنَّمَا وَبَالُ ذَلِكَ عَلَيْهِ

“Janganlah meremehkan kebaikan sedikit pun walau dengan berbicara kepada saudaramu dengan wajah yang tersenyum kepadanya. Amalan tersebut adalah bagian dari kebajikan.
Rasul shallallahu ‘alaihi wa sallam,

الْكِبْرُ بَطَرُ الْحَقِّ وَغَمْطُ النَّاسِ

“Sombong adalah sikap menolak kebenaran dan meremehkan manusia.” (HR. Muslim no. 91)
firman Allah SWT berikut :

“Kecelakaanlah bagi setiap pengumpat lagi pencela” (QS. Al-Humazah: 1)

VIDEO:

Ini Respons Mahathir Terhadap Penghinaan Zahid Hamidi

 sumber: sinar harian, malaysiakini


-----------------------------------------------------------------
loading...

Post a Comment

0 Comments