13 Tempat Makan Best Arab Di Sungai Buloh, Selangor

13 Tempat Makan Best Arab Di Sungai Buloh, Selangor

Sungai Buloh ialah sebuah kawasan yang terletak di negeri Selangor, Malaysia. Kawasan ini terletak di utara ibu kota Kuala Lumpur dan adalah sebahagian daripada Lembah Klang. Sungai Buloh dikenali dengan pelbagai ciri seperti institusi perubatan, kawasan perindustrian, dan kawasan perumahan.

13 Tempat Makan Best Arab Di Sungai Buloh, Selangor



Salah satu ciri utama Sungai Buloh adalah Hospital Sungai Buloh, iaitu hospital yang paling penting di Malaysia dan hospital itu juga adalah pusat kesihatan yang terkenal.

ARTIKEL MENARIK:13 Tempat Makan Malam Best di Batu Pahat, Johor




Dekat sini, banyak makanan yang menarik boleh didapati. Khalifah Media Networks ada buat senarai ini. Tak tahu nak makan apa di Sungai Buloh? Di bawah adalah 13 tempat makan best untuk anda cuba di Sungai Buloh yang boleh korang kunjungi. Nikmati hidangan yang pelbagai, direka khas untuk puaskan selera anda.

 

1. MALAYA GRILL SUNGAI BULOH – MAKANAN ARAB

Malaya Grill adalah salah satu restoran yang sangat famous dengan masakan menu yang berasaskan Nasi Arab dan makan bertalam untuk hidupkan sunnah. Menu terbaik dari restoran mereka adalah FUSION NASI ARAB MALAYA bercitarasa Melayu yang dicipta melalui resepi tersendiri. Western Malaya memberi rasa yang istimewa dan tersendiri daripada 13 jenis herba dan rempah ratus terpilih.





Ingin kunjung ke sini hujung minggu ni? Lokasi kedai ini di 107, Jalan Nautika A U20/A, Pusat Komersial Tsb, 40160 Sungai Buloh, Selangor. Kedai ini beroperasi pada setiap hari pada pukul 11 pagi hingga 11 malam. Kalau anda ada soalan atau ingin buat tempahan, boleh hubungi di no tel: 019-280 0761.

FACEBOOK PAGE: https://www.facebook.com/malayagrill/

INSTAGRAM PAGE: https://www.instagram.com/malayagrill_azimah/



Loading...


2. NASI ARAB TA’EF – MAKANAN ARAB

Nasi arab ta’ef adalah restoran makanan arab yang agak popular di Sungai Buloh. Rata-rata pengunjung yang datang semua bagi review yang mereka puas hati dan mereka memang recommend restoran ni kepada siapa yang nak makan makanan arab di area Sungai Buloh. Menu mereka yang pelbagai dan servis yang cepat. Korang tak perlu tunggu lama pon.





Ingin kunjung ke sini hujung minggu ni? Lokasi kedai ini di 80, Jalan Bidara 6/3, Bandar Saujana Utama, 47000 Sungai Buloh, Selangor. Kedai ini beroperasi pada setiap hari pada pukul 11.30 pagi hingga 10 malam. Kalau anda ada soalan atau ingin buat tempahan, boleh hubungi di no tel:  014-360 3214.

FACEBOOK PAGE: https://www.facebook.com/nasitaef1/

 

3. RESTORAN ABDUL BRIYANI POWER – MAKANAN ARAB

Bagi penggemar nasi briyani arab, ini adalah restoran yang wajib korang singgah dekat Sungai Buloh. Restoran sediakan banyak jenis makanan arab lain seperti kebab, shawarma, manisan arab seperti baklava dan khunafa, kuwait elbah dan banyak lagi. Nasi briyani arab mereka memang sangat sedap, cukup rempah dan rasa. Korang yang mana dah cuba nanti, pasti nak repeat lagi.




Ingin kunjung ke sini hujung minggu ni? Lokasi kedai ini di  27, jalan brp 1/6A, Bukit Rahman Putra, 40160 Sungai Buloh, Selangor. Kedai ini beroperasi pada setiap hari pada pukul 9.30 pagi hingga 6 petang. Kalau anda ada soalan atau ingin buat tempahan, boleh hubungi di no tel: 017-304 9265.


Kredit - KHALIFAH MEDIA NETWORKS.



-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post