Anak cerita detik sebelum keluarga pengsan dalam MPV

Anak cerita detik sebelum keluarga pengsan dalam MPV

PETALING JAYA – Empat sekeluarga yang pengsan di dalam kenderaan pelbagai guna (MPV) jenis Proton Exora di Plaza Tol Bentong, Pahang kelmarin dikatakan menghidu bau kuat petrol sebelum penglihatan menjadi gelap.

Anak cerita detik sebelum keluarga pengsan dalam MPV



Perkara itu diceritakan anak sulung mangsa, Ahmad Nor Syafiq, 24, sewaktu pemuda tersebut melawat bapanya yang dirawat di Hospital Bentong.

ARTIKEL MENARIK:TNB kongsi tips jimat elektrik ketika cuaca panas


Cerita Ahmad Nor Syafiq, ketika kejadian, dia menaiki kereta berasingan dengan bapanya dan dalam perjalanan pulang ke ibu negara selepas bercuti raya di Tok Bali, Kelantan.

Menurut anak sulung daripada lima beradik itu, sebaik melepasi plaza tol berkenaan, MPV Proton Exora yang dinaiki bapa, ibu, adik bongsu dan sepupunya tidak kelihatan, manakala panggilan telefon juga tidak dijawab.

“Sebaik tiba di kawasan Rehat dan Rawat (R&R) Gombak, bapa hubungi saya beritahu mereka pengsan dan berada di Hospital Bentong. Kami kemudiannya segera berpatah balik untuk melihat keadaan mereka.


Anggota polis mengeluarkan empat mangsa yang pengsan di dalam MPV Proton Exora di Bentong kelmarin. – FACEBOOK JSPT PDRM

“Semasa sampai di hospital, bapa, ibu dan sepupu sudah sedar cuma mereka kelihatan tidak bermaya. Adik bongsu pula belum sedarkan diri kerana dia yang paling awal pengsan,” ­katanya ketika dihubungi Kosmo! Semalam.

Tambah Ahmad Nor Syafiq, bapanya yang berusia 52 tahun membuka cermin tingkap sebelum kejadian kerana terhidu bau petrol yang kuat sebelum pandangan menjadi gelap.

“Sebelum itu, bapa lihat mereka yang lain seperti tertidur termasuk ibu selepas dia (ibu) mengadu panas. Selepas itu ibu diam. Bapa saya beritahu dia terasa bagai bermimpi. Dia terse­dar apabila ada orang menepuk dadanya,” katanya.



Loading...


Ahmad Nor Syafiq memberi­tahu, dia tidak menyangka kejadian itu berlaku ke atas keluar­ganya memandangkan kenderaan mereka juga berada dalam keadaan baik.

“Kami bertolak pukul 6.30 pagi (kelmarin) dan berhenti rehat di R&R Temerloh selama satu jam sebelum menyambung semu­la perjalanan. Apa-apapun saya bersyukur kerana kenderaan itu tidak dipandu laju,” ujarnya.

Kosmo! Online semalam me­laporkan empat sekeluarga tidak sedarkan diri di dalam kendera­an di Plaza Tol Bentong pada pukul 2.40 petang.

Ketua Polis Daerah Bentong, Superintendan Zaiham Mohd. Kahar berkata, keempat-empat mangsa pengsan sebelum MPV tersebut melanggar plaza tol berkenaan.

Pemeriksaan mendapati ke­semua mangsa kekurangan oksigen dalam badan. Usaha menyelamatkan mangsa dilakukan polis, anggota peronda lebuh raya, orang awam dan pihak Le­buh raya Pantai Timur.

kredit:kosmo


Kredit -Trending Sangat




-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post