Tak rasmi: Hajat Sharizat ketuai semula Wanita Umno tak tercapai

Tak rasmi: Hajat Sharizat ketuai semula Wanita Umno tak tercapai

Ahli Parlimen Parti Sulong Noraini Ahmad berjaya mempertahankan jawatan selaku ketua Wanita Umno meskipun berdepan saingat sengit daripada pencabarnya, Shahrizat Abdul Jalil.

Tak rasmi: Hajat Sharizat ketuai semula Wanita Umno tak tercapai



Berdasarkan keputusan tidak rasmi, Noraini mendapat 106 undi berbanding Shahrizat 70 undi.

ARTIKEL MENARIK:Annuar: Pembersihan Umno hasil lebih banyak kotoran


Saingan di antara kedua-dua tokoh itu bermula dengan sengit apabila pada kebanyakan masa kedudukan mereka dipisahkan dengan hanya perbezaan undi yang kecil.

Bagaimanapun keadaan berubah pada awal pagi tadi apabila Noraini mula mengumpul sokongan yang signifikan berbanding pencabarnya yang juga bekas menteri pembangunan wanita, keluarga dan masyarakat.

Shahrizat, 70, bersara daripada politik kira-kira 11 tahun lalu namun membuat penampilan semula dalam pemilihan kali ini bagi merebut jawatan ketua Wanita Umno.

Meskipun belum mendapat keputusan rasmi, Noraini memberi bayangan kemenangannya apabila menyampaikan penghargaan kepada mereka yang terus menyokong bagi jawatan itu.

"Alhamdullillah. Segala puji hanya bagi Allah SWT. Terima kasih yang tidak terhingga kepada Wanita Umno di seluruh negara serta sahabat.



Loading...


"Susah senang bersama di atas sokongan dan kepercayaan kepada saya sebagai ketua Wanita Umno Malaysia.

"Ayuhlah, bersama kita meneruskan pemerkasaan Wanita untuk ke tahap lebih tinggi menjadi realiti," kata bekas menteri pengajian tinggi itu dalam satu hantaran di Facebooknya.


Kredit -malaysiakini



-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post