Gaji gradu4n naik jika kewangan m4kin stabil

Gaji gradu4n naik jika kewangan m4kin stabil

SHAH ALAM – Kerajaan pasti bersedia untuk menaikkan kadar gaji yang diterima gradu4n kemahiran atau Pendidikan Teknikal dan Latihan Vokasional (TVET) di sektor aw4m sekiranya kewangan negara semakin stabil.

Gaji gradu4n naik jika kewangan m4kin stabil



Ahli Parlimen Hulu Langat, Mohd Sany Hamzan berkata, buat masa sekarang kerajaan masih terbeban dengan hutang negara iaitu sebanyak RM1.5 trilion.

ARTIKEL MENARIK:Kerajaan dijangka perkenal inisiatif lain sel4in KWSP b4ntu rakyat


Katanya, berikan sedikit masa kepada Kerajaan Perpaduan untuk menyelesaikan beberapa masalah yang berkaitan dengan ekonomi antaranya meningkatkan pendapatan dan memastikan kestabilan nilai ringgit.

“Pada pandangan saya tiada masalah untuk perkara tersebut, namun perlu lihat kepada kemampuan kerajaan. Insya-ALLAH apabila semuanya sudah stabil, kita yakin Kerajaan Mad4ni ini sentiasa dengar keluhan dan permintaan rakyat.

“Bagi ruang dan peluang kepada kepimpinan negara untuk bergerak. Mungkin tiada kenaikan gaji atau elaun tetapi banyak inisiatif serta bantuan yang diberikan oleh kerajaan kepada golong4n memerlukan,” katanya kepada Sinar Harian pada Selasa.



Loading...


Sebelum ini, Pensyarah Utama Politeknik Sultan Abdul Halim Mu’adzam Shah (Polimas) Jitra, Kedah, Norasmah Saad menyokong kenyataan Lembaga Teknologis Malaysia (MBOT) agar kerajaan perlu segera mengkaji kadar gaji rendah yang diterima graduan kemahiran atau Pendidikan Teknikal dan Latihan Vokasional (TVET) di sektor awam.

Katanya, pemberian gaji rendah itu akan mendatangkan kesan negatif antaranya tenaga kerja dalam sektor tersebut akan berkurangan pada masa hadapan.


Kredit -Article Update




-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post