Peskit Mngadu Pgawai FarmasiBladap, Pengarah HKL Tampil Ddah Cerlta Sebenar

Peskit Mngadu Pgawai FarmasiBladap, Pengarah HKL Tampil Ddah Cerlta Sebenar

Kuala Lumpur – H.ospital Kuala Lumpur HKL telah mengenal pasti pegawainya yang did.akwa tidak memberikan layanan baik kepada pelanggan seperti tular di laman sosial kelmarin.

Peskit Mngadu Pgawai FarmasiBladap, Pengarah HKL Tampil Ddah Cerlta Sebenar



Pengarahnya, Dr. Rohana Johan berkata, t.indakan sewajarnya akan diambil agar i.nsiden seperti itu tidak berulang.

ARTIKEL MENARIK:Reaksi Comel Anjing Bila Disuruh Ke Tepi Buat Ramai Terhibur, “Kemain Kepala Dia…”


“Pihak HKL akan mengambil tindakan untuk penambahbaikan perkhidmatan di semua kaunter perkhidmatan yang disediakan,” katanya menerusi kenyataan hari ini.

Terdahulu, tular di Facebook apabila seorang pelanggan di unit farmasi h.ospital berkenaan mend.akwa dilayan acuh tak acuh oleh pegawai bertugas di unit tersebut.

Terlajak Perahu Boleh Diundur

Selalunya bekalan ubat saya akan diuruskan melalui apps MyUbat dan akan hantar melalui pos cuma kos pos sahaja yang saya kena bayar.

P.harmacist 1, bekalan encik kena collect sendiri setiap 2 minggu hingga bulan Julai nanti. Saya, boleh post melalui MyUbat macam biasa.

P.harmacist, tak boleh guna MyUbat lagi. Kena ambil sendiri setiap 2 minggu. Saya, eh minggu lepas saya appointment di PC Clinic dan ENT, semua penghantaran ubat diuruskan melalui MyUbat.

P.harmacist 1, sekarang tak boleh guna MyUbat lagi. Saya, KKM kan baru launch MyUbat untuk mudahkan cara ambil ubat. Takan dah tak ada. Takan lah saya kena ulang alik dari Sungai Buloh ke HKL setiap 2 minggu untuk ambil ubat. Tak ada cara lain ke untuk saya dapat ubat ni lagi pun kalau hantar guna.

MyUbat pun kos saya bayar COD. Bekalan ubat saya tak boleh p.utus kerana saya ada A.llergic An.aphylaxis Type 1 dan senang kena A.naphylactic S.hock jika bekalan ubat p.utus.

Pharmacist 1, NOT MY PROBLEM. Sambil beredar dan bercakap sesama mereka kalau nak ubat gi lah kat h.ospital lain pulak.

PANAS SEMACAM BILA DIA SEBUT NOT MY PROBLEM. TERUS SAYA KELUARKAN HANDPHONE SAMBIL TUNGGU DIPANGGIL. KALI INI SAYA RAKAM SAMBIL TANYA SEMULA DAN AKHIRNYA TANYA NAMANYA UNTUK DIRUJUK PADA KKM DAN PENGARAH HKL LEPAS ITU SAYA BEREDAR SAMBIL KATA ANYTHING KITA JUMPA KAT KKM.



Loading...


Setibanya di rumah tiba- tiba beberapa kali HKL call saya

P.harmacist 2, encik kalau boleh saya nak settle m.asalah encik. Saya, kenapa nak settle?. P.harmacist 2, Kami nak settle perkara ini. Kami tak mau ia sampai ke KKM. Saya, NOT MY PROBLEM. Anything you cerita dengan KKM.

P.harmacist 2, encik boleh datang balik sini nanti kami isi detail di MyUbat, nanti kami akan pos ubat kat Encik. Saya, tadi kata MyUbat tak ada lagi apasal kata ada pulak. Sorry lah anything you talk to KKM, NOT MY PROBLEM anymore.

P.harmacist 2, perkara ni boleh d.iscuss. Kami boleh settle. Tak perlu repot ke KKM. Saya, NOT MY PROBLEM also. Anything you cerita kat KKM. Dah berapa ramai pes.akit you buat macam ni, dah berapa ramai pes.akit m.ati kerana you p.otong ubat yg doctor beri pada mereka. Kalau saya kena A.naphylactic S.hock nanti sebab tiada ubat nanti you tahulah ti.ndakan u.ndang-u.ndang kat you.

SAYA SENGAJA BALAS JAWAPAN MEREKA DENGAN NOT MY PROBLEM IAITU JAWAPAN YANG MEREKA BERI SAYA TERLEBIH DAHULU.

Dia yang menggunakan nama Syafarizal Sharif pada akaun laman sosialnya itu telah membuat satu hantaran dengan perenggan pertama ditulis “Terlajak perahu boleh diundur, terlajak b.iadap menjawablah kau kat KKM Kementerian Kesihatan Malaysia”.

Ia berkait dengan mengenai urusan pemberian ubat yang kebiasaannya dibuat menggunakan aplikasi MyUbat dan akan dihantar menggunakan melalui pos.

Syafarizal turut menyertakan perbualan antara dirinya dengan pegawai farmasi terbabit. Bagaimanapun dia mend.akwa, pegawai terbabit telah membuat sesuatu yang telah menyebabkannya rasa tidak puas hati.


Dalam pada itu, Rohana berkata, pihaknya mendapati ada kekeliruan antara pengadu dengan pegawai yang bertugas di mana perkhidmatan MyUbat tidak dapat dilaksanakan bagi ubat tertentu berikutan kekangan stok bekalan yang terhad bagi ubatan tersebut.

Justeru, katanya, bagi melaksanakan aplikasi MyUbat dan penghantaran melalui pos ia memerlukan pembungkusan dua minggu lebih awal daripada tarikh pesakit menerima ubat berkenaan.

Katanya, perkhidmatan MyUbat akan dapat dilaksanakan seperti biasa apabila stok bekalan ubat kembali normal.

Kredit : MG/FB viaTrending Sangat




-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post