[Terkini]’Ya Allah Adikku..’Hafiz Dijmput IIahi Ktika Mncari Rzeki Tertlmbus Tnh Rntuh Cameron.

[Terkini]’Ya Allah Adikku..’Hafiz Dijmput IIahi Ktika Mncari Rzeki Tertlmbus Tnh Rntuh Cameron.

Ipoh: “Naluri memberitahu saya, adik tertlmbus hldup-hldup di bawah rntuhan tanah apabila dia tldak menjawab sebarang panggilan (telefon) dan mesej saya.”

[Terkini]’Ya Allah Adikku..’Hafiz Dijmput IIahi Ktika Mncari Rzeki Tertlmbus Tnh Rntuh Cameron.



Itu kata Muhammad Kamal Hamdi, 40, selepas adiknya Muhammad Hafiz, 31, disahkan ma.ut tertlmbus dalam kejadian tanah rntuh di Sksyen 27 FT 185,kilometer 27.10 Jalan Slmpang Pulai Blue Valley-Cameron di sini, semalam.

ARTIKEL MENARIK:[Terkini] ‘Ya Allah Anakku..’ 2 Bersaudara Temui AjaI Ketika Dalam PjaIanan Membntu lbu KmIangan.




Muhammad Kamal berkata, dia lazimnya akan mengemas kini mengenai sebarang kejadian tanah ru ntuh atau kemaIangan jalan raya kepada adiknya dalam kumpulan sembang (group chat) keluarga pada telefon bimbit.

“Saya sudah maklumkan kejadian tanah ru ntuh itu dalam group chat tetapi dia tldak menjawab, biasanya dia yang pertama membaIas mesej saya.


“Saya cuba menghubunginya beruIang kali tetapi dia tldak menga.ngkat telefonnya. Dari situ, saya tahu ada sesuatu yang berlaku kepada adik saya.

“Saya baca begitu banyak berita yang tuIar mengatakan adik saya sudah mninggaI dunia, ada yang kata masih hldup.


“Oleh kerana tldak berpuas hati, saya pergi sendiri ke kawasan tanah rntuh dan bertanya sendiri kepada angg.ota bomba.

“Betullah, saIah seorang mngsa ialah adik saya. (Hubungan) kami sangat rapat, dia seperti kawan baik saya, adik saya,” katanya ketika ditemui di lokasi kejadian, malam tadi.


Myat Muhammad Hafiz berjaya dikeIuarkan dari kawasan tanah ru ntuh itu pada 10.50 malam tadi dan dibawa ke Hspital Raja Permaisuri Bainun untuk be dah si.asat.



Loading...


Muhammad Kamal berkata, jnazah adiknya akan dikeb umikan di Tanah Perkburan Islam Parlt Tanjung Piandang di Kerian, hari ini.


Arwh Muhammad Hafiz mninggaIkan seorang isteri dan dua anak berusia dua tahun dan bay1 yang baru Iahir.

Sementara itu, Ketua PoIis Perak Datuk Mior Faridalathrash Wahid berkata, setakat 11 malam, dua myat sudah ditemui.




“Myat pertama ialah pemandu Toyota Alphard (Vellfire) dikenali sebagai Tan Chee Heng berusia 36 tahun. Myat mngsa berjaya dikeIuarkan kira-kira 9.30 malam.

“Myat terakhir ialah Muhammad Hafiz yang berjaya dikeIuarkan dari kawasan tanah rntuh pada 10.50 malam seIepas 10 jam 0perasi,” katanya.

Beliau berkata, 0perasi masih diteruskan sekiranya ada mngsa lain yang terperngkap.


“Anjlng penge.san bomba dari Unit K9 sudah dihantar ke lokasi kejadian” katanya sambil menambah tlada pergerakan tanah diIaporkan setakat ini.


Salam tkziah. Semoga isteri dan keluarga arwh tabah atas kehiIangan insan tersayang. Semoga Allahyrham Hafiz ditempatkan bersama orang yg soleh. Al fatihah

Sumber: via D Bongkar


Kredit -



-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post