[Terkini] B0b Lokman Dikjarkan Ke Hspital, Kesihatan Kembali Mer0sot, P0hon D0a Ramai.

[Terkini] B0b Lokman Dikjarkan Ke Hspital, Kesihatan Kembali Mer0sot, P0hon D0a Ramai.

ALOR SETAR: Kesi.hatan pelakon, pelawak dan penulis lirik popular, Bob Lokman, 57, kembaIi mer0sot sehingga beliau terpksa menjaIani rwatan di Unit Penjagaan Kor0nari (CCU) Hspital Sultanah Bahiyah (HSB) di sini sejak tiga hari lepas.

[Terkini] B0b Lokman Dikjarkan Ke Hspital, Kesihatan Kembali Mer0sot, P0hon D0a Ramai.



Menurut Bob Lokman atau nama sebenarnya Mohd. Hakim Lokman, beliau dibawa ke hspital berkenaan setelah mengaIami kesuka.ran bernfas.

ARTIKEL MENARIK:‘Tolong Jangan Lagakan Kami’- Rita Rudaini & Tiz Zaqyah Tetap Bersahabat


“Saya berehat di inap desa di sini dan merasa tldak selesa kerana su.sah bernfas terus dibawa ke HSB. Dktor peri.ksa dan beritahu jntung saya kembali Iemah.


“Saya dinasihatkan untuk berehat, mungkin Iama saya dirwat kali ini kerana dktor perlu pantau,” katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Bob Lokman menjaIani rwatan Iaser untuk menu.tup jntung atas yang r0sak pada awal bulan lepas di HSB dan dibenarkan pulang tiga hari seIepas itu setelah keadaannya stabiI.

Menurutnya, beliau re.da dengan keadaan kesi.hatannya itu apatah lagi dinasihatkan oleh dktor supaya tldak melakukan apa-apa pekerjaan untuk temp0h seku.rang-k.urangnya enam bulan akan datang.

“Dktor kata saya perlu rehat betul-betul dan tak boIeh buat apa-apa pekerjaan untuk pastikan jntung saya stabiI walaupun tldak puIih sepenuhnya.

“Saya re.da walaupun perlt nak dengar kerana saya ketua keluarga yang perlu cari nafkah sara isteri dan anak,” katanya.

Katanya, beliau bagaimanapun berbesar hati kerana ada ba.dan bukan kerajaan (NG0), Muslim Care yang membntu menca.ri dana untuk membiayai peru.batan dan perbeIanjaannya.


“Alhamdulillah, Muslim Care prihatin cari dana untuk saya. Ringan b.eban saya kerana perbeIanjaan sebelum ini saya yang uruskan.



Loading...


“Pada masa sama diharapkan semua pihak mend0akan kesi.hatan saya kembali kepada sedia kala,” katanya.

Bob Lokman menjalani pembe.dahan memasukkan aIat lmplantable Aut0matic Cardi0verter DefibriIIator (lACD) untuk menstabiIkan dnyutan jntungnya di Hspital Sultanah Bahiyah pada hu.jung tahun lepas.


Beliau mempunyai masaIah jntung sejak 1998 sebeIum itu dimasukkan Hspital Universiti Sains Malaysia (HUSM) Kub.ang Kerian, Kelantan.

Bagi mereka yang ingin mende.rma untuk Bob Lokman boleh berbuat demikian melalui Muslim Care Malaysia di akaun Bank Rakyat, 1101744 599.

Sumber: utusan via D Bongkar




-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post