BergeIut ses4k n4fas 5 jam sambil bayi mer0nta dalam pervt! Wanita hamiI 7 bulan pos1tif Cov1d-19 walau 2 swab test tunjuk keputusan negatif

BergeIut ses4k n4fas 5 jam sambil bayi mer0nta dalam pervt! Wanita hamiI 7 bulan pos1tif Cov1d-19 walau 2 swab test tunjuk keputusan negatif

BAGAI diberi peluang kedua untuk hidup! Begitulah kata-kata wanita ini ketika mengimbas kisah dia dijangk1ti c0vid-19 ketika sedang ham1l tujuh bulan pada penghujung Mac lalu.

BergeIut ses4k n4fas 5 jam sambil bayi mer0nta dalam pervt! Wanita hamiI 7 bulan pos1tif Cov1d-19 walau 2 swab test tunjuk keputusan negatif



Menurut Noor Hasyida Abdul Halim, 36, pengalaman itu cukup memberi kesan buatnya, namun dia bersyukur apabila diberi kesembuhan dan dapat kembali menjalani kehidupan normal.

ARTIKEL MENARIK:[Video]’Abg Reda Sayang..’ lsteri HamiI Dan Bay1 8 Bulan MninggaI Ditlmpa Tanah Rntuh.


“Saya kena c0vid-19 ketika hamil tujuh bulan, berjangk1t dengan suami saya yang bekerja di sebuah kilang. Masa tu suami saya dah dibawa ke tempat kuarant1n.

“Saya pula mengal4mi h1lang deria rasa dan deria bau, tapi dua kali swab test menunjukkan saya negat1f c0v1d-19.

Swab test kali ketiga baru saya dapat tahu positif c0vid-19. Saya masih ingat pada satu malam, saya sesak nafas bermula 1 pagi sehingga ke pukvl 6 pagi.

“Memang strvggle. Baby dalam perut macam member0ntak sebab tak dapat oksigen. Sekejap saya baring, sekejap meniarap,” dia bercerita kepada kepada mStar.

Mesra disapa Syida, dia kemudiannya dimasukkan ke Hospital Kepala Batas, Pulau Pinang dan terpaksa menjalani raw4tan selama lima hari.

syida2

Syida dijangkiti c0vid-19 pada Mac lalu.

Imbas wanita itu lagi, tiada apa yang dapat difikirkan ketika itu selain soal keselamatan dan nyawa dia serta bayi dalam kandvngannya.

“Saya takvt kerana dapat tahu kena c0v1d-19 ketika sedang ham1l. Rasa macam dah tak ada harapan. Perasaan ketika itu memang t4kut.

“Saya terfikir, boleh ke baby dalam pervt survi1ve? Saya juga fikir adakah saya dan baby akan selamat? Memang menang1s sebab r1sau pada waktu itu. Sampai h1lang selera makan,” ujarnya lagi.



Loading...


Namun kata Syida, dia beryukur apabila dibenarkan discaj dan dapat kembali di rumah untuk bersama dengan keluarga.

 

Rasa macam Allah bagi peluang untuk hidup buat kali yang kedua.

SYIDA

Ujarnya, pengalaman singkat tapi menakutkan itu dianggap sebagai peluang kedua untuknya menjalani kehidupan dan berharap ia tak berulang pada masa akan datang.

“Rasa macam Allah bagi peluang kedua untuk hidup. Saya ingat lagi ketika sesak nafas, saya fikir dah sampai masa untuk saya pergi.

“Tapi Allah bagi peluang. Selepas discaj, saya masih lagi sesak nafas, tapi ia boleh dikawal dan tidak teruk,” ujarnya yang menetap di Teluk Kumbar, Pulau Pinang.

Menurut suri rumah yang sedang dalam proses untuk bergelar usahawan produk kecantikan itu, dia bersyukur apabila bayi perempuan yang dilahirkannya pada 11 Jun lalu tidak mengalami sebarang komplikasi kesihatan.

syida3

Syida bersyukur anaknya dilahirkan dengan selamat.

Tambah Syida, anak keduanya itu kini sudah berusia tiga bulan dengan berat sekitar enam kilogram.

Kisah Syida mendapat perhatian selepas dia berkongsi mengenai pengalamannya menerusi direct mesage (DM) di Instagram rasmi mStar.

Dia kemudiannya ditemubual pada Rabu untuk berkongsi kisahnya, di samping memberi peringatan kepada individu di luar sana agar terus menjaga diri dalam era pandem!k ini.

“Pesanan saya, kalau tiada hal mustahak, tak perlu keluar. Jaga diri dan jaga makan juga. Banyakkan berdoa kepada Allah agar dijauhkan daripada penyakit,” ujarnya yang turut mempunyai empat orang anak tiri.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber : MSTAR via Terengganu TV




-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post