Abang Ni Kongsi Apa Nak Buat Kalau Barang Tak Dapat Tapi Sistem Tulis “Delivered” Atau “Stuck” Tak Sampai-sampai

Abang Ni Kongsi Apa Nak Buat Kalau Barang Tak Dapat Tapi Sistem Tulis “Delivered” Atau “Stuck” Tak Sampai-sampai

Sejak wabak pandemik COVID-19 membadai negara ini, ramai diantara kita yang kalau dulu selalu shopping dekat pusat beli-belah, kini banyak menghabiskan masa di platform pembelian atas talian kerana takut untuk keluar dari rumah.

Abang Ni Kongsi Apa Nak Buat Kalau Barang Tak Dapat Tapi Sistem Tulis “Delivered” Atau “Stuck” Tak Sampai-sampai



Dah masuk dalam platform pembelian atas talian seperti Shopee ni, cukup susah untuk keluar kan? Dan bila dah masuk je dalam Shopee ni, mesti akan ada terbeli barang punya.

ARTIKEL MENARIK:Permohonan tiga insentif Perkeso dibuka hari ini


Bila dah terbeli barang, penantian untuk barang tersebut sampai pasti akan dinanti-nantikan.

Namun begitu, macam mana pula kalau barang yang telah dipesan itu tak sampai-sampai walaupun dalam sistem telah diberitahu bahawa barang itu sebenarnya dah disampai.

Dan kalau terjadi begitu, macam mana nak buat?

Seorang pengguna Twitter bernama @myjoe_ ada berkongsikan berkenaan perkara itu. Bagi mengetahui dengan lebih lanjut, ikuti perkongsiannya seperti berikut:

Barang tak sampai tapi dalam sistem bagitau item delivered atau barang stuck lama tak sampai2. Apa nak buat?

Follow thread ni pic.twitter.com/Lk8V8MkYYU

— MyJoe Store 🇲🇾 (@myjoe_) July 17, 2021

Barang takda tp sistem bgtau dah delivered.



Loading...


First sekali check kat luar rumah maybe terselit ke, courier letak dlm post box, dalam bakul moto, bawah kereta. Tanya family atau kawan2 jiran2 ke. Kalau confirm takda proceed ke next step.

— MyJoe Store 🇲🇾 (@myjoe_) July 17, 2021

Untuk barang yang stuck lama tak gerak. Korang kene pastikan lebih dari tarikh penghantaran yg sepatutnya. (Date warna hijau tu). Baru boleh guna cara ni. pic.twitter.com/dhSnWPKMOW

— MyJoe Store 🇲🇾 (@myjoe_) July 17, 2021

Lepas tu korang relaks dan tenang. Tak perlu bergaduh dgn seller sebab bukan salah seller.

Just click Return/Refund pic.twitter.com/fdnmfwv5sm

— MyJoe Store 🇲🇾 (@myjoe_) July 17, 2021

Click “Did not receive the order” lepas tu isi description yang sesuai. Tulis panjang pun okay. Kemudian send. pic.twitter.com/pgAe51tHhG

— MyJoe Store 🇲🇾 (@myjoe_) July 17, 2021

Mana2 sellers yang faham dia akan tenang dan click “dispute” dan click “I have shipped the items and have proof of shipment”.

Lepas step ni pihak shopee akan masuk dan check dengan pihak courier pic.twitter.com/fdzq8OsybE

— MyJoe Store 🇲🇾 (@myjoe_) July 17, 2021

Biasanya ambil masa dlm 2-3 hari. Klu shopee senyap korang boleh say hi atau minta diorang update kat ruangan discuss tu. Ni antara contoh reply dari Shopee pic.twitter.com/grezYohemW

— MyJoe Store 🇲🇾 (@myjoe_) July 17, 2021

Kesimpulannya : https://t.co/3uyXKZYndl

— MyJoe Store 🇲🇾 (@myjoe_) July 17, 2021

Sumber: @myjoe via Siakap Keli




-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post