Selepas Alami T3kanan Sampai Makan Ubat Tidur, Sajad Dilihat Pakai Baju Tidur Brjalan di Lorong GeIap

Selepas Alami T3kanan Sampai Makan Ubat Tidur, Sajad Dilihat Pakai Baju Tidur Brjalan di Lorong GeIap

Kecoh sejak beberapa hari ini selepas tular video menunjukkan Sajat menangis apabila tangannya dig4ri.

Selepas Alami T3kanan Sampai Makan Ubat Tidur, Sajad Dilihat Pakai Baju Tidur Brjalan di Lorong GeIap



Lebih-lebih lagi apabila dia memuat naik beberapa hantaran memberi bayangan mengakui status sebenar jantina dirinya.

ARTIKEL MENARIK:“Angg4p Jiw4 Terper4ngkap Dlm Tubvh yg S4lah, Sajat Tanya Ad4kah S0lat Dia S4h.” Ini Penjel4san Pend4kwah


Malah, Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) juga mengesahkan Sajat disiasat pihaknya berikutan menerima laporan usahawan kontroversi itu berpakaian wanita ketika menghadiri majlis doa selamat di Wisma Nur Sajat, Shah Alam.

Dalam hantaran terbarunya, Sajat yang masih berasa dirinya teraniaya mempersoalkan pandangan orang ramai terhadap dirinya yang disifatkan mempermainkan agama walaupun banyak kerja amal sudah dilakukannya.

” Saya buat niat yang ikhlas..tiada paksaan..saya tak pernah minta dibalas balik,”

Itu perkongsian terbaru usahawan kosmetik kntr0versi, Nur Sajad yang kini hangat ‘ditegur’ ramai selepas pengakuannya sudah melakukan pemb3dahan jant1na.

Ia susulan penahanannya oleh pihak Jabatan Agama Islam Selangor (JAlS) beberapa hari lalu selepas mendapat laporan terhadap kelakuan Sajad yang didkwa menghiina agama lslam.

Menurut Sajad dia mendapat layanan yang tidak wajar walaupun sudah memberikan kerjasama apabila dipanggil untuk s1asatan oleh pihak JAlS.

Katanya siasatan dilakukan kerana laporan yang dibuat pada 23 Ogos 2018, kerana berpaka1an wanita ketika mengadakan majlis doa selamat di Wisma Nur Sajad, Sksyen 16 Shah Alam.

Dalam hantaran terbarunya, Sajat yang masih berasa dirinya teraniaya mempersoalkan pandangan orang ramai terhadap dirinya yang disifatkan mempermainkan agama walaupun banyak kerja amal sudah dilakukannya.


“Mungkin mereka suka tengok saya mel4cur dari buat kerja elok kot!!

“Yalah! Saya mana ada rekod kena t4ngkap OPS pel4curan di bawah JAIS!” tulisnya.

Pakai baju tidur, berjalan di lorong gelap hulur sedekah

Sementara itu dalam perkongsian terbarunya, Sajad memuatnaik video beliau sedang berjalan di tepi jalan dan lorong gelap sambil berbaju tidur.

Bagaimanapun tujuan Sajad itu adalah kerana mahu membantu golongan kurang bernasib baik.

Sajad dilihat berjalan ke arah peminta sedekah di tepi jalan dan mendekati golongan gelandangan sambil menghulurkan sedekah.

Tidak dapat dipastikan sama ada video itu yang baru atau rakaman lama yang dikongsikan semula.

” Saya buat semua ini dari hati saya untuk bantu golongan yang susah dan memerlukan.. saya tahu saya tak sempurna,tetapi saya cuba yang Terbaik untuk saya sayang sesama manusia..

” Sedekah atau wakaf, bukan berpandukan dari pakaian.. tetapi dari niat hati dan keikhlasaan..

pakaian itu hanyalah luaran sahaja..

” Tak kiralah kita nak buat sedekah time macam mana pun, keadaan, waktu, masa, tahun, hari, bulan dan itu bukan lah satu halangan untuk kita bersedekah…yang penting nawaitu dan keikhlasan.

” Saya bukan manusia sempurna, jika saya mempunyai rezeki yang lebih ,saya akan membantu dan sedekah pada yang memerlukan..

” Saya dari kecik diajar oleh mak dan ayah saya supaya menghormati org tua, sentiasa sayang pada sesama manusia, tak kira bangsa, status, pangkat dan agama..

” Sebab selagi kita dinamakan manusia, jarak untuk dihormati tiada sempadan…sentiasa bersyukur.



Loading...


” Kalau kita mempunyai rezeki yang lebih..dari rezeki yang lebih itu, kita dapat men bantu mereka yang susah dari kita..maafkan saya jika nampak tak sempurna

” Sedekah…perkataan sangat general..Sebab sedekah ini bukannya sesuatu yang dihad kan, tetapi ia sesuatu kemampuan individu tersendiri..

” 5sen, 10sen,atau 10 ringgit atau lebih dari itu jumlahnya, itu semua nya diharusksn berlaku dengan penuh keikhlasan..

” Keikhlasan dari jiwa dan nawaitu seseorang…sebab sedekah tak pandang siapa kita, AGAMA kita, STATUS kita, PAKAIAN kita atau SESIAPA pun BOLEH bersedekah yang penting kita mempunyai hati perkemanusiaan…

” Saya insan tak sempurna..sempurnakah sedekah ku??

” Sedekah dalam keadaan berpakaian wanita.. walaupun pun baju tido(pajamas) atau pakai baju jubah, tudung, longdress atau seluar jeans dan kemeja..

” Adakah pakaian itu sesuatu yang penting untuk kita bersedekah?saya tertanya tanya.. dan saya tahu saya bukan insan sempurna..

” Saya sayang Allah,Saya Sayang Allah..

” Tetapi mereka kata saya mempersenda agamaku.. kerana sedekah Di wisma ku sendiri..dengan keadaan ber jubah dan bertudung,ia terus dihukum mempersenda agama islam… maafkan Aku.. Aku bukan manusia sempurna,” akhiri Sajad.


“Bila m4ti..semua akan tenang” Sajat Alami T3kanan Sampai Makan Ubat Tidur

Terbaru, Sajat dilihat ada memuat naik perkongsian di Insta Story mendedahkan mengalami tekanan perasaan sehingga terpaksa makan ubat tidur selama empat hari berturut-turut.

Sajat turut meluahkan dia hanya mahukan ketenangan dan kebahagiaan seperti keluarga lain. Dalam entri tersebut, Sajat turut berkongsikan fotonya memakai alat pernafasan di sebuah pusat perubatan.

“Bila m4ti..semua akan tenang. 2021 aku nak tenang, aku nak bahagia. Aku nak hidup macam keluarga lain..Insyallah. Terima kasih. Buat saya makin dekat dengan tarikh m4ti saya,” tulisnya.


Terdahulu, Sajat memaklumkan dia ditahan di Pusat Penahanan Sementara, Kuala Kubu Bahru. Ujarnya, siasatan dilakukan susulan laporan yang dibuat pada 23 Ogos 2018 di mana dia mengenakan pakaian wanita ketika majlis doa selamat yang diadakan di Wisma Nur Sajat, Seksyen 16 Shah Alam.

Kredit : IG Sajad

 


Sumber : http://trendingsangat.pwvia via Slamber Media



-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post