Ramai yang kata Syafiq Ahmad terlelap masa memandu. Kali ni adik pulak tampil sangkal dakwaan tu. Rupanya ini yang Syafiq dan isteri nampak

Ramai yang kata Syafiq Ahmad terlelap masa memandu. Kali ni adik pulak tampil sangkal dakwaan tu. Rupanya ini yang Syafiq dan isteri nampak

loading...

Berita kejadian yang diingini yang membabitkan pemain Johor Darul Tazim (JDT) Syafiq Ahmad,25 pada hujung minggu lalu sememangnya mengejutkan ramai pihak.

Ramai yang kata Syafiq Ahmad terlelap masa memandu. Kali ni adik pulak tampil sangkal dakwaan tu. Rupanya ini yang Syafiq dan isteri nampak



Tiga daripada 6 sasaran yang berada di dalam kenderaan jenis Toyota Vellfire yang dipandu Syafiq pergi menghadap illahi termasuklah bayi lelakinya berusia 22 hari.

ARTIKEL MENARIK:https://bulletinmedia.blogspot.com/2020/12/syafiq-bukan-terlelap-bapa-syafiq.html
loading...


Namun begitu, terdapat kenyataan yang mendakwa bahawa pemain JDT terlelap semasa memandu sehingga mengakibatkan kenderaannya terbbs kena pembahagi jalan.

Sangkal dakwaan abang terlelap semasa memandu

Perkara tersebut telah disangkal oleh adiknya yang dikenali sebagai fadhliz di Instagram apabila memaklumkan bahawa abangnya tidak terlelap ataupun berhalusinasi ketika memandu.Menurutnya, Syafiq memberitahu terlihat sesuatu yang melintang di jalan dan memandu di lane kiri (perlahan) ketika kejadian.


Nafi anak buah alami masalah di bahagian otak

Selain daripada itu, Fadhli juga menafikan dakwaan anak sulung abangnya mengalami masalah di bahagian otak kerana kanak-kanak tersebut tidak mengalami sebarang kelukaan dalaman ataupun luaran.


Emosi sudah semakin stabil

Syafiq juga kini dalam keadaan stabil dan lebih baik berbanding hari kejadian. Ketika gambar tersebut dirakam, pemain berusia 25 tahun ini sudah boleh berbual dan bergurau dengan anak sulungnya yang berusia 2 tahun.


Memang ada sesuatu di jalan

Fadhli turut memuat naik satu kenyataan dari Twitter yang memaklumkan bahawa memang terdapat sesuatu  dijalan tersebut apabila seorang pengguna jalan raya mengalami kerosakkan di bahagian depan kereta sejam sebelum kejadian.


Dalam kejadian yang berlaku sekitar 4.00 pagi di Kilometer 163 Lebuhraya Utara Selatan, berhampiran Plaza Tol Jawi, Nibong Tebal, kenderaan dipandu Syafiq dilihat remuk teruk dan terblk selepas kejadian. Selain anak lelakinya dan ibu mertua, seorang pembantu rumah warga Indonesia turut pergi menghadap illahi .

Sumber: Fadhliz_

Syafiq Bukan Terlelap. Bapa Syafiq Tampil Buka Mulut Bongkarkan Ada Sesuatu Atas Jalan Yang Syafiq Nak Elak. Tiba Tiba Tok Singa Dedahkan Ada Benda Di Jalan Tu Yang Ramai Tak Tahu.

SEBERANG PERAI – “Dia tidak mengantuk, sebaliknya cuba me­ngelak sesuatu di tengah jalan, tetapi saya tidak pasti apakah objek itu.” Itu kata Ahmad Ibrahim, 56, bapa kepada pemain skuad Harimau Malaya, Muhammad Syafiq Ahmad yang terlibat dalam kejadian tak diingini selepas kenderaan pelbagai guna jenis Toyota Vellfire yang dipandunya terbbs di Ki­lometer 163.6, Lebuh Raya Utara-Selatan arah utara dekat Sungai Bakap, Nibong Tebal di sini awal pagi semalam.

Dalam kejadian tu kira-kira pukul 4 pagi itu, tiga dilaporkan pergi menghadap illahi iaitu bayi lelaki Muhammad Syafiq yang berusia 22 hari, Muhammad Aisy Saqeef, ibu mertuanya, Zainan Wahab, 45, dan wanita warga Indonesia, Titik Sukamti, 30-an.

Kenderaan Toyota Vellfire dipandu Muhammad Syafiq terbalik dalam kejadian di Kilometer 163.6, Lebuh Raya Utara-Selatan dekat Sungai Bakap, Nibong Tebal semalam. Muhammad Syafiq, 25, yang juga pemain muda Johor Darul Ta’zim (JDT) dan anak pe­rempuannya, Aaira Nur Saffiyya berusia 2 tahun hanya luka ringan. Isterinya yang sedang berpantang, Nur Amalina Norain, 25, pula luka teruk dan dikejarkan ke Hospital Seberang Jaya di sini.

Cuba Elak Sesuatu

Ahmad memberitahu, Muhammad Syafiq yang juga anak sulungnya memaklumkan bahawa dia cuba mengelak daripada sesuatu yang tidak dikenal pasti berada di atas jalan. Muhammad Syafiq ditenangkan ibunya semasa menatap bayi dan ibu mentuanya buat kali terakhir di Pendang semalam.

Dalam pada itu, menurut perkongsian oleh Pakar Perubatan Islam yang di kenali sebagai Tok Singa, beliau mengigatkna yang jin itu wujud dan memberithau yang kawasan susur keluar ke jawi dari arah selatan memang ada ‘masalah’ sikit. Sudah banyak kes yang melibatkan nyawa di situ. Tok Singa menasihati kepada semua pemandu supaya berhati-hati

“Saya bukan nak menakutkan orang awam…tetapi kalau boleh beringat… “Banyak kawasan yang agak mistik sebenarnya… “Takdir dan ketentuan itu milik Allah swt.. “Dan jin juga wujud..tempat mereka juga ada “Takziah buat keluarga syafiq ahmad.-Al fatihah


Dalam pada itu, warganet juga menceritakan pengalaman yang sama

“Betul.Saya pernah sekali ride dgn motor siang hari lebih kurang waktu asar macam tu dekat susur tu sebelum flyover kereta wira terbbs melekat di pokok depan mata ada 4 lelaki Melayu meraung minta tolong saya lemh sikit bab ni, Saya cuma tolong call pihak bomba dan ambulans untuk bantu. keadaan jalan situ agak kers sikit, Hati2 buat semua pengguna bila melalui jalan tersebut. tempat nya sama macam ks semalam velfire tu” tulis seorang warganet.

“saya dlu 1 bulan 2 kali kali balik dari kl smpai penang, pkul 2am baru brtolak, smpai pendang pkul 7, sebulan 2 kali, brulang la selama 3tahun, Alhamdulillah allah pelihara, xdak la nmpak2 yg ngeri2 sgt smpai membuatkan hilang kawalan, dlm 3 tahun tu, pernah jmpa 1 lembaga saja,

Tinggi botak bentuk badan samar2 bentuk fizik manusia, cuma dia tinggi kaki panjang mcm getah, Badan hitam belagam seakan2 bayang2 berlari lintas jalan depan sy, Sy naik moto saja, Mmg jelas la nmpak, Berlaku dlu la, tahun 2016 dlu, Leoas tu bau hanyir2 tu perkara biaasa,

Yg penting fokus pada jalan, Naik ja atas moto, baca doa mintak pelindungan dari allah, yakin pada allah, InshaAllah selamat, kalau jdi jugak perkara2 xdiingini, tu takdir allah”

Loading...
loading...


Baru lepas jalani operasi, ini keadaan terkini isteri pemain JDT Syafiq Ahmad

Butterworth: Isteri kepada pemain bola sepak kebangsaan, Muhammad Syafiq Ahmad, 25, selamat menjalani operasi di bahagian perut semalam dan dilaporkan stabil. Perkhabaran positif itu dimaklumkan bapa Muhammad Syafiq, Ahmad Ibrahim, 56, ketika dihubungi di sini, hari ini.

Ahmad berkata, sepatutnya Muhammad Syafiq mahu memindahkan isterinya, Nur Amalina Norain, 25 dan anak sulung mereka, Aaira Nur Saffiyya, 2, ke sebuah hospital swasta untuk rawatan lanjut. “Bagaimanapun, doktor yang melakukan pemeriksaan mendapati di dalam perut menantu saya ada sedikit masalah dan memerlukan operasi segera.

“Syukur semuanya berjalan lancar dan kini menunggu keputusan daripada pakar yang lain berhubung kesihatan menantu,” katanya.Nur Amalina dan anak perempuannya luka selepas kenderaan pelbagai guna dinaiki mereka sekeluarga terbabit kejadian tak diingini di Kilometer 163.6 berhampiran Plaza Tol Jawi di sini, semalam.

Susulan itu, Nur Amalina dipindahkan dari Hospital Sungai Bakap (HSB) ke Hospital Seberang Jaya (HSJ) dan pemeriksaan mendapati dia mengalami path tulang rusuk, masalah dalam perut dan otak serta ptah tulang peha kiri. Anak perempuannya juga dipercayai mengalami masalah dalam otak yang mana kedua-dua ibu dan anak itu kini dirawat di HSJ.

Mengulas lanjut mengenai keadaan Muhammad Syafiq yang juga pemain Johor Johor Darul Ta’zim (JDT) itu, Ahmad berkata, anaknya sudah jauh lebih baik berbanding semalam dan mampu berbual seperti biasa. “Syafiq yang semalam dilihat murung dan keletihan, kini dia lebih semangat apabila dari pagi sudah menghantar mesej kepada saya bahawa dia sudah bergerak dari Pendang, Kedah untuk melawat isteri dan anaknya.

“Syafiq turut mengajak saya, tapi pada masa ini hanya Syafiq sahaja dibenarkan masuk dan daripada apa yang dimaklumkan keadaan menantu serta cucu dalam keadaan baik. “Saya berharap masyarakat dapat terus mendoakan keadaan anak saya dan keluarganya kembali pulih serta kuat menjalani kehidupan seterusnya,” katanya.

Kejadian jam 4 pagi itu turut menyebabkan anak Muhammad Syafiq, Muhammad Aisy Saqeef, 22 hari; ibu mentuanya Zainab Wahab, 45; dan pembantu rumah warga Indonesia, Titik Sukamti, 42, pergi menghadap illahi. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber : http://trendingsangat.pw/

Syafiq Tak Mengantuk. Akhirnya Bapa Tampil Bersuara Bongkarkan Punca Kejadian Tu Berlaku. Tergamam Rupa Rupanya Ada Benda Yang Syafiq Cuba Elakkan.

SEBERANG PERAI – “Dia tidak mengantuk, sebaliknya cuba me­ngelak sesuatu di tengah jalan, tetapi saya tidak pasti apakah objek itu.” Itu kata Ahmad Ibrahim, 56, bapa kepada pemain skuad Harimau Malaya, Muhammad Syafiq Ahmad yang terlibat dalam kejadian selepas kenderaan pelbagai guna jenis Toyota Vellfire yang dipandunya terbabas di Ki­lometer 163.6, Lebuh Raya Utara-Selatan arah utara dekat Sungai Bakap, Nibong Tebal di sini awal pagi semalam.

Dalam kejadian kira-kira pukul 4 pagi itu, tiga dilaporkan pergi menghadap illahi iaitu bayi lelaki Muhammad Syafiq yang berusia 22 hari, Muhammad Aisy Saqeef, ibu mertuanya, Zainan Wahab, 45, dan wanita warga Indonesia, Titik Sukamti, 30-an.

Kenderaan Toyota Vellfire dipandu Muhammad Syafiq terbalik dalam kejadian di Kilometer 163.6, Lebuh Raya Utara-Selatan dekat Sungai Bakap, Nibong Tebal semalam. Muhammad Syafiq, 25, yang juga pemain muda Johor Darul Ta’zim (JDT) dan anak pe­rempuannya, Aaira Nur Saffiyya berusia 2 tahun hanya luka ringan.

Isterinya yang sedang berpantang, Nur Amalina Norain, 25, pula luka terukdan dikejarkan ke hospital Seberang Jaya di sini. Ahmad memberitahu, Muhammad Syafiq yang juga anak sulungnya memaklumkan bahawa dia cuba mengelak daripada mlnggr sesuatu yang tidak dikenal pasti berada di atas jalan.

“Saya tidak tahu mengenai kepulangan Syafiq ke rumah mertuanya sehingga menerima panggilan telefon berhubung kejadian itu kira-kira pukul 4.10 pagi. “Ketika menerima panggilan, saya keliru kerana ketiga-tiga anak (yang tinggal bersamanya di Bayan Lepas dekat sini) ada di rumah ketika itu.

“Saya sangat terkejut apabila diberitahu Syafiq yang sebenarnya ditimpa kejadian tak diingini ke­rana saya tidak tahu dia seke­luarga dalam perjalanan pulang ke Pendang, Kedah,” katanya ketika ditemui di pekarangan Unit Forensik hospital Sungai Bakap, Nibong Tebal di sini semalam.

Ketika kejadian Muhammad Syafiq bersama keluarganya dalam perjalanan dari Johor untuk pulang ke kampung Nur Amalina di Pendang. Menurut Ahmad, kebiasaan Muhammad Syafiq akan pulang kampung menaiki pesawat, namun kali ini mungkin anaknya memandu sendiri kereta kerana isterinya sedang berpantang selepas melahirkan anak kedua. Katanya, dia sedih kerana tidak sempat bertemu cucu lelaki yang baru dilahirkan itu. 

Polis: Syafiq Ahmad Dipercayai Terlelap Sebelum Kejadian tu

Pemain bola sepak kebangsaan, Muhammad Syafiq Ahmad dipercayai terlelap sebelum kenderaan pelbagai guna (MPV) yang dipandunya terlibat dalam satu kejadian berhampiran Plaza Tol Jawi awal pagi semalam. Menurut Ketua Polis Daerah Seberang Perai Selatan, Superintendan Lee Chong Chern, kejadian itu dipercayai akibat pemain Johor Darul Ta’zim (JDT) itu tertidur dan menyebabkan kenderaan dipandunya hilang kawalan.

“Gagal mengawal kenderaan menyebabkan pemandunya ilang kawalan dan melnggr pembahagi jalan sebelah kanan sebelum terbalik dan terseret berdasarkan kesan calar di jalan. “Kejadian menyebabkan tiga penumpang iaitu bayi lelaki, ibu mentua dan pembantu rumah warga Indonesia pergi menghadap illahi di lokasi akibat kelukaan teruk” katanya.

Mengulas mengenai perkembangan terkini mengenai isteri kepada Muhammad Syafiq, pihak polis berkata isterinya patah tulang rusuk, dalam perut, otak serta patah tulang paha kiri. “Anak sulung mereka juga dipercayai mengalami dalam otak yang mana kedua-dua ibu dan anak itu kini mendapatkan rawatan di Hospital Seberang Jaya (HSJ).

“Muhammad Syafiq pula hanya mengalami kelukaan ringan,” katanya. Dalam kejadian kira-kira jam 4 pagi semalam, Muhammad Syafiq yang memandu dari Johor Bahru dalam perjalanan membawa isterinya, Nur Amalina Norain, yang sedang berpantang ke kampung mentuanya di Pendang, Kedah. kejadian itu turut bayi lelakinya berusia 22 hari, ibu mentuanya dan pembantu rumah warga Indonesia.

SUMBER: Harian Metro via Kosmo

Suasana Sebak Menyelubungi Buat Keluarga Syafiq Ahmad. Perkongsian Gambar Syafiq Ahmad Cium Anaknya Buat Kali Terakhir Undang Warganet Sebak

Pemain JDT, Muhammad Syafiq Ahmad mencium anak lelakinya Muhammad Aisy Saqeef, 22 hari, selepas selasai diuruskan di Hospital Sungai Bakap, Pulau pinang, petang ini.Terdahulu, Syafiq dan ahli keluarganya dilaporkan terlibat dalam satu kejadian yang tidak diingini berlaku di Km163  Lebuhraya Utara-Selatan di Sungai Bakap sekitar 5.30 pagi tadi.Dua lagi yang hembuskan nafas terakhir dalam kejadian itu ialah ibu mentuanya  Zainab Wahab, 45, serta pembantu rumah warga Indonesia, Titik Sukamti, 30-an.

Tular Syafiq Ahmad Terlibat Dengan Kejadian Yang Tak Diingini. Kini Bapa Syafiq Ahmad Tampil Beritahu Ini Rupanya Penyebab Berlakunya Kejadian Itu.

SEBERANG PERAI – Bapa pemain skuad Harimau Malaya, Muhammad Syafiq Ahmad sedih kerana tidak sempat melihat cucu lelakinya yang terlibat dalam kejadian yang tak diingini di jalan raya di kilometer 163.6 Lebuhraya Utara Selatan (PLUS) di Sungai Bakap, Nibong Tebal di sini awal pagi tadi. Ahmad Ibrahim, 56, berkata, dia sudah membuat perancangan untuk melawat keluarga Muhammad Syafiq di Johor yang baru dikurniakan cahaya mata pada 14 November lalu sebaik sahaja tempoh perintah kawalan pergerakan bersyarat (PKPB) berakhir.

“Kami sepatutnya bertolak 11 Disember ini tetapi terpaksa ditunda sekali lagi ke hujung bulan ini kerana kawasan (kediaman) di Bayan Baru dikenakan pula perintah kawalan pergerakan diperkttkn (PKPD). Kami gembira dan teruja untuk melawat cucu lelaki pertama kami, Muhammad Aisy Saqeef dan adiknya juga sudah mengambil cuti untuk menziarahinya di Johor. Sebab itu kami sekeluarga sangat sedih kerana tidak sempat melihat anak Muhammad Syafiq,” katanya ketika ditemui di Unit Forensik Hospital Sungai Bakap, Nibong Tebal di sini hari ini.

Sementara itu, Ahmad berkata, berdasarkan perbualannya dengan Muhammad Syafiq, anaknya itu memaklumkan cuba mengelak sesuatu yang melintas di lebuh raya menyebabkan kenderaan pelbagai guna (MPV) jenis Toyota Velfire dipandunya hilang kawalan dan sehinggakan terkena di pembahagi jalan. Dalam kejadian kira-kira pukul 4 pagi tadi, tiga dilaporkan mengadap ilahi iaitu bayi baru lahir yang belum dikenal pasti identiti, ibu mentua Muhammad Syafiq, Zainan Wahab, 45, dan wanita warga Indonesia, Titik Sukamti, 30-an. Isterinya, Nur Amalina Norain, 25, luka teruk dan dirawat di Hospital Seberang Jaya di sini. Bagaimanapun, Muhammad Syafiq, 25, dan anak perempuannya Aaira Nur Safiyya, 2, hanya luka ringan.

Syafiq Ahmad Dilaporkan Mengalami Kejadian Yang Tak Diingini. Disebabkan Itu Pemain JDT Telah Kehilangan Bayi Dan Ibu Mertuanya.

Pemain muda JDT, Muhammad Syafiq Ahmad, 25, terlibat dalam kejadian yang tidak diingini yang mengakibatkan bayi lelakinya berusia 22 hari telah tiada dalam kejadian di Lebuhraya Utara Selatan (PLUS) Sungai Bakap di sini awal pagi tadi. Dalam kejadian melibatkan sebuah kereta jenis Toyota Vellfire berwarna hitam itu, turut pergi ialah wanita warga tempatan Zainab Wahab, 45, dan warga Indonesia Titik Sukamti, 30-an.

Dalam kejadian itu, Muhammad Syafiq dan seorang lagi anak perempuannya, Aaira Nur Saffiyya, 2, turut cdera ringan namun isteri beliau, Nur Amalina  Nur Ain, 25, dilaporkan luka teruk. Menurut jurucakap Jabatan Bomba dan Penyelamat negeri, pihaknya menerima panggilan kecemasan mengenai kejadian itu kira-kira pukul 5.36 pagi dan tiba di lokasi kurang 10 minit kemudian.

Sebaik sahaja tiba, katanya, sebuah kereta pelbagai guna jenis Toyota Vellfire berwarna hitam didapati remuk teruk selepas dipercayai berlaku satu kejadian di pembahagi jalan. “Terdapat enam individu iaitu tiga dalam keadaan selamat manakala tiga lagi tersept di dalam kenderaan itu. Pasukan bomba kemudian membuat kerja-kerja mengeluarkan individu yang tersept menggunakan peralatan khas,” katanya kepads pemberita di sini.

Menurut beliau, individu yang tersept berjaya dikeluarkan kira-kira pukul 6.10 pagi. “Tiga individu disahkan telah tiada oleh pegawai perubatan Kementerian Kesihatan dan diserahkan kepada pihak polis untuk tindakan selanjutnya,” katanya. Tambah beliau, operasi yang dijalankan anggota Balai Bomba dan Penyelamat Sungai Bakap itu ditamatkan kira-kira pukul 6.12 pagi. sumber : Gempak

Syafiq Ahmad Dedah Impian Mengejutkan

Di sebalik gelaran sebagai pemain prolifik kebangsaan dan Kedah, Muhammad Syafiq Ahmad menyembunyikan bakat lain dalam dirinya. Pemain kelahiran Balik Pulau, Pulau Pinang berusia 22 tahun itu rupanya menyimpan hasrat untuk bergelar seorang pelakon satu hari nanti.

Menurut Syafiq, dia bukan bergurau apabila memberitahu ingin menjadi seorang pelakon jika diberi peluang selepas ini. Malah bersedia untuk menjadikan bidang lakonan sebagai kerjaya sambilan selain pemain bola sepak terkenal. “Saya bercita-cita untuk jadi pelakon selepas ini. Tapi sekarang jadi pemain bola sepak dulu. Pelakon yang paling saya minati ialah Shah Rukh Khan sebab dia boleh melakonkan pelbagai karakter.

“Dan jika diberi peluang saya tak kisah berlakon watak apa. Watak baik, jahat, nakal atau apa-apa, saya akan cuba akan cuba yang terbaik,” ujarnya yang mula bermain bola sepak sejak di bangku sekolah rendah. Bagaimanapun Syafiq yang gemar bermain PlayStation ketika waktu lapangnya mengakui cita-citanya itu terpaksa diketepikan dahulu memandangkan dia perlu menjalankan tanggungjawab terhadap negara dan skuad negerinya, Kedah.

“Buat masa sekarang jadual perlwanan agak padat dengan beberapa misi penting negara. Mungkin ia akan berlaku selepas ini. Beberapa kejohanan besar sedang dan akan berlangsung termasuk Piala AFC 2018 nanti. Saya diberi kepercayaan dalam skuad Bawah 22 Tahun kebangsaan dan pastinya akan melakukan yang terbaik,” katanya.

Mengimbas kembali kerjayanya sebagai pemain bola sepak, Syafiq mula mewakili negara seawal usia 12 tahun dengan menyertai Piala Danone di Perancis pada tahun  2007. Bakatnya sebagai penyrang semakin menyerlah dan terus membawa nama Malaysia ketika menuntut di Sekolah Menengah Kebangsaan Tunku Anum Tunku Abdul Rahman (SMK Tatar) sehingga terpilih menyertai Piala Manchester United Bawah 14 Tahun di Carrington pada 2010.

Malah dia juga merupakan penjaring terbanyak selama dua tahun berturut-turut untuk SMK Tatar dalam saingan Liga KPM-FAM pada tahun 2011-12. Terbaharu pada Julai lalu, Syafiq antara salah seorang pemain negara yang menjaringkan gol ketika aksi Kelayakan Piala AFC di Bangkok, Thailand menentang Myanmar dan Indonesia. Malah kini, pemain di bawah skuad bimbingan Datuk Ong Kim Swee itu juga antara pemain harapan negara dalam misi meraih pingat emas dalam Sukan SEA (KL2017) yang bermula pada Isnin bagi acara bola sepak.

Mengenai perlawnan pertamanya bertemu Brunei yang menyaksikan Malaysia menang 2-1, Syafiq mengakui ia ‘panas’. “Saya tak puas hati walaupun menang. Ini kerana saya yakin kami boleh melakukan yang lebih baik daripada aksi itu,” ujarnya ringkas. Selain menjadi penyrang penting skuad kebangsaan, Syafiq juga antara ‘ayam tambatan’ skuad Lang Merah sejak tahun 2015. Dalam tempoh itu dia telah menjaringkan lebih kurang 10 gol.

Syafiq Ahmad Boleh Berlakon Tapi…!

Luahanhati pemain prolifik kebangsaan dan Kedah, Muhammad Syafiq Ahmad yang ingin menjadi pelakon mendapat respons positif daripada pengarah dan penerbit drama kontroversi Shuhaimi Lua Abdullah.  Pemilik Tanah Beris Filem Productions ini berkata, apa yang perlu dilakukan oleh Muhammad Syafiq ialah menjalani uji bakat untuk melihat sama ada dia memiliki aura atau tidak sebagai bintang filem. 

“Nak berlakon? Macam biasalah… datang jumpa saya untuk lihat aura dia. Biasanya saya akan suruh buat uji bakat terlebih dahulu dan daripada situ barulah saya tahu sama ada dia berkemampuan atau tidak menjadi pelakon,” katanya kepada mStar Online.Aksi Muhammad Syafiq Ahmad di padang.

Shuhaimi diminta komen mengenai hasrat anak kelahiran Pulau Pinang ini yang menyimpan perasaan untuk menjadi seorang pelakon.  Pemuda berusia 22 tahun ini berkata, dia bersedia menjadikan bidang baru itu sebagai kerjaya sambilannya. Dalam pada itu Shuhaimi berkata, berdasarkan penampilan pemain bola sepak itu, dia mempunyai pekej menarik dan popularitinya dalam bidang sukan menjadi nilai tambah untuk diambil berlakon.

Katanya, jika dia gagal dalam uji bakat, itu bukan bermakna Muhammad Syafiq tidak boleh berlakon sebaliknya dia perlu mendalami ilmu lakonan terlebih dahulu daripada pelakon-pelakon hebat antaranya Fauziah Nawi, Ogy Ahmad Daud, Ellie Suriati atau menyertai kursus lakonan anjuran Finas. 

“Kalau dia benar-benar serius nak berlakon, dia boleh buat temu janji dengan saya dan kalau ada watak tambahan, boleh saya usahakan sebagai pengenalan,” katanya.  Shuhaimi ketika ini sibuk dengan penggambaran telefilem berjudul Fatonah Azali untuk siaran TV3. Ia menampilkan Nad Zainal, Redza Rosli, Raja Azura, Zaibo, Sharifah Sakinah, Mustaqim Bahadon dan Shahronizam Noor.

Drama arahannya juga pernah dicalonkan dalam Anugerah Skrin sebelum ini iaitu Pondok Itu Rumahku dan Rajuk masing-masing bagi kategori Drama Terbaik dan Komidi Terbaik. Filem pendek terbitannya iaitu Chukang pernah menjadi kontroversi tidak lama dulu kerana mendedahkan kegiatan di rumah urut lelaki.

Tular Syafiq Ahmad Terlibat Dengan Kejadian Yang Tak Diingini. Kini Bapa Syafiq Ahmad Tampil Beritahu Ini Rupanya Penyebab Berlakunya Kejadian Itu.

SEBERANG PERAI – Bapa pemain skuad Harimau Malaya, Muhammad Syafiq Ahmad sedih kerana tidak sempat melihat cucu lelakinya yang terlibat dalam kejadian yang tak diingini di jalan raya di kilometer 163.6 Lebuhraya Utara Selatan (PLUS) di Sungai Bakap, Nibong Tebal di sini awal pagi tadi. Ahmad Ibrahim, 56, berkata, dia sudah membuat perancangan untuk melawat keluarga Muhammad Syafiq di Johor yang baru dikurniakan cahaya mata pada 14 November lalu sebaik sahaja tempoh perintah kawalan pergerakan bersyarat (PKPB) berakhir.

“Kami sepatutnya bertolak 11 Disember ini tetapi terpaksa ditunda sekali lagi ke hujung bulan ini kerana kawasan (kediaman) di Bayan Baru dikenakan pula perintah kawalan pergerakan diperketatkan (PKPD). Kami gembira dan teruja untuk melawat cucu lelaki pertama kami, Muhammad Aisy Saqeef dan adiknya juga sudah mengambil cuti untuk menziarahinya di Johor. Sebab itu kami sekeluarga sangat sedih kerana tidak sempat melihat anak Muhammad Syafiq,” katanya ketika ditemui di Unit Forensik Hospital Sungai Bakap, Nibong Tebal di sini hari ini.

Sementara itu, Ahmad berkata, berdasarkan perbualannya dengan Muhammad Syafiq, anaknya itu memaklumkan cuba mengelak sesuatu yang melintas di lebuh raya menyebabkan kenderaan pelbagai guna (MPV) jenis Toyota Velfire dipandunya hilang kawalan dan sehinggakan terkena di pembahagi jalan. Dalam kejadian kira-kira pukul 4 pagi tadi, tiga dilaporkan mengadap ilahi iaitu bayi baru lahir yang belum dikenal pasti identiti, ibu mentua Muhammad Syafiq, Zainan Wahab, 45, dan wanita warga Indonesia, Titik Sukamti, 30-an. Isterinya, Nur Amalina Norain, 25, luka teruk dan dirawat di Hospital Seberang Jaya di sini. Bagaimanapun, Muhammad Syafiq, 25, dan anak perempuannya Aaira Nur Safiyya, 2, hanya luka ringan.

Syafiq Ahmad Dilaporkan Mengalami Kejadian Yang Tak Diingini. Disebabkan Itu Pemain JDT Telah Kehilangan Bayi Dan Ibu Mertuanya.

Pemain muda JDT, Muhammad Syafiq Ahmad, 25, terlibat dalam kejadian yang tidak diingini yang mengakibatkan bayi lelakinya berusia 22 hari telah tiada dalam kejadian di Lebuhraya Utara Selatan (PLUS) Sungai Bakap di sini awal pagi tadi. Dalam kejadian melibatkan sebuah kereta jenis Toyota Vellfire berwarna hitam itu, turut pergi ialah wanita warga tempatan Zainab Wahab, 45, dan warga Indonesia Titik Sukamti, 30-an.

Dalam kejadian itu, Muhammad Syafiq dan seorang lagi anak perempuannya, Aaira Nur Saffiyya, 2, turut luka ringan namun isteri beliau, Nur Amalina  Nur Ain, 25, dilaporkan luka teruk. Menurut jurucakap Jabatan Bomba dan Penyelamat negeri, pihaknya menerima panggilan kecemasan mengenai kejadian itu kira-kira pukul 5.36 pagi dan tiba di lokasi kurang 10 minit kemudian.

Sebaik sahaja tiba, katanya, sebuah kereta pelbagai guna jenis Toyota Vellfire berwarna hitam didapati remuk teruk selepas dipercayai berlaku satu kejadian di pembahagi jalan. “Terdapat enam sasaran iaitu tiga dalam keadaan selamat manakala tiga lagi tersepit di dalam kenderaan itu. Pasukan bomba kemudian membuat kerja-kerja mengeluarkan yang tersepit menggunakan peralatan khas,” katanya kepads pemberita di sini.

Menurut beliau, yang tersepit berjaya dikeluarkan kira-kira pukul 6.10 pagi. “Tiga disahkan telah tiada oleh pegawai perubatan Kementerian Kesihatan dan diserahkan kepada pihak polis untuk tindakan selanjutnya,” katanya. Tambah beliau, operasi yang dijalankan anggota Balai Bomba dan Penyelamat Sungai Bakap itu ditamatkan kira-kira pukul 6.12 pagi. 

sumber : Gempak


Kredit - 



-----------------------------------------------------------------
loading...

Post a Comment

Previous Post Next Post