Siap Bervideo Dengan Anjing, Ada Anjing Peliharaan Sendiri, Netizen Persoal Agama Penyanyi Afgan

Siap Bervideo Dengan Anjing, Ada Anjing Peliharaan Sendiri, Netizen Persoal Agama Penyanyi Afgan

Tiba-tiba sahaja, netizen mempersoalkan agama yang dianuti oleh penyanyi dari Indonesia, Afgan. Ini gara-gara dia berkongsi foto bersama dengan anjing peliharaannya. Momen ini dapat dilihat dari video TikTok yang dimuat naik oleh Afgan di laman Instagramnya.

Siap Bervideo Dengan Anjing, Ada Anjing Peliharaan Sendiri, Netizen Persoal Agama Penyanyi Afgan



Dalam video yang dikongsi di Instagramnya, Afgan menunjukkan dia bermain bersama dengan anjing putih peliharaannya yang dipanggil Coco.

ARTIKEL MENARIK:Selalu digosipkan dengan Uqasha Senrose. Kamal Adli tampil bersuara bongkarkan hubungan sebenar antara dia dan Uqasha Senrose. Akhirnya terjawab segala persoalan warganet.


Afgan juga memberikan jawapan dengan mengatakan bahawa dia bangga menjadi seorang Muslim. Dia juga mengaku mempunyai cara untuk membersihkan dirinya atau sertu. Ikuti pengakuan Afgan ini.

Melihat momen Afgan dengan anjingnya, ada netizen yang sebenarnya ingin tahu tentang agama yang dianuti oleh Afgan. Dia terkejut melihat Afgan tidak teragak-agak untuk membawa anjing. Ini kerana dalam Islam, air liur anjing dikategorikan sebagai najis.

“Maaf, bolehkah saya bertanya .. anda seorang muslim? Kendong anjing,” kata akaun @shidaking dalam bahasa Inggeris.

Afgan nampaknya membalas komen ini dengan menekankan bahawa dia beragama Islam dan bangga menjadi seorang Muslim. Afgan juga menjelaskan bahawa dia mempunyai cara, iaitu dengan menggunakan sabun tanah setelah menyentuh atau ketika dia terkena air liur anjingnya.

“Ya, saya bangga menjadi seorang Muslim. Tetapi sekarang ada sesuatu yang disebut sabun tanah, anda boleh mencucinya dan jika atau ketika anjing anda secara tidak sengaja menjilat anda atau sesuatu, jadi semuanya dapat diselesaikan,” kata Afgan .

Loading...
loading...


Walaupun begitu, ada netizen lain yang mengingatkan Afgan untuk memperhatikan najis bukan hanya pada tubuhnya, tetapi pada barang-barang lain yang juga boleh menjadi najis. Ini supaya dapat memastikan solatnya sah.

“Hati-hati dengan najis, cara membersihkannya bukan hanya pada badan tetapi pakaian dan sebagainya yang terdedah kepada najis. Supaya solat itu sah. Kerana kelihatan remeh tapi penting,” kata netizen lain.

Afgan kini aktif mempromosikan lagu barunya dengan Raisa yang berjudul ‘Show’. Penyanyi berusia 31 tahun itu juga menjadikan lagu itu sebagai latar untuk video TikTok terbarunya.

kredit murai


Kredit - Kartel Dakwah

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!


PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.




-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post