‘Sampai masa saya juga akan matii’ – Ini Respon ‘padu’ Dr Hisham pasti buat Menteri terdiam

‘Sampai masa saya juga akan matii’ – Ini Respon ‘padu’ Dr Hisham pasti buat Menteri terdiam

Tidak timbul isu takut matii – itu kata Ketua Pengarah Kesihatan, Dr Noor Hisham Abdullah, selepas dia dikecaamm seorang ahli parlimen kerajaan dalam persidangan Dewan Rakyat hari ini.

‘Sampai masa saya juga akan matii’ – Ini Respon ‘padu’ Dr Hisham pasti buat Menteri terdiam



Menjawab soalan wartawan dalam sidang media hariannya di Putrajaya, Noor Hisham malah menegaskan setiap sesuatu yang bernywa pasti akan mengalami detlk kematilan.

ARTIKEL MENARIK:Isu ujian Penilaian Kelas Agama dan Fardu Ain. Datuk Seri Zulkifli dedahkan tarikh UPKK yang menjadi persoalan orang ramai


Kata Noor Hisham dia sudah turun padang pada akhir Ogos lalu untuk melihat sendiri bagaimana persiapan anggota Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) di Sabah menjelang pilihan raya negeri itu.

“Saya juga telah arahkan timbalan saya, Dr Chong (Chee Kheong) untuk turun sama. Tan Sri Jamilah (Mahmood, Penasihat Khas Kesihatan Perdana Menteri) juga turun sama dua minggi lepas untuk melihat tindakan kita dan pengurusan Covld-19.

“Jadi tidak timbul isu kita takut matl,” katanya.

Noor Hisham kemudian membacakan sebahagian daripada ayat 185 surah ali-Imran yang bermaksud: “Tiap-tlap yang bernywa akan merasai matl” dan potongan ayat 156 surah al-Baqarah bermaksud “(iaitu) orang-orang yang apabila mereka ditimpa suatu kesvsahan, mereka berkata: Sesungguhnya kami adalah kepunyaan Allah dan kepada Allah jualah kami kembali.”

“Kita sebagai Islam, kita terima (yakin) di mana-mana pvn kematlan boleh berlaku,” katanya.

Menurut Noor Hisham KKM membuat perancangan yang khusvs untuk Sabah.

Dalam sidang Dewan Rakyat hari ini Ahli Parlimen Bintulu, Tiong King Sing, mengecaam Noor Hisham kerana dianggapnya lebih banyak mencari publisiti dan seolah-olah takut matl kerana tidak turvn padang.

Untuk rekod Tiong merupakan duta khas perdana menteri ke Chlna.



Loading...
loading...


Bernama pula melaporkan, seorang ahli parlimen BN, Shahidan Kassim, mendkwa kenyataan tersebut bukanlah bersifat peribadi daripada Tiong sebaliknya daripada pihak lain yang disampaikan kepada presiden Presiden Parti Demokratik Progresif Sarawak itu.

Noor Hisham berkata apa yang penting baginya ialah, niat yang betul untuk menjalankan tugas.

“Niat kita ialah nak putvskan rantaian Covld-19.

“Apa yang pasti, apa saja kita laksana adalah untuk putuskan jngkltan Covld-19 supaya kita dapat selamatkan negara,” katanya.

KREDIT: WOWBERITA


Kredit - Kualalumpur Viral 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!


PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.




-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post