[VIDEO] “Cederra Terukk”- Apa Yg Terjadi Pada Ibu Aliff Syukri Buat Ramai Terkeejut

[VIDEO] “Cederra Terukk”- Apa Yg Terjadi Pada Ibu Aliff Syukri Buat Ramai Terkeejut

bu kepada jutawan kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri, Bonda Rozita Ibrahim mengalami kece3deraan pada ligamen di buku lali akibat terlalu aktif seperti melakukan hiking dengan cara tidak betul.

[VIDEO] “Cederra Terukk”- Apa Yg Terjadi Pada Ibu Aliff Syukri Buat Ramai Terkeejut



Tambah Bonda Rozita, keced3eraan lama pada buku lali sewaktu remaja memberi kesan yang lebih buruk kepada kakinya.

ARTIKEL MENARIK:Dah 3 minggu tak pegi solat Jumaat. Menakjubkan Alif Satar kongsikan perkara yang boleh dilakukan walaupon tidak dapat menunaikan solat jumaat.

“Kecede3raan buku lali masa muda bawa kesan buruk. Saya sangka aktif bersenam masa berusia akan jadikan saya sihat org4n dan horm0n, tapi saya lupa perlu menjaga ligemen dan ankle.

“Saya berselipar, hiking meloncat-loncat aktif di atas batu jeram sungai tu sangat merb4haya dan beri kesan buruk pada buku lali.

“Lepas ni Bonda kena cermat jaga kaki, tak boleh jalan laju,”katanya.

Bonda Rozita berkongsi perkara tersebut di akaun Instagram miliknya.

Menerusi entri tersebut dia memuat naik fotonya berada di hospital dan sedang menjalani rawatan.

Menceritakan kembali bagaimana pada mulanya dia menyedari kecederaan itu, Bonda Rozita beritahu buku lalinya membengk4k.

“Saya tak rasa sakit sedikit pun sebenarnya , tapi rasa ada benda tak kena sebab buku lali saya bengkak.

“Puas saya cari punca dan jumpa kawan-kawan dalam kalangan doktor.  Saya mulakan rawatan holistic dan cek darah. Saya risau biasanya bengkak kaki ni sakit buah pinggang atau kesan water retention, atau lebih estrogen.

“Namun saya tetap nak tahu apa sakit sebenar, kemudian saya ke hospital buat MRI (Magnetic Resonance Imaging). Keputusannya nampak kesan teruk ced3ra yang lama ada dua kali di dalam penyambung kaki ligament buku lali.

 

“Saya ingat masa umur 20 tahun saya termasuk dalam telaga buta dan pernah tersel1iuh teruk pada umur 28 tahun,” ceritanya lagi.

Bonda Rozita berkata apa yang berlaku menjadi iktibar pada dirinya supaya lebih berhati-hati.

“Apa yang jadi pada saya adalah iktibar pada semua orang terutama warga emas. Doktor kata hiking tak bagus kalau buat dengan postur badan yang tak betul dan jangan berselipar.

 



Loading...
loading...


“Orang tua jangan aktif melompat-lompat kesan buruk ligamen dalam buku lali akan cedera,” katanya lagi.

Bonda Rozita kini mengusahakan penginapan Rumah Hutan Terapi Alam yang terletak di Batang Kali, Selangor.

 

 

 

 

 

Sumber : GEMPAK


Kredit - 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!


PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.




-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post