Masuk 8 bulan pemergian suami yang tercinta. Ternyata kemesraan Bunga Citra Lestari dengan seorang penyanyi seberang ini menjadi bualan orang ramai

Masuk 8 bulan pemergian suami yang tercinta. Ternyata kemesraan Bunga Citra Lestari dengan seorang penyanyi seberang ini menjadi bualan orang ramai

Terserlah kemesraan di antara penyanyi Bunga Cira Lestari dan Ariel Noah menerusi lagu kolaborasi mereka berjudul Menghaps Jejakmu ternyata mendapat perhatian warganet. Bunga Citra Lestari yang berumur 37 atau dan lebih dikenali sebagai BCL meluah rasa teruja diberi peluang untuk bekerjasama dengan Ariel Noah selepas belasan tahun berada di dalam industri

Masuk 8 bulan pemergian suami yang tercinta. Ternyata kemesraan Bunga Citra Lestari dengan seorang penyanyi seberang ini menjadi bualan orang ramai



“Sudah belasan tahun saya berada di dalam industri, ini adalah kali pertama saya mula memberanikan diri bekerjasama dengan @arielnoah.“Dan senang sekali rasanya apabila tahu lagu ini dinominasikan sebagai Karya Produksi Kolaborasi Terbaik Ami Awards 2020,” tulisnya di kapsyen Instagram.

ARTIKEL MENARIK:Adegan Uqasha Senrose tak buka seluar ketika bersalin buat netizen tak puas hati, jawapan Michael Ang memang padu



Kemesraan BCL dan Ariel membuatkan peminat mahu menjodohkan mereka.Bagaimanapun, warganet mula ingin menjodohkan Bunga Citra Lestari dengan Ariel selepas melihat kemesraan mereka dalam video yang dikongsikan di Instagramnya. Rata-rata komen daripada peminat mahukan kemesraan mereka di dalam video tersebut menjadi realiti.

“Tahniah kak Bunga, serasi sangat bersama, semoga ada jodoh diantara kalian,” tulis peminatnya.Hubungan mereka berdua sememangnya rapat malah Ariel turut menziarahi dan memberikan semangat kepada BCL sejak pemergiaan suaminya, Ashraf Sinclair pada Februari lalu.Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Suami Baru Je Pergi Menghadap Illahi Beberapa Bulan Mengejutkan Ini Cara BCL Layan Keluarga Mertua. Ibu Asyraf Tampil Buka Mulut Bongkarkan Semua Cerita Hal Sebenar.

Penyanyi dan pelakon Bunga Citra Lestari (BCL) membuktikan perasaan kasih sayang dan hormat terhadap mentuanya tidak pernah berkurangan. Biarpun terpisah oleh jarak jauh, BCL dan anaknya, Noah Sinclair tetap tidak ketinggalan untuk mengirimkan jambangan bunga kepada ibubapa suaminya, Ashraf Sinclair sempena ulangtahun perkahwinan mereka.

BCL dan Noah memberikan rangkaian bunga lily lengkap dengan surat. Menerusi surat itu, BCL menyebut kedua mertuanya adalah pasangan yang sangat menginspirasinya. “Happy anniversary umi & daddy. Semoga cinta kalian selalu menginspirasi kita. Salam cinta, Bunga & Noah,” tulis BCL pada bunga yang dikirimnya.

Ibubapa Ashraf iaitu Khadijah Abdul Rahman dan Mohamed Anthony John Sinclair, baru saja meraikan hari ulang tahun perkahwinan mereka ke-44 pada 7 Oktober lalu. Perkara ini didedahkan oleh Khadijah menerusi perkongsian hantaran di Instagramnya @dida_sinclair pada tarikh terbabit.

Dalam hantaran berkenaan, Khadijah juga menunjukkan hadiah bunga daripada suaminya. “Hari yang sangat emosional, tapi begitu indah di ulang tahun ke-44 pernikahan kita,” “Terima kasih cintaku, suamiku sayang atas 44 tahun kebersamaan kita, di mana kita telah dikurniakan 3 orang anak,” tulisnya.

Tidak ketinggalan, Khadijah memanjatkan rasa syukurnya dapat melihat anak-anaknya membesar sehingga dapat memiliki keluarga sendiri. Dari sisi lainnya, Khadijah juga masih dalam proses untuk ‘move on’ dan meneruskan kehidupan selepas pemergian anak sulung, Ashraf pada 18 Februari lalu.

“Melihat mereka membesar dan memiliki keluarga sendiri, bagaimana kita juga ‘move on’, kita menerima keinginan Allah SWT yang telah memanggil salah satu anak kita,” “Tapi, kita harus meneruskan hidup dengan anak-anak dan juga cucu-cucu kita, baik yang di Jakarta mahupun di Kuala Lumpur,” tulisnya.

Khadijah dan Mohamed Anthony turut merakamkan gambar bunga yang dikirim oleh BCL dan Noah serta mengucapkan terima kasih kepada kedua-duanya. “Thank you so much Bunga and Noah. Umi and Daddy love you to bits and we miss you both so much (emoticon love),” tulis Khadijah.

Tergamam Hanya Sbb Taknak Bersedih Lagi Dgn Pemergian Suami Ini Yg BCL Buat Untuk Melupakan Ashraf Sinclair. Mengejutkan Sampai Mcm Tu Sekali Yg Bunga Citra Lestari Lakukan.

Sejak Ashraf Sinclair pergi buat selamanya akibat sakit j4ntung pada 18 Februari lepas, ramai warganet prihatin dengan keadaan BCL serta anak mereka, Noah. Digunakan untuk publisiti? Baru-baru ini, pihak Indonesian Idol menerima kritikan hebat daripada orang ramai kerana did@kwa menggunakan kesedihan BCL selepas pemergian Ashraf demi mendapatkan rating.

Isu itu timbul selepas BCL menangis teresak-esak ketika Judika menyanyikan sebuah lagu ketika rancangan itu berlangsung. Video tersebut menjadi vir4l di Malaysia dan Indonesia di mana ramai pihak berpendapat produser rancangan itu tidak sens1itif.



Loading...
loading...


Warganet minta BCL tutup aurat

Sehingga kini masih berehat daripada media sosial namun Youtube channel BCL makin mendapat penonton malah jumlah tontonan video-videonya meningkat sejak peme3rgian Ashraf. Ramai masih bersedih dan menonton video keluarga bahagia itu di Youtube BCL. Tapi, melalui video sambutan hari lahir BCL yang ke-36 ramai warganet membanjiri bahagian kom3n dengan menasihatinya untuk berpakaian lebih sopan.

“Semoga segera berhijab untuk meringankan his4b suaminya.” Ramai yang menegvr cara pemakaian BCL di dalam video itu kerana menampakkan bahagian atas serta perutnya. Rata-ratanya meminta dan berdoa agar BCL akan berusaha untuk menutup auratnya selepas ini.

Pada usia yang hampir 40 tahun, warganet berpendapat BCL sudah patut tahu batasan aurat dan pergaulan antara lelaki yang bukan mahr4mnya. Bukan semuanya boleh dip3Iuk ciium. Suami tercinta telah pergi semoga BCL & anak lebih menghampiri Allah.” Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Jom Like Page Kami Juga Di Facebook.Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!Sumber : Lobakmerah

BCL Sengaja Abaikan Tempoh Iddah. Terkejut Ustaz Ini Buka Mulut Tampil Beri Respon Padu Tentang BCL Remehkan Iddahnya.

Bintang dari Indonesia, Bunga Citra Lestari (BCL) dilihat sedang menguatkan diri untuk cuba b@ngkit setelah kehiIangan suami tercintanya, Ashraf Sinclair.. 10 hari selepas pemergian suaminya pada 18 Februari dan 2020, Bunga telah kembali menghiburkan peminatnya dalam beberapa acara. Bunga dilihat sudah beberapa kali munc0l dalam beberapa acara dan menyanyi di hadapan khalayak umum.

Rata-rata peminatnya dapat melihat wajah Bunga masih dipenuhi dengan kesed!han dan kadang-kadang menang!s, namun Bunga tetap cuba menyembuunyi perasaannya kepada yang menonton. Menyanyikan Lagu ‘Cinta Sejati’ di Malam Kemuncak Pemilihan Puteri Indonesia 2020.

Terbaru, Bunga dilihat menjadi membuat persembahan nyanyian di Malam Kemuncak Pemilihan Puteri Indonesia 2020 pada Jumaat lalu (6/3). Di setiap penampilannya, Bunga selalu tampil dengan busana serba warna hitam yang menandakan dirinya masih berdvka atas pemergi@n Ashraf Sinclair. Ramai yang melihat mata Bunga masih semb@p saat menyanyikan lagu berjud0l “Cinta Sejati” mengiringi para peserta Puteri Indonesia 2020.

Masih Dalam lddah

Walaubagaimanapun ada juga segelintir warganet yang kurang senang dengan tind4kan Bunga yang sering muncul di dalam beberapa acara. Bunga dianggap tak menjaIani masa Iddah saat suami baru sahaja pergi buat selamanya. Susulan dari haI tersebut, dua orang pendkwah yang dikenali di Indonesia iaitu Ustaz Munawir dan Ustaz Maulana telah memberikan penjeIasan mereka.

Ustaz Munawir berkata, secara umumnya temp0h lddah berlangsung selama 4 bulan. “Di sini ketika pemergiannya suami itu masa lddahnya 4 bulan ,”- kata Ustaz Munawir yang dipetik. Walau bagaimanapun, temp0h lddah itu sendiri juga bergant0ng pada keadaan keluarga yang tertinggaI. “Ia bergant0ng kepada keadaan semasa seperti isteri sedang hamiI dan menunggu sampai  kelahiran b@yi,” jelasnya.

Sementara itu, Ustaz Maulana menjeIaskan berkaitan dengan tunt0tan seseorang dalam menjaIani lddah. “Sebenarnya apa yang dimaksudkan dengan temp0h lddah tidak bermakna wanita itu dikur0ng di dalam rumah, tidak,” kata Ustaz Maulana. “Temp0h idah bermakna tempoh di mana anda tidak boleh berkahwin sebelum temp0h lddah selesai,” jelas Ustaz Maulana.

“Sebenarnya, wanita yang baru sahaja kehiIangan suaminya tidak bermakna bahawa semasa tempoh lddah dia mesti tinggal di rumah, memakai pakaian hitam, tidak seperti itu.” Ustaz Maulana mended4hkan, Islam tidak mahu seseorang yang bersed!h untuk berdiam diri mer@tapi kesed!hannya.

Ustaz juga mengajak orang-orang yang terdekat dengan keluarga untuk terus memberi  sokongan kepada Bunga yang masih berdvka. Ashraf telah pergi buat selamanya pada usia 40 tahun akib@t sakit jant0ng. Pemergian Ashraf telah dis4hkan pada hari Selasa (18/2/2020), jam 04.51 di H0spitaI MMC, Jakarta Selatan. Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber:murai.

BCL Taknak Terus Bersedih Dengan Pemergian Suami. Terkejut Ini Tindakan Yang BCL Buat Untuk Tidak Memikirkan Ashraf Sinclair Lagi.

SELEPAS pemergian Ashraf Sinclair pada 18 Februari lalu, isterinya pelakon terkenal Indonesia Bunga Citra Lestari kini sudah mula bekerja. Selain daripada kerjaya seni, Bunga kini menceburi perniagaan selendang secara dalam talian menerusi laman Instagram.

Akaun @rumahbcl itu merupakan akaun online store rasmi milik Bunga Citra Lestari dan setakat ini mempunyai 10,000 jumlah pengikut dan turut memuat naik foto ibunya Emmy Syarif sebagai model.


Ibu Bunga Citra Lestari turut mengayakan selendang jenama BCL. Akaun tersebut dibuka sejak seminggu yang lalu kini sudah memuat nak kira-kira 18 foto logo dan jenis selendang yang dijualnya. Manakala gambar produk pertama yang dimuat naik adalah sebuah tudung jenis pashmina.

Selain itu, ibu mentua Bunga iaitu Khadijah Abdul Rahman atau Dida turut memuat naik foto tudung tersebut di laman Instagram pada Isnin. Perkara itu mendapat reaksi positif peminatnya yang kini sudah membuat pesanann.

Judika Perkenalkan Lagu Barunya. Tiba Tiba Dia Sebak Tengok Bunga Citra Lestari Menangis Teresak Esak. Terkejut Dan Tak Sangka Akhirnya Ini Yang Terjadi Pada Bunga.

Selepas kembali menemui peminatnya di pentas nyanyian selepas pemergian suaminya, Ashraf Sinclair, Bunga Citra Lestari telah tampil di Indonesia Idol selepas beberapa minggu kehilangan suami tercinta. Lagu Judika runtun jiwa

Namun, semasa salah seorang juri Indonesia Idol, Judika menyampaikan lagu barunya di pentas final Indonesia Idol, air mata BCL kembali tumpah apabila liriknya amat kena dengan situasi yang dihadapinya. Ditenangkan sahabat juri

Dapat dilihat apabila BCL terus menangis teresak-esak sehinggakan Judika turut menangis sama ketika mendendangkan lagu tersebut. Ari Lasso yang juga salah seorang juri dalam rancangan nyanyian telah bangun dan memeluk BCL yang tampak begitu sedih mengenangkan pemergian suami tercinta yang pergi menghadap illahi seusai dia pulang dari bertugas di Indonesia Idol.

Semoga BCL diberi ketenangan. Sehubungan dengan itu, menerusi komen yang diperoleh daripada Youtube peminat-peminat mereka, rata-rata warganet telah menzahirkan rasa sedih susulan daripada melihat reaksi BCL itu. Mereka juga sempat menitipkan pesanan agar wanita tersebut terus kuat dan tabah mengharungi hari-hari mendatang.

Sumber : Youtube

Artikel berkaitan : Asyraf Sinclair paksa jantung bekerja jadi punca dia rebah. Tak sangka Bunga terkilan dia tak dapat bayangkan hidupnya

Bunga mengatakan dia tidak boleh membayangkan kehidupannya tanpa Ashraf di sisi. Dia juga mendoakan supaya terus kuat untuk kekal mencintai pasangannya itu sampai ke akhi1r masa. Setakat ini, saya tidak boleh membayangkan hidup tanpa Ashraf. Sampai sekarang, pandangan saya masih seperti itu. Pemerg1ian Ashraf yang merupakan aktor kelahiran Malaysia disahkan oleh pengurus BCL, Doddy.

Sakit Jantung

“Iya (benar telah pergi buat selamanya),” kata Doddy kepada portal Kompas.com menerusi WhatsApp. Menurut Doddy, Ashraf mengalami sakit jantvng sebelum r3bah. “Sakit jantbng,” ucapnya lagi. Namun, hingga kini, belum dapat diketahui secara pasti waktu pemergian Ashraf itu.

Pergi buat selamanya kerana buat Sit Up 2000 dalam tempoh 30 minit?

Melalui perkongsian dari beliau sebelum ini, dia berkongsi satu rawat4n yang digabungkan dengan rutin senamannya. Dimana seseorang itu boleh melakukan senaman tekan tubi sebanyak 20000 kali dalam masa 30 minit. Malah kata Ashraf, raw4tan tersebut untuk mendapatkan perut yang lebih ideal dan membuang lemak yang tidak diperlukan. Sebaik sahaja berita pemergian  Ashraf. Posting tersebut mendapat perhatian warganet. Rata-rata berpendapat r4watan tersebut agak mendesak dan membuat jantvung Ashraf bekerja kuat dari yang biasa

Pemergiannya mengejut, selama ini tak pernah ada p3nyakit

Ramai orang sememangnya terkejut dan terkesan dengan p3mergiannya apatah lagi selama hayatnya Ashraf dilihat mengamalkan gaya hidup aktif dan sihat. Menurut pengurus BCL bernama Doddy, seperti yang diketahui keluarga selama ini Ashraf tidak mempunyai sejarah pnyakit serius.

Enggak ada (sejarah p3nyakit). Dia sehat banget. Di antara kami semua, dia paling sehat. BCL, 36, dan Ashraf, 40, berkahwin pada November 2008 dan mempunyai seorang anak lelaki berusia sembilan tahun. Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : duniadanakhirat

Artikel berkaitan : Tak sangka nyanyian Bunga pada malam tadi seakan jadi petanda Ashraf akan pergi buat selamanya

Apabila sudah tiba masa dijemput, tiada kuasa untuk kita menghalangnya. Cara pemergian seseorang itu juga berbeza, ada yang pergi buat selamanya dalam keadaan s@kit dan ada juga secara mengejut. Begitu juga dengan pemergian pelakon Ashraf Sinclair, beliau dikenali sebagai seseorang yang menjaga kesihatan.

Malah, tiada sebarang petanda menunjukkan beliau bakal pergi buat selama-lamanya. Bagaimana pun, baru-baru ini tular pula sedutan rakaman ketika isterinya, penyanyi Indonesia, Bunga Citra Lestari atau BCL, menyanyikan sebuah lagu, malam sebelum keesokan paginya Ashraf disahkan telah pergi buat selamanya.

Namun, dikatakan lirik lagu tersebut dikatakan seakan menjadi pentanda pemergia Ashraf Sinclair, lagu tersebut dinyanyikan BCL dengan penuh perasaan sekali. “Meskipun tak mungkin lagi menjadi pasanganku, namun ku yakini cinta kau kekasih hati…”

Ashraf atau nama sebenarnya Ashraf Daniel Mohammed Sinclair lahir di London, England pada 18 September 1979. Beliau mengahwini penyanyi Bunga Citra Lestari pada 2008. Semoga rohnya ditempatkan dalam kalangan orang yang beriman. Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : Viral Kini & Danz Music

Warganet Tergamam Suami Baru Pergi Menghadap Illahi Tapi Bunga Citra Lestari Dah Jumpa Pengganti. Mengejutkan Rupa Rupanya Ini Pengganti Ashraf Sinclair Dlm Hidup BCL.

Bunga Citra Lestari menerima sokongan dari keluarga dan rakan artis untuk bangkit daripada k3sukaran selepas suaminya, Ashraf Sinclair, pergi buat selamanya. Seperti yang diketahui, Ashraf pergi buat selamanya pada usia 40 tahun akib4t s4kitjantung pada 18 Februari.

Penyanyi yang lebih mesra BCL dilihat tetap bersemangat untuk meneruskan hidupnya sebagai seorang ibu tunggal kepada anaknya, Noah Sinclair. Ia bukan perkara mudah untuk BCL bergerak, apatah lagi mencari pasangan hidup baru. Walaupun demikian, BCL sering dijodoh-jodohkan dengan penyanyi dari band Noah, Ariel.

Akrab Dengan Ariel

Ariel dan BCL sering terlibat dalam beberapa projek kolabrasi, keduanya kelihatan sangat dekat antara satu sama lain. Malah posting terakhirnya sebelum Ashraf pergi buat selamanya adalah Muzik Video duet bersama Ariel berjudul Menghapus Jejakmu.

Tukang Tilik Ramal Jodoh BCL

Paranormal atau tukan tilik popular di Indonesia yang dikenali dengan nama Mbak You akhirnya cuba menilik nasib tentang kedekatan BCL dan Ariel Noah. Menurut Mbak You, BCL mempunya kriteria yang diinginkan oleh Ariel “Ariel suka perempuan yang berdikari, mempunyai prinsip, dan mempunyai karakter yang ada dalam diri BCL,” kata Mbak You seperti yang dilaporkan oleh Grid.ID. “Dan BCL adalah sejenis wanita yang tidak terlalu bergantung kepada lelaki, dia jenis yang boleh berdikari, karakternya bukan seorang yang manja, dan itulah yang d1sukai Ariel,” lanjutnya.

BCL Tidak Memikirkan Mencari Pengganti

Walaupun begitu, BCL tidak memikirkan mencari seorang pengganti untuk Ashraf Sinclair . Kerana, Noah Sinclair masih menjadi tumpuan utama wanita yang akrab dipanggil Unge itu. “BCL masih menutup perasaannya, keinginan hatinya. Apa yang jelas adalah yang saya lihat hingga ke hari ini, BCL meletakkan fokus  lebih kepada anaknya,” katanya.

“Walaupun watak mereka sama-sama menyukai satu sama lain. Tapi kan belum tentu jodoh, mereka hanya berteman hingga saat ini,” katanya. Mbak You kemudian mencadangkan bahawa warganet tidak lagi menjodoh-jodohkan BCL dengan Ariel. Selain itu, keadaan BCL yang kini masih berkabung.

“Kerana keadaannya masih bersed1h, tidak sesuai jika kita menjodohkan orang apabila mereka kehilangan orang tersayang mereka, jadi ia tidak beretika dalam keadaan semasa,” katanya. Mbak You merupakan seorang tukang tilik yang mend4kwa dapat melihat dan merasakan kewujudan makhluk dari dunia yang lain. Di samping itu, Mbak You juga dikenali sebagai seorang peramal yang sering meramalkan masa depan orang terkenal seperti selebriti.

Sumber : murai.my


Kredit - 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!


PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.




-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post