'1 malam, dapat RM40,000' - SPRM dedah artis & instafamous terlibat dalam sindiket pelacuran kelas atasan

'1 malam, dapat RM40,000' - SPRM dedah artis & instafamous terlibat dalam sindiket pelacuran kelas atasan

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) melalui laporan Utusan Malaysia semalam mendedahkan ada artis dan instafamous tempatan terlibat dalam sindiket pelacuran kelas atasan, menjadikan mereka kaya sekelip mata.

'1 malam, dapat RM40,000' - SPRM dedah artis & instafamous terlibat dalam sindiket pelacuran kelas atasan



Dalam laporan itu menyatakan, mereka dibayar antara RM20,000 hingga RM40,000 untuk perkhidmatan satu malam bagi golongan VIP.

ARTIKEL MENARIK:Dr Noorhisham Ramalkan Menjelang Hujung Oktober Jangkitan COVID-19 Berisik0 Cecah 1,300 Sehari

Sindiket ini dipercayai telah lama berlaku dalam industri hiburan semata-mata golongan artis dan instafamous yang tidak bermaruah ini mahu meraih pendapatan segera. 


Difahamkan, sindiket pelacuran kelas atasan ini diketahui SPRM selepas salah seorang suspek yang ditahan terbabit dalam sindiket Macau Scam, turut menjadi orang tengah di antara artis dan instafamous dengan golongan VIP. 


Suspek menawarkan harga tertentu kepada artis dan instafamous untuk kegiatan pelacuran itu dan ada di antara mereka mampu meraih bayaran tinggi untuk satu malam. 


Hasil bayaran dari menjadi orang tengah itu juga menjadi sumber pendapatan suspek yang menikmati kehidupan mewahnya selama ini menggunakan duit haram.


Bagaimanapun, senarai nama artis dan instafamous yang terbabit tidak dapat didedahkan kepada umum. SPRM sekali lagi berkata, siapa yang makan cili, dia akan terasa pedasnya. 

000


Loading...
loading...


SPRM kini sedang memantau laman sosial artis dan instafamous terbabit yang menunjukkan gaya hidup mewah berlebihan meskipun pendapatan mereka sebenar dari hasil hiburan dan perniagaan tidaklah seberapa. 


Sumber: MACC FORCEUtusan Malaysia via The Reporter


Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!


PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.




-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post