Susulan kes Eira Aziera kritik tubuh badan seseorang. Ketua Polis dedahkan tindakan yang akan dikenakan kepada Eira susulan perbuatan tersebut

Susulan kes Eira Aziera kritik tubuh badan seseorang. Ketua Polis dedahkan tindakan yang akan dikenakan kepada Eira susulan perbuatan tersebut

KUALA LUMPUR – Perbuatan mengkritik bentuk tubuh seseorang adalah satu kesalahan yang boleh diambil tindakan undang-undang. Ketua Polis Negara, Tan Sri Abdul Hamid Bador berkata, undang-undang yang terpakai di Malaysia untuk menangani pelakuan berkenaan adalah di bawah Seksyen 233(1)(a)(b) Akta Komunikasi dan Multimedia 1998, Seksyen 509 Kanun Kesksaan (KK) dan Seksyen 14 Akta Kesalahan Kecil 1955.

Susulan kes Eira Aziera kritik tubuh badan seseorang. Ketua Polis dedahkan tindakan yang akan dikenakan kepada Eira susulan perbuatan tersebut



“Mereka yang didapati bersalah di bawah Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 boleh dikenakan denda tidak lebih RM50,000 dan pnjara tidak lebih setahun atau kedua-duanya, manakala kesalahan di bawah Seksyen 509 Kanun Kesksaan boleh dikenakan pnjara sehingga lima tahun.“Bagi kesalahan di bawah Seksyen 14 Akta Kesalahan Kecil pula, seseorang yang didkwa boleh didenda tidak melebihi RM100,” katanya kepada Sinar Ahad di sini semalam.

ARTIKEL MENARIK:Terkini mengejutkan pihak Bomba umumkan sesuatu tentang Acap yang hilang di Gua Tempurung hampir setahun lebih. Tak sangka sampai macam ni sekali keadaan Acap.


Sementara itu, Pengerusi Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM), Dr Fadhlullah Suhaimi Abdul Malek berkata, pihaknya akan membantu siasatan polis dari segi teknikal berhubung sebarang laporan yang diterima.“Individu yang menjadi sasaran aktiviti tersebut di media sosial perlu membuat laporan polis sebelum merujuk kepada SKMM.

“SKMM akan membantu dari segi siasatan berkaitan teknikal untuk tindakan lanjut,” katanya.Menurutnya, jika ada bukti dan perkara itu disahkan polis, SKMM akan memaklumkan kepada Google dan YouTube berasaskan laporan polis yang diterima sebelum tindakan sekatan akaun dibuat. Suharnizan (tengah) bersama-sama pasukan peguamnya di hadapan IPD Johor Bahru Selatan, Larkin selepas membuat laporan polis mendkwa dikritik seorang personaliti media sosial.

“Google berhak dan akan sekat akaun individu terlibat. Ini kerana setiap orang yang menggunakan akaun Google perlu mematuhi terma yang ditetapkan,” katanya.Sebelum ini, seorang wanita membuat laporan polis susulan dkwaan seorang influencer mengkritik bentuk fizikalnya menerusi laman Facebook secara langsung.

Suharnizan Md Sidek, 37, yang merupakan seorang Pesuruhjaya Sumpah mendkwa personaliti media sosial, Eira Aziera mengeluarkan kata-kata negatif termasuk memaparkan gambar dirinya berserta anaknya tanpa pengetahuannya selepas dia tinggalkan komen di ruangan komen personaliti terbabit di media sosial.Eira Aziera telah mengkritik Suharnizan dan mengeluarkan kata-kata negatif meng3jek bentuk tubuh badan Suharnizan.Bagaimanapun, Eira Aziera kemudian telah tampil membuat permohonan maaf secara terbuka di halaman Facebooknya pada Selasa lalu.-sinarharian

Banyak Fake Akaun Yang Gunakan Nama Eira. Akhirnya Semua Terdedah Bila Eira Jumpa Dekat Google. Sampai Macam Ni Sekali Respon Eira Bila Ramai Orang Buat Fake Akaun Guna Nama Dia.

Selepas tular kes melibatkan Eira, pelbagai komen jeliik di laman sosial yang menggunakan nama page dan fb beliau. Tapi ternyata banyak komen-komen tersebut adalah dari fakee akaun yang menymar sebagai Eira Aziera dengan tujuan membuurukkan lagi nama beliau

Berikut perkongsian terbaru oleh Eira. “Allahhuakbar… patut cari kat fb tak jumpa dia wujud kat Google baru dapat… sebiji Copy page Eira… ftnah dunia… fb nie wujud pada 14hb September… terima kasih Semua yg mendoakan kebaikan Eira.. hati2 semua dgn cerita palsu..”

Berikut reaksi dari penyokong Eira. “Akk ttp sokong eira …sbb akk suka tgk eira masak..setiap manusia pasti melakukan kesilapan..dr kesilapan kita belajar dan perbetulkan.semoga eira kuat. “Segelintir manusia ni suka ambil kesempatan, api sedang marak mereka akan simbah dengan minyak agar api tu semakin marak dan terus membkar, Kuatkan semangat k dan jadikan pengalaman hari Ini sebagai pengajaran untuk hari esok.

” Semoga dipermudahkan segalanya… Salah yg pernah dibuat x pyh laa org lain ikut campur.. Dieorg x tau ke dok bt fake account cmni org blh trace jgk.. Akai laa… Sabar.. Tuhan sedang uji… Mngadu pd allah…allah tau setiap susunan jln yg dia susun utk iera.. Jdkn pengajaran utk kemudian hari..

Eira suruh baca kata samn malv

Terkini tular satu video dimana Eira mencabar pula untuk samn. Dalam video tersebut Eira berkata tidak kisah nak samn malu. Dia juga berkata jangan sampai dia samn balik. Eira juga jelaskan kenapa dia boleh samn malu kembali.

Siapa sebenarnya Eira?? 

Bagai sudah jat-uh ditimpa tangga, selepas namanya ter-uk dikritik gara-gara perbuatan ‘influencer‘ itu dikatakan menghrdik seorang penonton di live miliknya dan pemilik restoran 35, akhirnya jenama produk itu sendiri tampil untuk menjelaskan siapakah sebenarnya Eira Azira dalam organisasi produk kurus itu.

Tidak tekejut jika ramai yang beranggapan bahawa Eira merupakan pengasas kepada produk tersebut, namun menerusi status Whatsapp rasmi produk tersebut, ia menunjukkan sebaliknya. Produk tersebut menyatakan bahawa wanita tersebut hanyalah duta kepada produk tersebut.


Loading...
loading...


Lebih mlang lagi, nama Eira Azira dibatalkan kontraknya sebagai duta produk tersebut. Syarikat berkenaan memilih untuk bertindak sedemikian bagi mengelak msalah pada masa akan datang. Lah…duta je ke.. Benar kata orang, ‘terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata bruk pdahnya’ walaupun Eira telah memohon maaf secara terbuka, namun jelas tindakan itu tidak dapat memuaskan hati dan menyejukkan hati warganet yang sedang ‘pnas’.

Pun begitu, rata-rata warganet berpuas hati dengan tindakan syarikat produk kurus tersebut dengan menggugurkan Eira Azira sebagai duta mereka. Warganet turut berharap pemilihan duta selepas ini lebih berkaliber dan bukan sekadar ‘tangkap muat’. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber : http://trendingsangat.pw

Lepas Teruk Dikritik Warganet Kali Ini Eira Aziera Tampil Lagi Dengan Live Baru. Terkejut Dengan Live Tu Macam Ni Perangai Eira Aziera. Tak Percaya Sampai Macam Ni Sekali Jadi.

Di MALAYSIA, dengan Sudah beberapa hari trending mengenai Influencer Eira Aziera. Nampaknya dia semakin menjaga tutur bicaranya ketika dia membuat siaran secara “live” di akaun media sosial. Apa yang telah terjadi sebelum ini mungkin telah menjadikan Eira semakin maataang didalam berbicara. Apa tidaknya dia mendapat kritikan teeruk daripada warga alam maya selepas 2 klip video mlut celparnya divrallkan sebelum ini.

Tampil Moohon Maaf. Terdahulu, ini Eira telah memuat satu video bagi membuat permohonan maaf kepada seluruh rakyat Malaysia dan kepada mereka yang telah dimarahnya itu. Dengan permohonan itu telah dipandang seerng oleh wargamaya dengan mengatakan bahawa ia sekadar lakonan dan tidak ikhlas ketika membuat permoohonan maaf.

Berikutan kami kongsikan kata-kata permoohonan maaf Eira yang dikatakan dibuat pada jam 4 pagi 15 september yang lalu. Assalamualaikum. “Pertama sekali, Perm0honan Maaf Secara Terbuka dari Eira ini dibuat berikutan terdapat Dua (2) kejadian yang tular ketika Eira membuat “Live” di Facebook Eira Azira di mana kejadian pertama yang tular adalah berkenaan Restoran 35 di Melaka dan kejadian kedua melibatkan kata-kata berunsur kest iaitu (Body Sh4ming) terhadap individu/Pemilik Akaun Facebook yang bernama Suharnizan Md Sidek.

Jujur Eira katakan, S4LAH TETAP S4LAH. Sebagai individu yang jauh lebih muda Eira seikhlas hati memohon maaf sebab pada ketika itu Eira gagl mengawal emosi dan amrah sehingga tutur dan kata Eira telah menyinggvng hati banyak pihak.

1nsiden-1nsiden tersebut telah menyebabkan ramai Follower Eira yang Eira sayang telah berkeciI hati dan sekaligus timbul pelbagai saIah faham dan pr4sangka bvruk. Beri Keesan Kepada Ahli Keluarga, Suami.

Kejadian yang tular ini juga telah memberikan kesan yang amat dalam pada seluruh ahli keluarga Eira, Sahabat², terutamanya Suami Eira dan Anak Eira Qalesya serta Agent² Klubna Laleh dan Miruku di seluruh Malaysia. Eira secara peribadi sangat kesaI dan berilah peluang pada Eira untuk Eira cuba memperbaiki diri Eira, tutur dan kata Eira pada hari-hari yang mendatang. In Shaa Allah

Permohonan maaf ini dibuat seikhlas hati Eira dan kepada kalian semua yang telah memberikan komen-komen Neg4tif terhadap Eira sejujurnya Eira telah berlapang dada dan maafkan semua. Kerana anda semua berhak untuk berasa kecew4 dengan Eira. Keputusan Eira untuk tampil membuat permohonan maaf terhadap kedua-dua pihak ini dan juga memberi kemaafan untuk anda semua membuatkan Eira lebih tenang mengh4dapi ujian ini. In Shaa Allah

Eira berharap agar PEMILIK RESTORAN 35 di Melaka dan Pemilik Akaun Facebook SUHARNIZAN MD SIDEK serta seluruh ahli keluarga yang terkesan dengan perbuatan Eira dapat memaafkan kesaIahan Eira yang dibuat samada secara sengaja mahupun tidak sengaja melalui posting “Live” di Facebook yang terlibat.

Akhir kata dari Eira, “Maaf adalah tanda keikhlasan selepas melakukan kesiIapan. Kerana manusia tidak pernah Iari dari melakukan kesaIahan. Manusia tidak sempurna begitu juga saya Eira Azira..”Wasalam. 15 September 2020

Eira kelihatan Semakin maatang. Jika tengok klip video terbaru Eira nampak lebih baik cara bercakapnya. Mungkin kes1lapan sebelum ini telah mengubah dirinya ke arah lebih baik. Wargamaya diseeru untuk sentiasa memberikan kata-kata yang baik. Apa beza kita dengan dia sekiranya kita juga menghambvrkan kata-kata keesat.

Sokong dari peminat. Ini (Video Baru) Influencer ini semakin Sopan Bercakap, Ramai Sokong Eira Berubah. Jika dilihat diruaang k0men klip video tersebut ramai yang sudah menyokong Eira untuk berubah dan sentiasa jadikan apa yang lalu sebagai pengajaran bagi diri dia.

Alhamdulillah..Harap kita pun sama-sama lah menyokong orang ke arah kebaikan. Siapa kita untuk nak terus menghvkvm orang. Dan sampai bila kan? Jom kita sebarkan positive vibe ini yaa. Jom tonton klip rakaman terbaru

via Era Kini



-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post