Lia Natalia dimasukkan ke hospital. Mengejutkan bila tiba tiba Lia bongkarkan ini yang terjadi pada dia. Rupa rupanya dalam diam ini yang terjadi.

Lia Natalia dimasukkan ke hospital. Mengejutkan bila tiba tiba Lia bongkarkan ini yang terjadi pada dia. Rupa rupanya dalam diam ini yang terjadi.

Lia Natalia dimasukkan ke hospital. Mengejutkan bila tiba tiba Lia bongkarkan ini yang terjadi pada dia. Rupa rupanya dalam diam ini yang terjadi.

Lia Natalia dimasukkan ke hospital. Mengejutkan bila tiba tiba Lia bongkarkan ini yang terjadi pada dia. Rupa rupanya dalam diam ini yang terjadi.
Pelakon Lia Natalia, 28, mendedahkan dia telah dimasukkan ke Hospital Pakar Damansara (KPJ) pada 29 Ogos lalu. Ketika dihubungi Gempak, Lia memberitahu dia telah mengalami demam panas serta tekanan drah dan gula berada di tahap rendah daripada normal.

ARTIKEL MENARIK:Pernah diuji dalam hubungan cinta. Sufian Suhaimi kejutkan orang ramai dengan mendedahkan dia sudah menghadiri kursus kahwin


“Saya mengalami demm dan migrain. Kemudian apabila periksa teknan darh, ia berada di tahap rendah sama juga gula,” katanya. Tambah Lia yang popular menerusi drama Bukan Gadis Biasa itu akui antara faktor dirinya jatuh sakit disebabkan tidak mendapat rehat yang secukupnya.

“Mungkin sebab saya tak rehat selepas Perintah Kawalan Pergerakan (MCO). Saya sibuk dengan penggambaran sampai la sekarang. Dan akhirnya saya ‘tumbang’,” katanya lagi. Walaubagaimanapun, pemilik nama Alia Afiqah Abden menyatakan keadaan dirinya kini sudah makin pulih.

“Alhamdulillah hari ini (Isnin) makin baik berbanding semalam (Ahad). Terima kasih sangat yang tak putus mendoakan untuk saya. Jangan risau okey,” katanya menerusi Instagram Stories. Sebelum ini, Lia ada memuat naik foto terbaring di katil berserta dengan kapsyen memohon maaf kerana terpaksa menangguh beberapa tugasan kerja.

“Tewas juga akhirnya. Saya minta maaf majlis yang saya sepatutnya hadir tak dapat pergi dan review yang saya kena buat. “Saya dah sihat saya akan buat semuanya dan balas,” tulisnya. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Kucing Media Online

sumber: Gempak/Pisang Daily

Lia Natalia risau diekori individu misteri

PELAKON, Lia Natalia terpaksa membuat laporan di Balai Polis Kota Damansara bagi melindungi keselamatan diri selepas mendakwa diekori individu tidak dikenali di kawasan tempat tinggalnya, Sabtu lalu. Lia, 28, atau nama sebenarnya Alia Afiqah Abden berkata, kejadian itu pertama kali berlaku sepanjang dua tahun tinggal di kawasan berkenaan.

“Sejak kebelakangan ini saya perasan macam ada orang tahu saya tinggal di mana. Ditambah apabila sudah dua kali ‘parcel’ atau barang kiriman saya hilang di pondok pengawal. Satu barang yang dibeli sendiri dan satu lagi barang untuk buat ulasan (review). “Setiap kali pulang rumah, seperti ada yang mengekori.
Loading...
loading...


Malah, pembantu peribadi (PA) yang tinggal bersama pun ada memaklumkan ada cubaan membuka pintu rumah saya secara perlahan-lahan selain ada orang selalu lalu-lalang depan rumah. “Sebelum ini saya tinggal seorang diri dan baru saja ada PA. Tapi, ia tetap merisaukan saya sebab kadang pulang lewat malam dari lokasi penggambaran,” katanya kepada Harian Metro.

Menurut Lia yang popular menerusi drama Bukan Gadis Biasa berkata, polis sedang menjalankan siasatan susulun laporan yang dibuat. “Sebelum buat laporan polis, saya juga sudah membuat laporan kepada pihak pengurusan tempat tinggal dan pengawal keselamatan. Mereka sudah melihat kamera litar tertutup (CCTV) dan sekarang siasatan lanjut sedang dijalankan,” katanya.

Impian tunai umrah bersama ibu bapa tercapai – Lia Natalia

PELAKON drama Setelah Ku Dimiliki, Lia Natalia, 27, bersyukur dapat mengerjakan ibadah umrah pertamanya bersama insan tersayang. Lia atau nama sebenarnya Alia Afiqah Abden berangkat ke Tanah Suci pada Sabtu lalu dengan ditemani bapanya, Abden Aben, 63, dan ibu, Asia Robroy, 62.

“Alhamdulillah, niat saya untuk mengerjakan umrah bersama ibu bapa tercapai juga seperti diimpikan. “Saya memohon maaf kepada semua yang mengenali jika ada salah silap dan terkasar bahasa,” katanya. Lia berkata, dia berdoa kepada Allah SWT semoga kesihatannya dan ibu bapa sentiasa dipelihara sepanjang berada di Tanah Suci.

“Diharapkan juga segala urusan dan perjalanan kami dalam melaksanakan ibadah ini akan berjalan lancar. “Insya-Allah, saya juga yakin kita semua ada peluang menjadi tetamu-Nya nanti apabila sampai masa,” katanya. Menurutnya, di sebalik perasaan gementar dirasai dia sangat gembira apabila doanya dimakbulkan Allah.

Lia yang hampir sedekad berkecimpung dalam kerjaya seni pernah terpalit dengan kisah sensasi pada awal pembabitannya. Belajar daripada kesilapan, wanita kelahiran Sabah itu nekad tidak mahu dihambat kontroversi demi menjaga nama baik keluarganya. Mengimbas latarnya, Lia pernah memenangi tempat ketiga dalam program Pencarian Gadis M2 anjuran Harian Metro pada 2011.

Kahwin? nanti dulu!

Hubungan cinta pelakon Lia Natalia, 25, dan teman lelakinya, Azizi Rahman Mamun, 25, bukan lagi rahsia. Apatah lagi, Lia atau nama sebenarnya Alia Afiqah Abden dengan jujur mengakui hatinya sudah dimiliki pemuda itu.

Menurutnya, Azizi juga dilihat sering menemani Lia di majlis hiburan yang dihadiri. Bagaimanapun, Lia pernah berkongsi perancangan perkahwinannya sebelum ini dan sejauh manakah persediaan sudah dibuat?

Mengulas mengenai perkara itu, Lia berkata, dia belum ada tarikh tertentu yang ditetapkan untuk majlis perkahwinannya. “Sekarang saya sangat sibuk dengan pelbagai urusan membabitkan kerjaya seni. Jadi, saya dan Azizi pun sudah berbincang yang kami mahu memberi tumpuan kepada kerjaya dulu,” katanya.

Pelakon drama Perempuan Dalam Pasungan ini berkata, dia juga yakin kalau jodoh takkan ke mana. “Saya masih ada impian dalam kerjaya lakonan yang belum dicapai. Jadi, lebih baik fokuskan dulu. “Bukan saya kata bila berkahwin kerjaya terus merudum, tetapi masih banyak watak belum saya cuba dalam lakonan.

“Oleh itu, biar saya tumpukan pada kerjaya memandangkan ada filem lakonan saya sedang ditayangkan iaitu Pinjamkan Hatiku. “Selepas Pinjamkan Hatiku, pada Januari ini saya akan muncul dengan filem Buskers pula. “Jadi, dari sekarang jadual aktiviti seni saya lebih sibuk dengan urusan promosi filem,” katanya. Ditanya mengenai tawaran berlakon drama, Lia berkata, dia tidak dapat menerima kerana sangat sibuk dengan aktiviti publisiti filem lakonannya.

via Era Kini
-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post