Selepas 2 hari mendiam kan diri akhirnya bekas teman lelaki Alya iman munculkan diri bongkarkan sesuatu. Mengejutkan rupa rupanya ini cerita sebenar.

Selepas 2 hari mendiam kan diri akhirnya bekas teman lelaki Alya iman munculkan diri bongkarkan sesuatu. Mengejutkan rupa rupanya ini cerita sebenar.

SEJAK minggu lalu, dunia hiburan kecoh dengan kisah pelakon baharu Alya Iman didakwa menjalinkan hubungan sulit dengan ahli perniagaan berstatus suami orang dengan tujuan untuk mengikis harta lelaki tersebut.

Selepas 2 hari mendiam kan diri akhirnya bekas teman lelaki Alya iman munculkan diri bongkarkan sesuatu. Mengejutkan rupa rupanya ini cerita sebenar.

Sepanjang isu tersebut diperkatakan, ahli perniagaan itu yang dikenali sebagai Mahathir Mohd hanya ‘mengunci mulut’ dan membiarkan sahaja warganet laman sosial miliknya.

ARTIKEL MENARIK:Dia kikis sampai habis berjuta juta. Mengejutkan bila tiba tiba ex pakwe Alya iman mula bongkarkan satu persatu perangai sebenar Alya. Rupa rupanya ini perangai sebenar dia yang ramai tak tahu.


Bagaimanapun, setelah beberapa hari mendiamkan diri akhirnya Mahathir tampil bersuara dan berharap orang ramai berhenti tinggalkan komen negatif kepada dia dan isteri, dikenali dengan nama Penny Salman.


Mahathir berkongsi perkara itu di Instagram miliknya.

Menerusi posting bersama gambar anaknya, Mahathir mengakui kesilapan yang dilakukan dan mengucapkan terima kasih kepada warganet kerana mengambil berat tentang isu rumah tangganya. “Setelah dua hari saya membenarkan anda semua komen di ruangan yang disediakan, cukuplah segala nasihat, tomahan, ftnah dan kata-kata hina yang anda semua tuliskan.

“Saya bersyukur atas ke keprihatinan anda semua terhadap keluarga saya. Jadi cukuplah komen yang negatif di media sosial saya dan juga isteri. Hormatilah kami. “Setiap manusia pernah lakukan kesilapan. Sekali lagi, terima kasih kepada semua warganet dan rakyat Malaysia yang prihatin,” tulis Mahathir menerusi Instagram.

Mahathir memilih untuk menutup ruang komen di setiap posting di laman Instagram setelah menerima pelbagai kritikan dan kritikan. Pada Jumaat lalu, isteri kepada Mahathir iaitu Penny Salman melalui Instagram mendakwa Alya merampas dan mengikis harta suaminya selama setahun. Menerusi laporan mStar pada Sabtu, Alya tampil menjelaskan perkara itu dan mengakui dia dan lelaki tersebut sudah mengikat tali pertunangan namun memutuskan hubungan tersebut pada Mac.


Isteri kepada Mahathir iaitu Penny mendedahkan Alya pernah menjalinkan hubungan sulit dengan suaminya.

Alya yang juga anak kepada pelakon legenda Azmil Mustapha turut memohon maaf secara terbuka kepada semua pihak yang tersinggung dengan perbuatannya. “Dulu saya muda dan naif, saya minta maaf kepada semua yang saya pernah sakiti. Saya terima semua nasihat, kritikan, sindiran dan ftnah sebagai sesuatu yang mematangkan saya. “Saya akui pernah melakukan kesilapan di masa lalu, tapi saya yakin Allah Maha Adil dan Maha Berkuasa. Saya berdoa dan berusaha agar kehidupan saya menjadi kehidupan yang diberkati dan diredai Allah,” katanya.

Dia Kikis Sampai Habis Berjuta Juta. Mengejutkan Bila Tiba Tiba Ex Pakwe Alya Iman Mula Bongkarkan Satu Persatu Perangai Sebenar Alya. Rupa Rupanya Ini Perangai Sebenar Dia Yang Ramai Tak Tahu.

Terbaharu, seorang lelaki yang mengaku sebagai bekas teman lelaki Alya menjelaskan bahawa dia juga pernah menjadi sasaran kepada Alya. Lelaki berkenaan mengatakan dia menjalin hubungan dengan anak kepada pelakon legenda Azmil Mustapha itu pada awal tahun.


“Dia teman wanita saya pada Januari 2020. Tapi saya tahu dia perempuan kot*r. “Saya dah habis RM2.3 juta dengan dia sahaja. Duit tu tak boleh buat dia kaya pun, takkan pernah cukup. Budak terkena kejutan budaya baru masuk industri,” dedah individu berkenaan menerusi satu kiriman mesej peribadi (DM) kepada Penny.

Penny kemudian berkongsi paparan mesej individu yang dirahsiakan identitinya menerusi ruangan Instagram Story miliknya. Dalam pada itu, individu berkenaan berkata, dia kemudian bertindak tinggalkan Alya selepas mengetahui perangai sebenar dirinya. “Kita kena beri pengajaran buat dia, Ya, dulu dia dengan saya. Saya tahu dia pisau cukur sebab tu saya berpisah. Ingat dia dah tak buah dah,” dakwa individu berkenaan.

Terdahulu, seorang individu yang mengakui sebagai kakak Alya memaklumkan bahawa segala kenyataan yang dikeluarkan Alya mengenai berita pertunangannya tidak benar. Kisah kontroversi Alya Iman mula menjadi tumpuan warganet apabila seorang isteri perniagaan mendedahkan kisah hubungan sulit suaminya di Instagram. Bahkan, satu persatu gaya hidup mewah Alya yang baru berusia 19 tahun itu turut menjadi pertikaian warganet

Ditayangkan dipawagam pada 16 Februari 1985, filem Ali Setan yang mula merupakan filem romantik komedi arahan pengarah terkenal Jins Shamsuddin yang sangat diminati sehingga hari ini. Filem tersebut jugalah yang menaikkan gandingan hero dan heroin dalam filem tersebut, Azmil Mustapha dengan penyanyi popular Fauziah Ahmad Daud.

Bagaimanapun, selepas 33 tahun filem itu menjadi bualan ramai, peminat dikejutkan dengan pemergian Azmil Mustapha yang pergi menghadap illahi pada 14 Februari 2018. Selepas pemergian Azmil Mustapha, kisah tentang hidup dan penghijrahannya telah mula mendapat perhatian ramai.

Ramai peminat tahu bagaimana pelakon popular Azmil Mustapha berhijrah daripada dunia glamor tapi tidak ramai yang tahu dia juga seorang bapa yang penuh kasih sayang dan tabah membesarkan anak-anaknya seorang diri.


Berhenti kerja ketika Alya Iman

Menurut anaknya, Alya Iman, bapanya itu mengambil keputusan berhenti kerja untuk menjaganya yang ketika itu baru berusia 4 bulan bersama tiga adik-beradik yang lain sendirian. ” Dia bekerja keras di rumah untuk meraih pendapatan untuk memberi keperluan kami. Lima tahun dia berdoa pada Allah dan meminta petunjuk seterusnya, Allah memberikan jawapan dalam mimpi mengenai impiannya pergi ke Syria,” katanya menerusi Instagram Alya Iman, kira-kira 2 tahun lalu

Ujarnya, bapanya sanggup melakukan apa yang terdaya untuk mendapatkan wang sehingga membawa tiga anaknya berpindah ke Damascus, Syria. ” Pada masa itu tiada siapa tahu di mana Syria, setiap orang fikir dia tak betul untuk ke sana tapi dia lakukan apa yang Allah berikan petunjuk,” katanya.

Sambungnya, Azmil pada masa itu belajar agama dan budaya Arab. Pelakon popular menerusi filem Ali Setn ini juga tidak mempunyai pekerjaan untuk meraih pendapatan tapi percaya Allah sentiasa ada membantunya. ” Dia teruskan solat dan tidak berputus asa meskipun kami berdepan masa yang sukar yang perlu ditempuhi tapi ia suatu yang mencabar dan banyak perkara kami pelajari,” katanya.

Alya Iman memberitahu bapanya dan dirinya sendiri suka menetap di Damascus yang digambarkan sebagai sebuah negara yang indah, mempunyai kebudayaan dan makanan yang sedap serta banyak memori bersama. ” Kami tidak mahu pulang ke Malaysia tapi selepas 6 tahun melalui kehidupan penuh mencabar, kami tiada pilihan tinggalkanya dan kembali ke Malaysia kerana baru bermula dan ia tidak selamat untuk kami terus tinggal di sana,” katanya. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber : trendingsangat


Loading...
loading...


Tak Mahu Terlibat Dengan Gosip Adiknya. Akhirnya Kakak Alya Iman Tampil Bongkarkan Rahsia Yang Ramai Tak Tahu. Rupanya Ini Perangai Sebenar Alya Iman.

Kisah kontroversi pelakon Alya Iman yang didakwa menjadi perosak rumah tangga semakin meruncing apabila seorang individu yang mengaku sebagai ahli keluarga tampil mendedahkan situasi sebenar. Individu yang memperkenalkan dirinya sebagai kakak kepada Alya memberitahu, bahawa kenyataan yang dikeluarkan adiknya itu sama sekali tidak benar.

KAKAK ALYA SENDIRI BUKA SEGALANYA

“Assalamualaikum, Hi Penny. Saya tak tahu nak mula di mana..saya Lia, kakak kepada Alya. “Semua kenyataannya tidak betul. Kami semua tak pernah setuju dengan perhubungannya sejak dari awal lagi. Saya tidak menghadiri pun majlis yang kononnya sambutan ulang tahun kelahiran apabila mengetahui suami anda akan berada di sana.

“Tiada majlis pertunangan. Apa yang saya dengar, suami awak melamarnya pada malam itu, itu sahaja. Dia menipu!,” dakwa individu tersebut menerusi kiriman mesej peribadi (DM) kepada isteri bekas kekasih Alya, Penny Salman. Perkara itu kemudian dikongsikan Penny menerusi ruangan Instagram Story.


Dedah Lia lagi, Alya didakwa memang seorang yang sukar dikawal selain sering mengenepikan keluarga. “Sebagai keluarga, kami tak pernah dimaklumkan tentang apa-apa. Dia seorang yang sukar dikawal, sampai kami sebagai ahli keluarga tak tahu nak buat apa dah. Dia tak pernah dengar nasihat kami

“Alya membuat keputusan tanpa sebarang pengetahuan keluarga. Alya tak pernah peduli apa yang keluarga beritahunya. “Ini bukan pertama kali Alya melarikan diri daripada keluarga dan melakukan satu perkara tanpa sebarang penjelasan kepada ahli keluarga. “Kami sekeluarga memang tak nak terlibat dengan apa sahaja salah lakunya lagi,” dedah Lia.


Bagaimanapun, Penny memberitahu, dia tidak boleh mendedahkan identiti akaun Instagram individu berkenaan. Astro Gempak cuba mendapatkan kenyataan lanjut daripada Alya, namun gagal apabila dia tidak menjawab sebarang mesej dan panggilan. Terdahulu, Alya mendakwa dirinya sudah mengikat tali pertunangan dengan seorang ahli perniagaan berstatus suami orang.

Alya mengeluarkan kenyataan itu selepas isteri individu tersebut membongkar hubungan sulit suaminya dengan Alya. Alya merupakan anak kepada pelakon legenda Azmil Mustapha menerusi hasil perkahwinan keduanya. Alya mempunyai tiga adik-beradik lain, Nur Azalea Arifah, Nur Amalia Batrisha dan Muhammad Bazli Zhafri. Menerusi perkahwinan pertama, Azmil turut mempunyai seorang lagi anak perempuan, Nur Shamira.

Sumber gempak

Akui Kesilapannya. Alya Iman Buat Satu Pengakuan Yang Sudah Lama Dinantikan Oleh Orang Ramai

Saban tahun, industri hiburan negara kita sememangnya tak pernah lekang dengan isu rmpas buah hati, suami ataupun isteri orang. Sejak akhir-akhir ini pula, nama pelakon baru Alya Iman pula telah menjadi bualan hangat apabila dikatakan menjalinkan hubungan dengan seorang ahli perniagaan berstatus suami orang. Perhubungan tersebut menjadi tular apabila didedahkan oleh isterinya di Instagram sejak semalam. Kami pernah bertunang tapi ia berakhir bila kewujudan saya tak diketahui dan dipersetujui oleh isterinya

Menerusi portal Harian Metro, anak perempuan pelakon lagenda Allahyrhm Azmil Mustapha tersebut mendedahkan pernah bertunang dengan seorang lelaki berstatus suami orang pada 27 Februari lalu. Pengakuan berani itu sekali gus menjawab segala dkwaan ‘kurang enak’ yang dibuat isteri ahli perniagaan berkenaan. Walau bagaimanapun, hubungan terbabit tak bertahan lama apabila Alya nekad putvskan tunang pada Mac lalu sebaik mengetahui kewujudannya langsung tak diketahui oleh isterinya. Malah segala bentuk hadiah yang pernah diberikan pun sudah dipulangkan kerana rasa sangat bersalah.

Susulan itu, pelakon berusia 19 tahun berkenaan pasrah menerima segala reaksi dan kritikan warganet berhubung insiden tersebut. Alya Iman juga melihat kontroversi yang melanda ketika ini sebagai ujian yang mematangkan dirinya. Dalam pada itu, dia turut memohon doa supaya berusaha untuk menjadi insan yang lebih baik selepas ini. Sumber: Instagram alyimn & Harian Metro


Alya Iman Dikatakan Tak Pernah Bertunang. Muncul Pula Individu Mengaku Ahli Keluarga Buka Cerita Sebenar Tentang Mereka

Kisah kontr0versi pelakon Alya Iman yang dikatakan menjadi per0sak rumah tangga semakin meruncing apabila seorang individu yang mengaku sebagai ahli keluarga tampil mendedahkan situasi sebenar. Individu yang memperkenalkan dirinya sebagai kakak kepada Alya memberitahu, bahawa kenyataan yang dikeluarkan adiknya itu sama sekali tidak benar.

“Assalamualaikum, Hi Penny. Saya tak tahu nak mula di mana..saya Lia, kakak kepada Alya. Semua kenyataannya tidak betul. Kami semua tak pernah setuju dengan perhubungannya sejak dari awal lagi. Saya tidak menghadiri pun majlis yang kononnya sambutan ulang tahun kelahiran apabila mengetahui suami anda akan berada di sana.”

“Tiada majlis pertunangan. Apa yang saya dengar, suami awak melamarnya pada malam itu, itu sahaja. Dia men1pu!,” kata individu tersebut menerusi kiriman mesej peribadi (DM) kepada isteri bekas kekasih Alya, Penny Salman. Perkara itu kemudian dikongsikan Penny menerusi ruangan Instagram Story.

Dedah Lia lagi, Alya dikatakan memang seorang yang sukar dikawal selain sering mengenepikan keluarga. “Sebagai keluarga, kami tak pernah dimaklumkan tentang apa-apa. Dia seorang yang sukar dikawal, sampai kami sebagai ahli keluarga tak tahu nak buat apa dah. Dia tak pernah dengar nasihat kami “Alya membuat keputusan tanpa sebarang pengetahuan keluarga. Alya tak pernah peduli apa yang keluarga beritahunya. 

“Ini bukan pertama kali Alya melarikan diri daripada keluarga dan melakukan satu perkara tanpa sebarang penjelasan kepada ahli keluarga. “Kami sekeluarga memang tak nak terlibat dengan apa sahaja salah lakunya lagi,” dedah Lia.Bagaimanapun, Penny memberitahu, dia tidak boleh mendedahkan identiti akaun Instagram individu berkenaan.

Astro Gempak cuba mendapatkan kenyataan lanjut daripada Alya, namun tidak berjaya apabila dia tidak menjawab sebarang mesej dan panggilan.Terdahulu, Alya mengatakaan dirinya sudah mengikat tali pertunangan dengan seorang ahli perniagaan berstatus suami orang.

Alya mengeluarkan kenyataan itu selepas isteri individu tersebut membongkar hubungan sulit suaminya dengan Alya. Alya merupakan anak kepada pelakon legenda Allahyrhm Azmil Mustapha menerusi hasil perkahwinan keduanya.Alya mempunyai tiga adik-beradik lain, Nur Azalea Arifah, Nur Amalia Batrisha dan Muhammad Bazli Zhafri.Menerusi perkahwinan pertama, Azmil turut mempunyai seorang lagi anak perempuan, Nur Shamira.-gmpk

via Era Kini
-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post