Isteri Nekad Lakukan Sesuatu Bila Suami Gaji Sampai 13 Ribu Siap Belikan Bapak Kereta Mewah Tapi Tergamak Bagi Ank Dan Isteri Kat Rumah Makan Mee Segera. Tak Sangka Rupanya Ini Yang Isteri Buat Sampai Suami Menyesal.

Isteri Nekad Lakukan Sesuatu Bila Suami Gaji Sampai 13 Ribu Siap Belikan Bapak Kereta Mewah Tapi Tergamak Bagi Ank Dan Isteri Kat Rumah Makan Mee Segera. Tak Sangka Rupanya Ini Yang Isteri Buat Sampai Suami Menyesal.

Tak rugi menunaikan kemahuan isteri asalkan apa yang dipinta itu tidak keterlaluan. Balasannya, rezeki yang mencurah-curah buat suami dan keluarga.

Isteri Nekad Lakukan Sesuatu Bila Suami Gaji Sampai 13 Ribu Siap Belikan Bapak Kereta Mewah Tapi Tergamak Bagi Ank Dan Isteri Kat Rumah Makan Mee Segera. Tak Sangka Rupanya Ini Yang Isteri Buat Sampai Suami Menyesal.
Isteri Nekad Lakukan Sesuatu Bila Suami Gaji Sampai 13 Ribu Siap Belikan Bapak Kereta Mewah Tapi Tergamak Bagi Ank Dan Isteri Kat Rumah Makan Mee Segera. Tak Sangka Rupanya Ini Yang Isteri Buat Sampai Suami Menyesal.

Rezeki bukan dalam bentuk wang sahaja, malah dalam bentuk yang lain seperti kesihatan dan sebagainya. Tapi lain pula dalam cerita ini. Ada seorang suami yang mempunyai gaji besar tapi amat kedekt pada anak dan isteri. Ikuti kisah ini

ARTIKEL MENARIK:Inai masih dijari tapi suami dah buat perangai. Pelik suami kerap balik lewat malam. Isteri tergerak hati nak tengok hp suami mengejutkan ini yang isteri jumpa buat dia terduduk.


Sampai masa saya tidak akan toleh ke belakang lagi. Bila saya minta belikan motor untuk kemudahan saya hantar anak2 ke sekolah. Awak buat tak tahu. Saya kumpul saya beli. Bila saya kadang2 minta tolong awak bayarkan motor, awak suruh saya dan anak2 saya makan tayar motor dengan alasan awak tidak mahu tolong saya bayar motor itu walaupun awak pakai bersama.

Dulu saya kerja awak suruh saya berhenti kononnya anak2 nanti kurang kasih sayang. Tapi awak cuma bagi saya duit belanja 1000 sebulan untuk 4 orang anak bersekolah. Sedangkan gaji awak 13 ribu sebulan. Bila saya tanya mana pergi duit awak. Awak cakap saya tiada hak hendak tahu mana duit awak. Saya sabar sambil berendam airmata.

Aku minta tolong awak bayarkan kereta yang kita pakai bersama, awak cakap kereta itu nama saya. Saya kena bayar sendiri. Saya terpaksa kerja 5.30am —12 malam sebab hendak bayar semuanya seorang diri.
Kereta bmw yang bapa awak pakai. Awak boleh pula tolong bayarkan. Sampai 2 ribu sebulan. Bapa awak tidak bekerja. Masih kuat. Berlagak hendak pakai kereta mewah.

Bapa awak cakap saya tidak ada hak. Sebab bapa awak sudah sekolahkan awak dari kecil. Ok. Saya diam. Hari2 saya minta allah bagi saya rezeki untuk anak tanggung anak2. Sebulan gaji awak bagi pada keluarga awak sampai 5 ribu sebab hendak tanggung adik2 awak yang masih bersekolah. Tapi anak2? Saya kena fikirkan dan tanggung sendri?

Kau suruh saya beranak lagi. Kononnya teringin hendak ada anak kecil. Sedangkan anak 4 pun awak kata bingit. Rimas. Bila awak ada meeting awak tidak mahu bawa kami sebab malu. Aku selalu cakap. Sampai 1 masa saya tidak mahu toleh lagi. Saya ikhtiar cari kerja yang boleh tampung saya dan anak2. Ramai kawan2 bersimpati dan akhirnya atas bantuan kawan saya dapat gaji 4500 sebulan.

Dulu saya minta awak bayarkan bil telefon saya. Awak jawab apa?”jangan pakai telefon kalau tidak mampu”. Tup tup. Saya baca masej awak bayarkan bil bapa awak 200 sebulan. Astro pelbagai channel. Sedangkan kami pakai enjoy sahaja, awak kata jimat. Awak keluar pergi meeting makan di hotel mahal2. Sedangkan saya dan anak2 makan maggi dan telur sahaja di rumah. Saya didik anak2 saya hidup sederhana.


Loading...
loading...


Kau cuba bayangkan 1000 sebulan. Saya hendak bayar kereta. Api, air, makan minum saya dan anak2, motor macam2 saya kena tanggung.
Lepas awak tahu saya dapat kerja gaji besar. Awak sudah kurang maki hamun saya. Awak mula layan saya baik2. Saya masih mendiamkan diri. Sampai masa.

Aku pulangkan awak pada keluarga awak. Awak kenyangkanlah gaji dan duit2 awak untuk keluarga awak. Saya mampu menyara anak2 saya seorang diri. Hati saya sudah lama menangis tapi saya tahan. Untuk sesuap nasi anak2 saya dan persekolahan anak2 saya. Saya pergi kerja dengan road tax kereta sudah 7 bulan tidak renew. Saya redha dan tawakal. Bila saya tidak ada duit hendak isi minyak. Aku bawa motor, selama 1 jam hendak ke tempat kerja. Tapi saya buat juga untuk dapatkan gaji sebesar itu. Kasihan pada awak.

Taatnya awak pada orang tua sampai awak lalai tanggungjawab awak pada keluarga. Awak biarkan bini awak pikul semua itu. Bayangkan kalau saya tidak halalkan setitik peluh saya untuk tolong engkau? Saya tidak akan redha. Saya tidak akan redha dengan apa awak buat pada saya dan anak2.

Kau ingat itu. Sampai satu masa, saya tidak akan toleh kebelakang lagi. Awak selalu cakap, perempuan kalau ada duit ego dan sombong. Kau tengok apa awak bagi pada anak bini awak. Kalau awak bagi baik, baik lah balasannya. Sampai satu masa saya tidak akan toleh ke belakang lagi. Awak ingat itu. Kongsi lah kepada semua agar ia member pengajaran dan manfaat. Terima kasih kerana sudi membaca

via Era Kini



-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post