Dikritik hebat oleh warganet. Sudah empat bulan pemergian suaminya. BCL akui dia tidak mematuhi idah dan ini sebab dia berbuat sebegitu

Dikritik hebat oleh warganet. Sudah empat bulan pemergian suaminya. BCL akui dia tidak mematuhi idah dan ini sebab dia berbuat sebegitu

BCL akui dia berasa sedih apabila dirinya dikritik selepas pemergian suaminya. SELEPAS empat bulan dikritik tidak mematuhi idah apabila membuat persembahan pentas 10 hari selepas pemergian suami, Ashraf Sinclair, penyanyi Bunga Cinta Lestari (BCL) tampil meluahkan perasaanya.

Dikritik hebat oleh warganet. Sudah empat bulan pemergian suaminya. BCL akui dia tidak mematuhi idah dan ini sebab dia berbuat sebegitu
Dikritik hebat oleh warganet. Sudah empat bulan pemergian suaminya. BCL akui dia tidak mematuhi idah dan ini sebab dia berbuat sebegitu

Bunga Citra Lestari atau BCL menerusi sebuah video berdurasi 11 minit itu berkata, dia membuat tindakan itu dengan hati yang berat dan dengan niat untuk menyelesaikan tanggungjawab.

ARTIKEL MENARIK:“Jaga Sikit Mulut ..Kau Tu” Diva AA Mengamuk Lagi Tunggu Makanan 1 Jam


 “Ini bukan perjalanan yang biasa, bahkan membuat aku berasa asing dan tak tahu harus ke mana. Yang aku tahu, aku harus menyelesaikan tanggungjawabku,” ujarnya pada video yang dimuat naik di saluran YouTube. BCL kongsi momen pertemuan pertama dia dengan Ashraf.

Pelakon Ashraf pergi buat selamanya pada 18 Februari lalu akibat berkait dengan jantung. Dalam pada itu, BCL mengakui perasaannya terasa apabila menerima kata-kata tidak elok dan krtikan warganet terutama selepas ketiadaan suaminya di sisi. Menerusi luahan itu, penyanyi lagu K3cewa ini berkata, dia juga manusia biasa yang melalui fasa kesedihan dan k3sakitan selepas kehilangan orang tercinta. “Segelintir orang mungkin tidak memahami, segala proses yang saya lalui, segala keputusan yang saya buat. Tak apa-apa, mereka tidak perlu faham. “Hanya kadang-kala mereka lupa, saya juga manusia yang juga boleh sedih dan sakit ketika dinilai oleh banyak mata. Di saat itu, saya hanya ingat awak (Ashraf), betapa awak sentiasa percaya pada saya. “Betapa awak percaya kalau saya boleh, kalau saya kuat,” katanya. Foto kenangan BCL dan anaknya bersama Ashraf.

BCL turut berkongsi betapa sukarnya untuk dia kembali bekerja selepas kehilangan Ashraf yang selama ini setia menyokong kerjaya seninya menerusi episod kedua video ‘Dear Love…’ yang dimuat naik di YouTube pada Isnin. Pada Jun lalu, BCL memuat naik episod pertama video “Dear Love…” yang menterjemahkan rasa rindu terhadap suaminya itu. BCL dan Ashraf mendirikan rumah tangga pada 2008 dan dikurniakan seorang cahaya mata bernama Noah Aidan Sinclair yang kini berusia 10 tahun.-mstar

Mengejutkan Baru Beberapa Bulan Suami Pergi Tapi BCL Dah Dapat Pengganti. Tak Sangka Ini Pengganti Ashraf Sinclair Dalam Hidup BCL.

Bunga Citra Lestari menerima sokongan dari keluarga dan rakan artis untuk bangkit daripada k3sukaran selepas suaminya, Ashraf Sinclair, pergi buat selamanya. Seperti yang diketahui, Ashraf pergi buat selamanya pada usia 40 tahun akib4t s4kitjantung pada 18 Februari. Penyanyi yang lebih mesra BCL dilihat tetap bersemangat untuk meneruskan hidupnya sebagai seorang ibu tunggal kepada anaknya, Noah Sinclair. Ia bukan perkara mudah untuk BCL bergerak, apatah lagi mencari pasangan hidup baru. Walaupun demikian, BCL sering dijodoh-jodohkan dengan penyanyi dari band Noah, Ariel.

Akrab Dengan Ariel

Ariel dan BCL sering terlibat dalam beberapa projek kolabrasi, keduanya kelihatan sangat dekat antara satu sama lain. Malah posting terakhirnya sebelum Ashraf pergi buat selamanya adalah Muzik Video duet bersama Ariel berjudul Menghapvs Jejakmu.


Loading...
loading...


Tukang Tilik Ramal Jodoh BCL

Paranormal atau tukan tilik popular di Indonesia yang dikenali dengan nama Mbak You akhirnya cuba menilik nasib tentang kedekatan BCL dan Ariel Noah. Menurut Mbak You, BCL mempunya kriteria yang diinginkan oleh Ariel “Ariel suka perempuan yang berdikari, mempunyai prinsip, dan mempunyai karakter yang ada dalam diri BCL,” kata Mbak You seperti yang dilaporkan oleh Grid.ID. “Dan BCL adalah sejenis wanita yang tidak terlalu bergantung kepada lelaki, dia jenis yang boleh berdikari, karakternya bukan seorang yang manja, dan itulah yang d1sukai Ariel,” lanjutnya.

BCL Tidak Memikirkan Mencari Pengganti

Walaupun begitu, BCL tidak memikirkan mencari seorang pengganti untuk Ashraf Sinclair . Kerana, Noah Sinclair masih menjadi tumpuan utama wanita yang akrab dipanggil Unge itu. “BCL masih menutup perasaannya, keinginan hatinya. Apa yang jelas adalah yang saya lihat hingga ke hari ini, BCL meletakkan fokus  lebih kepada anaknya,” katanya. “Walaupun watak mereka sama-sama menyukai satu sama lain. Tapi kan belum tentu jodoh, mereka hanya berteman hingga saat ini,” katanya. Mbak You kemudian mencadangkan bahawa warganet tidak lagi menjodoh-jodohkan BCL dengan Ariel. Selain itu, keadaan BCL yang kini masih berk4bung.

“Kerana keadaannya masih bersed1h, tidak sesuai jika kita menjodohkan orang apabila mereka kehilangan orang tersayang mereka, jadi ia tidak beretika dalam keadaan semasa,” katanya. Mbak You merupakan seorang tukang tilik yang mendkwa dapat melihat dan merasakan kewujudan makhluk dari dunia yang lain. Di samping itu, Mbak You juga dikenali sebagai seorang peramal yang sering meramalkan masa depan orang terkenal seperti selebriti.- Sumber : murai.my

BCL Taknak Terus Bersedih Dengan Pemergian Ashraf Sinclair. Warganet Terkejut Ini Yang BCL Buat Untuk Melupakan Suaminya.

Sejak Ashraf Sinclair pergi buat selamanya akibat sakit j4ntung pada 18 Februari lepas, ramai warganet prihatin dengan keadaan BCL serta anak mereka, Noah. Digunakan untuk publisiti? Baru-baru ini, pihak Indonesian Idol menerima kritikan hebat daripada orang ramai kerana did@kwa menggunakan kesedihan BCL selepas pemergian Ashraf demi mendapatkan rating. Isu itu timbul selepas BCL menangis teresak-esak ketika Judika menyanyikan sebuah lagu ketika rancangan itu berlangsung. Video tersebut menjadi vir4l di Malaysia dan Indonesia di mana ramai pihak berpendapat produser rancangan itu tidak sens1itif.

Warganet minta BCL tutup aurat

Sehingga kini masih berehat daripada media sosial namun Youtube channel BCL makin mendapat penonton malah jumlah tontonan video-videonya meningkat sejak peme3rgian Ashraf. Ramai masih bersedih dan menonton video keluarga bahagia itu di Youtube BCL. Tapi, melalui video sambutan hari lahir BCL yang ke-36 ramai warganet membanjiri bahagian kom3n dengan menasihatinya untuk berpakaian lebih sopan. “Semoga segera berhijab untuk meringankan his4b suaminya.” Ramai yang menegvr cara pemakaian BCL di dalam video itu kerana menampakkan bahagian atas serta perutnya. Rata-ratanya meminta dan berdoa agar BCL akan berusaha untuk menutup auratnya selepas ini.

Pada usia yang hampir 40 tahun, warganet berpendapat BCL sudah patut tahu batasan aurat dan pergaulan antara lelaki yang bukan mahr4mnya. Bukan semuanya boleh dip3Iuk ciium. Suami tercinta telah pergi semoga BCL & anak lebih menghampiri Allah.” Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Jom Like Page Kami Juga Di Facebook.Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Sumber : Lobakmerah

BCL Sengaja Abaikan Tempoh Iddah. Terkejut Ustaz Ini Buka Mulut Tampil Beri Respon Padu Tentang BCL Remehkan Iddahnya.

Bintang dari Indonesia, Bunga Citra Lestari (BCL) dilihat sedang menguatkan diri untuk cuba b@ngkit setelah kehiIangan suami tercintanya, Ashraf Sinclair.. 10 hari selepas pemergian suaminya pada 18 Februari dan 2020, Bunga telah kembali menghiburkan peminatnya dalam beberapa acara. Bunga dilihat sudah beberapa kali munc0l dalam beberapa acara dan menyanyi di hadapan khalayak umum. Rata-rata peminatnya dapat melihat wajah Bunga masih dipenuhi dengan kesed!han dan kadang-kadang menang!s, namun Bunga tetap cuba menyembuunyi perasaannya kepada yang menonton. Menyanyikan Lagu ‘Cinta Sejati’ di Malam Kemuncak Pemilihan Puteri Indonesia 2020. Terbaru, Bunga dilihat menjadi membuat persembahan nyanyian di Malam Kemuncak Pemilihan Puteri Indonesia 2020 pada Jumaat lalu (6/3). Di setiap penampilannya, Bunga selalu tampil dengan busana serba warna hitam yang menandakan dirinya masih berdvka atas pemergi@n Ashraf Sinclair. Ramai yang melihat mata Bunga masih semb@p saat menyanyikan lagu berjud0l “Cinta Sejati” mengiringi para peserta Puteri Indonesia 2020.-murai

 via Era Kini


-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post