Perutusan Khas Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin. Tak sangka akhirnya DS Ismail Sabri bongkarkan sesuatu tentangnya

Perutusan Khas Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin. Tak sangka akhirnya DS Ismail Sabri bongkarkan sesuatu tentangnya

Sebelum ini kerajaan belum memutuskan sama ada Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) yang berakhir Selasa depan, akan dilanjutkan atau sebaliknya. Menteri Kanan (Keselamatan), Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, berkata ia berikutan perbincangan mengenai perkara itu belum dilakukan.

Perutusan Khas Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin. Tak sangka akhirnya DS Ismail Sabri bongkarkan sesuatu tentangnya
Perutusan Khas Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin. Tak sangka akhirnya DS Ismail Sabri bongkarkan sesuatu tentangnya

“Seperti biasa, setiap kali sambung (PKPB), kita akan membuat pengumuman. Setakat hari ini, kita belum tahu lagi kerana belum ada perbincangan sama ada hendak sambung atau tidak. “Selepas keputusan dibuat, kita akan umumkan. Sambung (PKPB) pun kita umum, tidak sambung pun kita umum.Justeru, tunggulah pengumuman itu dibuat nanti,” katanya pada sidang media di Putrajaya yang disiarkan secara langsung, hari ini.

ARTIKEL MENARIK:Lanjut PKPB lagi 2 minggu. Akhirnya pakar sosial Profesor tampil bersuara lantang tentang tamatkan PKPB dan tak sangka ini yang akan diumumkan 9 Jun nanti

Perutusan Khas Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin

Di dalam laman Facebook rasmi Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin telah buat pengumuman bahawa esok (Jumaat) beliau akan tampil untuk memberi satu perutusan khas. Seperti kebiasaan sebelum sebelum ini, Perdana Menteri akan muncul secara siaran langsung untuk merumuskan apa yang terjadi pada PKP/PKPB yang telah dijalankan.

Perdana Menteri akan bentangkan Pelan Pemulihan Ekonomi Jangka Pendek. Persoalan bagi semua rakyat, adakah PKPB akan disambung? Rasanya esok (hari ini) kita akan dapat jawapan. Jadi kita bersedia sahaja. Apa pun keputusan kerajaan, rakyat pasti akan sokong. Semoga dipermudahkan. Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Artikel By: TehOAisLimau

Terkini Tiga Kawasan Perumahan Di Sepang Dikenakan PKPD Bermula Dari Semalam. Tak Sangka Rupanya Ini Yang Terjadi Sampai Dikenakan PKPD Semula.

Bermula tengah malam tadi,tiga taman perumahan di Sepang dipercayai dikenakan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD). Taman berkenaan adalah Taman Langat Murni, Taman Langat Utama dan Taman Langat Utama 2, berhampiran Bukit Changgang.

Difahamkan, pemasangan pagar kawat duri di kawasan itu juga sudah dilaksanakan sejak tengah malam tadi. Semua penduduk dan pelawat yang berada di kawasan tersebut tidak dibenarkan keluar rumah sepanjang tempoh PKPD dikuatkuasakan.

Kluster baru Cheras mungkin disebabkan ziarah raya

Semalam KKM telah melaporkan wujudnya kluster baharu iaitu Kluster Pangsapuri Cheras Kes pertama dikesan hasil saringan kesihatan pusat tahfiz oleh JAKIM/KKM. Kes ini tiada kaitan dengan Perhimpunan Seri Petaling.

6 kes positif iaitu 3 adalah dari pangsapuri tersebut dan 3 lagi dari luar pangsapuri. Kesemua mereka adalah ahli keluarga dan rakan kes pertama. Punca masih dalam slasatan tetapi kemungkinan besar aktiviti kunjung-mengunjung sebelum dan pada Hari Raya. Saringan telah dijalankan terhadap kontak rapat 6 p0sitif itu di mana 76 negatif dan 38 masih menunggu keputusan.


Loading...
loading...

Terkini kes terbaru C0VID19 

Daripada 20 kes baharu yang direkodkan pada harinini, 5 kes adalah penularan tempatan iaitu 3 adalah Bukan Wrganegara Malaysia dan 2 lagi adalah Warganegara Malaysia. Bagi 3 kes membabitkan Bukan Warganegara Malaysia, kes dikesan di Kuala Lumpur (1 kes) dan Selangor (2). Bagi 2 kes membabitkan Warganegara Malaysia, kes dikesan di Sabah (1 kes) dan Negeri Sembilan (1).

Sumber : Harian Metro

Dalam Pada Kita Sibuk Sambut Hari Raya Rupanya Wujud Kluster Baru Di DTI Sepang. Rupanya Ini Yang Terjadi Sampai Ada Kluster Baru.

KUALA LUMPUR: Kes baharu COV1ID-19 yang dicatat di seluruh negara hari ini menunjukkan peningkatan kepada 60 kes atau sebanyak 25 peratus, berbanding 48 kes semalam. Sebanyak 53 kes daripada keseluruhan kes baharu COVI1D-19 yang dicatat setakat jam 12 tengah hari tadi dikesan berlaku secara penularan tempatan yang mana 33 kes membabitkan bukan warganegara Malaysia.

Ketua Pengarah Kesihatan, Datuk Dr Noor Hisham Abdullah, berkata 27 kes membabitkan bukan warganegara itu merangkumi individu yang ditempatkan di depoh tah4nan imigresen (DTI) di Semenyih, Selangor. “Enam kes membabitkan kluster baharu di DTI dekat Sepang,” katanya dalam kenyataan, hari ini.

Khamis lalu, Kementerian Kesihatan (KKM) melaporkan satu kluster baharu dikesan di DTI dekat Bukit Jalil membabitkan 35 kes positif COVID-19 dan semuanya merangkumi bukan warganegara Malaysia, iaitu 17 warga Myanmar, 15 (India), dan masing-masing seorang warga Sri L4nka, B4ngladesh dan Mesir.

Penularan dalam kalangan bukan warganegara itu semakin merunci1ng apabila satu lagi kluster baharu dikesan di DTI dekat Semenyih, semalam membabitkan 26 kes. Memperincikan perkembangan positif, Dr Noor Hisham berkata, 33 kes didapati pulih dan dibenarkan pulang, menjadikan jumlah keseluruhan kes yang bebas daripada jangkitan wabak berkenaan ialah 5,945 kes atau 82.1 peratus.

“Sehingga kini, sembilan kes positif COV1ID-19 sedang dirawat di unit raw4tan rapi dan empat daripadanya memerlukan bantuan pernafasan. “Daripada maklumat terkini yang dilaporkan ke Pusat Kesiapsiagaan dan Tindakan Cepat Krisis Kebangsaan (CPRC), dimaklumkan bahawa tiada kes pemergian berkaitan COV1ID-19 setakat ini.

“Oleh itu, jumlah kumulatif kes pergi COVI1D-19 di Malaysia kekal sebanyak 115 kes atau 1.59 peratus,” katanya. Seorang sasaran motosikal di Kluang, Johor diuji positif Covi1d-19. Ia kes baru di mukim itu sejak kali terakhir dilaporkan pada 2 April yang lalu.

Menurut Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan dan Alam Sekitar Negeri Johor, R Vidyananthan, dengan kes baru itu, maka mukim Kluang bertukar menjadi zon kuning. “Jabatan Kesihatan Negeri Johor (JPNJ) semalam (23 Mei) melaporkan satu kes baru di Johor. Seorang lelaki berumur 86 tahun telah dimasukkan ke hospital akibat kem4langan motosikal.

“Memandangkan beliau mempunyai gejla demam dan batvk, ujian saringan rutin Cov1id-19 dijalankan dan disahkan positif,” katanya dalam satu kenyataan hari ini. Untuk rekod, sehingga semalam Johor mempunyai 670 kes keseluruhan, dengan 74 kes dilaporkan masih lagi aktif.

Sementara itu, Vidyananthan yang juga Adun Kahang berkata seramai 42 kontak rapat dengan sasran itu telah dikenal pasti. “Sebanyak 42 kontak rapat telah dikenal pasti telah diberikan perintah ku4arantin selama 14 hari. “Kesemua sampel ujian sw4b, daripada kontak terbabit telah diambil dan menunggu keputusan m4kmal,” katanya.

Untuk rekod, pada 26 Mac dua petempatan di Kluang dikenakan perintah kawalan pergerakan diperketatkan (PKPD) ekoran terdapat kes positif Cov1id-19 yang tinggi. Kawasan itu ialah Kampung Dato’ Ibrahim Majid dan Bandar Baharu Dato’ Ibrahim Majid di Simpang Rengga

via apampink



-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post