Isteri pelik anak berusia 2 minggu tidur dari pagi sampai malam tak bergerak. Terkejut bila mak mertua cakap jgn diusik anak tu sebab tadi dia dah bagi ubat batuk

Isteri pelik anak berusia 2 minggu tidur dari pagi sampai malam tak bergerak. Terkejut bila mak mertua cakap jgn diusik anak tu sebab tadi dia dah bagi ubat batuk

Foto Sekadar Hiasan.. Assalammualaikum admin.. dan semua follower.. mohon hide profile aku ye.. aku dah 10 tahun berkahwin dan dikurniakan 3 anak. suami penjawat awam.. aku suri rumah selepas bersalin anak sulung. di sini aku nak kongsi pengalaman aku masa berpantang dengan mak mertua.

Isteri pelik anak berusia 2 minggu tidur dari pagi sampai malam tak bergerak. Terkejut bila mak mertua cakap jgn diusik anak tu sebab tadi dia dah bagi ubat batuk
Isteri pelik anak berusia 2 minggu tidur dari pagi sampai malam tak bergerak. Terkejut bila mak mertua cakap jgn diusik anak tu sebab tadi dia dah bagi ubat batuk

bukan kehendak aku nak berpantang dengan mak mertua. Tapi dipujuk suami dan mak aku sendiri kerana atas alasan anak aku cucu pertama dalam keluarga mak mertua jadi aku mengalah dan mak aku juga mengalah walaupun dia susah hati sebab sudah sedia maklum.

ARTIKEL MENARIK:Bini mengadu kat suami yang keluarga suami selalu cakap dia bukan bukan tapi suami buat tak tahu je. Tiba tiba satu hari suami ternampak mak dia tengah buat sesuatu kat bini dia.


Mak meertua manusia yang memang berpura pura.. Teruknya berpantang dengan mak mertua hanya tuhan yang tahu, tak sampai sejam aku dapat kebenaran keluar hospital, mak mertua terus memaksa suami bawa aku balik kampung dengan perjalanan 8 jam .

Kami bertolak 9 malam dan sampai disana lebih kurang 5 pagi. semua atas kehendak mak mertua yang suami tak berani membantah.. dalam pantang aku tak dibenarkan baring.. aku tak diberi makanan berpantang aku tak diberi mandi air panas atau suam atau air daun..

Aku juga tak di urut tak dipakai bengkung tak ditungku.. dengan alasan mandi air daun. badan berkutu. urut. tiada orang boleh urut. bengkung tak perlu pakai susah nak menyusu. tungku takde batu. walhal sebelum bersalin suami dh beli dan siapkan semua ni..

Makanan aku sama macam makanan orang lain. ikan bawal sambal.. ayam kari .. telur, bila aku tak menjamah apa mak mertua masak.. mak mertua akan perli aku dan tinggikan suara cakap. dia anak 5 berpantang malan semua tu elok je sampai sekarang..

dan dalm pantang jangan jaga makan.. nanti susu tak ade zat kata mak mertua.. jadi nak tak nak aku menjamah sikit dan akibatnya.. seperti sedia maklum aku bentan.. Luka pernah tak baik.. bernanah. suami? suami hanya diamkan diri . Aku tak salahkan suami.

sebab tau mak mertua dh brainwash suami konon apa dia buat itu betol. dan suami percaya bulat bulat sebab ini pengalaman kali pertama.. mak mertua tak bagi aku jaga makan dengan alasan susu takde zat. Tapi masuk seminggu hari berpantang. mak mertua bawa balik.

botol susu dan susu tepung.. terus bancuh dan tanpa banyak cakap. Bagi pada anak. atas alasan.. susu aku tak elok dan cair. tapi aku tetap teruskan menyusu anak. di usia anak aku dua minggu.. depan mata aku adik ipar aku boleh bersin depan muka baby..

bila aku tegur mak mertua dengar. dia cakap ” alah baru sorang memang macam tu la jaga sangat konon” .. dan tak lama selepas tu anak aku batok dan selsema. keesokan hari aku kena pergi klinik follow up luka di bawah.. Aku pergi dengan suami dan anak tinggalkan sekejab dengan mak mertua

sebab tengah tido dan dalam keadaan anak tak sihat aku tak berani bawa anak keluar takut lagi memudaratkan kesihatannya.. bila balik aku pelik anak aku tido dengan nyenyak sehingga malam tak minta susu. Bila mak mertua perasan aku usik usik anak suruh bangun hisap susu

mak mertua cakap jangan di kacau budak tu mak bagi dia ubat batok pagi tadi tu dia tido.. Allah berderau badan aku dengar.. aku menangis sepanjang malam kejut anak dan berdoa moga anak takde ape. sbb aku ada terbaca bby tak boleh di bagi ubt..

dan ubat yang mak mertua bagi adalah ubat batok dewasa.. Alhamdulillah Alah dengar doa aku… aku bersyukur tiada apa terjadi pada anak dan sejak tu aku tak bagi mak mertua pegang anak. dan dari menantu yang lembut hanya menurut aku menjadi kurang ajar sehingga bertekak

dengan mak mertua dan minta berpisah dengan suami jika tak bawa aku balik rumah keluarga dengan segera .. Suami menurut kehendak aku.. dirumah keluarga aku cerita apa jadi. Dan di sana baru suami buka mata. apa mak dia buat tu salah.

sejak itu baru lah suami banyak google dan mencari ilmu penjagaan dalam pantang.. anak no 2 dan 3 aku berpantang sendiri dengan suami sendiri yang menjaga makan minum aku dan anak.. jauh lebih sempurna dri mak mertua jaga.. dan smpi sekarang hubungan aku dan mak mertua tak berapa baik.

aku maafkan apa mak mertua buat pada aku. Tapi aku tak dapat maafkan makm ertua bagi anak aku ubat sebarangan.. aku menanti selama 4 tahun untuk mendapat zuriat pertama.. selama 3 tahun aku dihina dituduh bela hantu raya.. di caci mandul dan sebagainya..

tapi bila aku dh bersalin. aku sangat sedih dan terkilan bila mak mertua bagi anak aku ubat sebarangan. Alhamdulillah aku bersyukur Allah masih melindungi anak aku. harta dunia akhirat aku. buat mak mertua moga pintu hati mak terbuka untuk menjadi seorang umat yang mentaati kepadaNYA .. 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima KasihJom Like Page Kami Juga Di Facebook

Pelik Pagi Raya Mak Tiba Tiba Sujud Kat Kaki Kakak Ipar. Tindakan Abang Selepas Itu Mengejutkan. Tak Sangka Rupa Rupanya Ini Puncanya.

Saya ada 3 org adik beradik,abg saya sdh kawin 7 tahun dgn org lain daerah dan anak bungsu dari 10 org adik beradik dan ada anak 2 orang,kakak ipar sy anak org kaya,kami keluarga kecil dan miskin,saya anak kedua,adik saya lelaki bakal kawin beberapa hari lagi.

Masalah timbul Raya ketiga baru2 ni,abg dgn kakak ipar saya bergaduh sbb abg sy main whtspp dengan rakan sekerja dia,lain kawasan…abg sy sdh mengaku kesalahan dia dan sudah mintak maaf dgn kakak ipar saya… puas sdh saya dan mak saya merayu supaya kakak ipar saya bagi peluang dgn abg saya,


Loading...
loading...


mak saya siap sujud lagi di kaki kakak ipar saya,tapi kakak ipar saya tetap mau berpisah dgn abg saya…tapi kesian abg saya dia tidak boleh hidup tanpa 2 org anak dia,abg saya rela bahayakan nyawa dia kalau dia tidak hidup dengan kakak dan anak mereka…

pertama kali dalam hidup saya lihat abg saya menangis begitu,saya kesian betul dgn abg sy,sbb 2 orang anak dia rapat dgn ayah mereka…skrng kakak ipar saya mau sambung belajar phd dan bawa anak mereka sekali…Saya tau abg saya salah.

Kadang perempuan lupa,cantik luaran sahaja tidak guna kalau kita tidak hormat suami kita selayaknya suami… saya cuma ingin tahu apa yang patut saya lakukan utk bantu abg saya memandangkan adik saya bakal berkahwin beberapa hari lagi…utk pengetahuan ini bukan kali pertama kakak ipar saya mintak dilepaskan,klu mereka bergaduh hal kecil pun kakak ipar saya akan mintak dilepaskan dan akan mengadu dgn adik beradiknya yang lain…

Andai anda di tempat saya apa yang patut anda lakukan dan apakah cara utk lembutkan hati kakak ipar saya?

Kredit : KRT via apampink


-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post