Akhirnya terbongkar harga sebenar kereta baru Safawi Rasid. Tiba tiba bintang dunia masuk komen. Apa yang dikomen sangat mengejutkan warganet.

Akhirnya terbongkar harga sebenar kereta baru Safawi Rasid. Tiba tiba bintang dunia masuk komen. Apa yang dikomen sangat mengejutkan warganet.

Pemain Johor Darul Ta’zim (JDT) Safawi Rasid menarik tumpuan ramai apabila memuat naik gambar rayanya bersama kereta baru jenama Porsche. Gambar berkenaan dimuat naik di Instagramnya semalam. Lukas Podolski turut komen.

Akhirnya terbongkar harga sebenar kereta baru Safawi Rasid. Tiba tiba bintang dunia masuk komen. Apa yang dikomen sangat mengejutkan warganet.
Akhirnya terbongkar harga sebenar kereta baru Safawi Rasid. Tiba tiba bintang dunia masuk komen. Apa yang dikomen sangat mengejutkan warganet.



ARTIKEL MENARIK:Suasana Sayu, Jnazah Tiga Beradik Dike bumi Satu Liiang. Anggota PoIis Turut Hadir

Menerusi gambar tersebut Safawi kelihatan segak berbaju kurta sambil bersandar di kereta baru berwarna merah. 

“Selamat hari raya maaf zahir batin, #kitajagakita #semogaistiqomah,” katanya ringkas sebagai kapsyen. Gambar berkenaan kemudian menarik tumpuan pengikut Instagramnya yang teruja melihat kereta baru bintang bola sepak itu.

Malah, ada juga yang membuat tekaan mengenai harga kereta tersebut. Menerusi Berita Harian, meskipun tidak begitu jelas mengenai model kereta terbabit, dipercayai kereta raya Safawi itu adalah Porsche Cayman 987.

Malah, menerusi semakan di Internet, harga baharu model tersebut sekitar RM515,000 sehingga RM612,000 ketika mula memasuki pasaran Malaysia pada 2009. Bagaimanapun, disebabkan sudah dianggap ‘lama’, nilai jentera terbabit ketika ini hanyalah sekitar RM103,000 sehingga RM320,000.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber : Gempak / applehijau.bbn.my

Muat Naik Foto Di Ig Dengan Porche Merah Baru. Sekali Tiba Tiba TMJ Komen Buat Warganet Terkedu. Tak Sangka Sampai Macam Tu Sekali TMJ Komen.

Pemain Johor Darul Ta’zim (JDT) dan skuad Harimau Malaya, Safawi Rasid menimbulkan tanda tanya kepada peminatnya apabila memuatnaik gambar di Instagram berdiri di depan kereta mewah. Safawi mengambil kesempatan mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada semua peminat dan pengikutnya di Instagram, namun lebih jadi tumpuan adalah kereta Porsche bewarna merah yang dipercayai koleksi terbaru miliknya.

Selain ucapan sambutan Aidilfitri Safawi juga memberi pesanan kepada semua peminat agar sentiasa menjaga diri masing-masing dan keluarga ketika pandemik Covid-19 masih lagi menular di dalam negara. “SHRMZB (Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin) #kitajagakita #semogaistiqomah,” kata pemain kelahiran Terengganu berusia 23 tahun itu.

Berdasarkan semakan, kereta berwarna merah itu adalah jentera mewah dari Jerman iaitu Porsche. Gambar berkenaan mendapat tanda suka sebanyak 91,604 kali sejak pukul 8 pagi tadi. Turut jadi tumpuan ialah komen daripada pemilik pasukan JDT, Tunku Ismail Sultan Ibrahim di status berkenaan.

“Hebat Anak Terengganu. Sentiasa bersyukur dan kerja keras,” kata Tunku Ismail, diikuti dengan beberapa tanda suka serta komen balas dari beberapa peminat pemain berkenaan. Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber : HM online via Kisahbena


Loading...
loading...

Pawi disisihkan gara gara isu kemaruk nak kahwin. Tak sangka ini yang berlaku pada kariernya selepas kes Syifa desak nak kahwin dgn pawi

BENARKAH bintang bola sepak negara dan Johor Darul Ta’zim (JDT), Safawi Rasid bergelut dengan masalah kelukaan atau dia disis1hkan ekoran isu kontr0versi bersama kekasihnya yang juga pelakon, Syifa Melvin baru-baru ini? Itu persoalan yang timbul dalam kalangan peminat bola sepak tanah air selepas kelibat Safawi langsung tidak kelihatan dalam dua aksi terakhir Liga Super termasuk di bangku simpanan JDT.

Ketiadaan pemain sayap itu jelas menjejaskan permainan skuad Harimau Selatan yang dilihat ga4al meraih kemenangan selesa ke atas dua pasukan bertaraf ‘semi pro’ iaitu UiTM FC 2-1 dan PDRM FC 1-0 yang majoritinya dibarisi pelajar dan anggota polis.

Kehilangan pemain Harimau Malaya itu nyata menimbulkan tanda tanya sedangkan dia beraksi baik ketika bertemu Suwon Bluewings dalam saingan Liga Juara-Juara Asia (ACL) pada 3 Mac lalu. Malah, dalam aksi di Stadium Sultan Ibrahim itu, JDT membenam wakil Korea Selatan itu dengan 2-1 untuk menghadiahkan tiga mata pertama kepada tuan rumah.

Bagaimanapun, sehari selepas kemenangan itu, pemilik JDT, Tunku Ismail Sultan Ibrahim mengkritik Safawi yang dikatakan mengalami kemeros0tan prestasi ekoran tekanan daripada buah hatinya yang mend3sak untuk berkahwin dengan pemain itu.

Adakah ia kebetulan atau sekadar alasan, Safawi did@kwa mengalami kelukaan seperti mana yang ditegaskan pengendali JDT, Benjamin Mora hingga memaksa beliau mengenepikan kelibat pemenang anugerah Pemain Paling Bernilai (MVP) dalam Anugerah Bolasepak Kebangsaan (ABK) musim lalu itu.

“Safawi tak tahu lagi keadaannya, mungkin lagi dua minggu atau seminggu lebih lagi dan kita memantau tahap kelukaannya. “Tapi dia adalah pemain yang sangat dahag4kan kejayaan dan mahu segera kembali membantu pasukan. Dia perlu mendapatkan r@watan dengan baik dan apabila dia kembali, kita mahu dia fokus untuk pasukan,” katanya ketika ditemui sejurus tamat aksi JDT menentang PDRM di Stadium Bolasepak Kuala Lumpur, Cheras, malam kelmarin.

Mengulas mengenai persembahan pasukannya, beliau akui JDT perlu meningkatkan prestasi menjelang aksi berikutnya. “Banyak situasi yang dihadapi JDT. Salah satunya ialah pihak lawan cuba mengkaji cara permainan pemain JDT. Mereka sentiasa mencuba untuk memberikan sesuatu yang lebih baik berbanding kebiasaan.

“Ia perkara normal kerana JDT pasukan juara dan mahu ditew4skan,” katanya yang menyaksikan skuad kendaliannya terpaksa menunggu hingga minit ke-84 untuk meraih gol kemenangan hasil ledakan Diogo. Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber:HM

Mesti sampai tak habis makan. Tak sangka kalini TMJ bongkarkan gaji Safawi Rasid yang jadi idaman ramai gadis.

Apabila pasukan mempunyai masalah kewangan ia sentiasa disebabkan daripada kesilapan pengurusan. Ia bermaksud anda tidak bertanggungjawab dan anda telah berbelanja lebih daripada apa yang anda terima. Inilah kes yang berlaku dalam bola sepak tanah air.

Tetapi ada juga pihak tidak bertanggungjawab yang ingin lepas tangan dan mengatakan oleh kerana Kelab Bolasepak Johor Darul Ta’zim (JDT) beli pemain mahal, jadi mereka pula kena bersaing dan perlu bayar mahal. JDT merupakan sebuah kelab yang besar tetapi berjaya menjaga perbelanjaan.

Contohnya, ketika kami menandatangani Haziq Nadzli (penjaga gol Malaysia) beliau menerima gaji hanya RM11,000. Safawi Rasid pula, penjaring terbanyak kami untuk musim ini yang juga merupakan pemain muda bernilai hanya menerima gaji sebanyak RM12,000. Syameer Kutty, RM14,000 dan Dominic Tan, RM 15,000.

JDT telah melepaskan pemain yang diberikan gaji mahal seperti Safee Sali, Nazrin Nawi, Chanturu dan Gopinathan tetapi pemain yang berada di JDT semuanya yang diberikan gaji yang munasabah. Kelab lain membayar sejumlah gaji yang lebih besar kepada pemain.

Sebagai contoh, Indra Putra Mayuddin dibayar sehingga RM70 ribu dan Nor shahrul Idlan Thalaha dibayar sehingga RM100 ribu semasa bermain dengan pasukan ATM. Oleh itu, bagi saya apabila ada masalah kewangan atau pun tidak boleh bayar gaji pemain ia adalah jelas berpunca dari kesilapan pengurusan.

Oleh itu, tidak perlu menggunakan JDT sebagai alasan atas kesilapan anda. Ketika saya tandatangani Safawi dari T-Team, beliau terima tawaran sebanyak 30 ribu hingga 40 ribu daripada pasukan lain tetapi beliau datang kesini dengan harga 12 ribu sahaja. Kenapa? Kerana ini adalah sebuah kelab bola sepak.

Anda tahu apabila anda bermain untuk JDT, anda akan ada fasiliti yang terbaik, jurulatih yang bagus, anda dikelilingi oleh pemain yang terbaik dan anda bermain di peringkat antarabangsa seperti Piala AFC. Pemain JDT diberikan gaji yang munasabah dan mereka juga menerima ‘good bonus’.

Jadi ini adalah ’win-win situation’. Pended@han yang anda terima bukan sahaja di peringkat domestik tetapi juga di peringkat antarabangsa. Kini, Safawi dan rakan-rakan akan jadi pemain pertama di negara ini yang akan bermain di kejohanan ACL. Jadi apabila ada pihak mengatakan pemain datang ke JDT kerana duit sahaja sebenarnya ia sama sekali tidak benar.

Meraka datang ke sini kerana ingin bermain untuk sebuah kelab bola sepak yang profesional. Dan saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan tahniah dan syabas kepada JDT kerana telah memenangi 11 piala dengan fasiliti terbaik, kejayaan luar dan dalam padang tanpa menggunakan satu sen pun duit dari kerajaan.

Kredit : DYAM Mejar Jeneral Tunku Ismail Ibni Sultan Ibrahim, Tunku Mahkota Johor

via Era Kini




-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post