Terkini Pendakwah Bebas PU Riz Sah Positif Covid-19

Terkini Pendakwah Bebas PU Riz Sah Positif Covid-19

Pendakwah bebas yang juga pelakon, PU Riz disahkan positif wabak Covid-19 selepas mengalami demam panas sejak tiga hari lalu.

Terkini Pendakwah Bebas PU Riz Sah Positif Covid-19
Terkini Pendakwah Bebas PU Riz Sah Positif Covid-19

PU Riz atau nama sebenarnya Muhammad Haris Mohd Ismail berkata, perkara itu disahkan Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM), hari ini.

ARTIKEL MENARIK:Covid-19, Empat Lagi Kematian Dan 179 Kes Positif
Loading...

“Saya demam sejak tiga hari lalu. Jadi, semalam saya pergi buat pemeriksaan di PPUM. Apabila dihubungi tadi, hasil ujian saya positif Covid-19.


“Saya reda dengan berita ini. Saya anggap ia adalah ujian Allah SWT. Kalau kita menjaga kesihatan sekali pun, tapi kalau Allah nak datangkan sakit juga, memang tak boleh elak.
“Apa pun, saya mengharapkan doa daripada semua semoga cepat sembuh dan bebas daripada wabak ini,” katanya kepada Harian Metro.
Menurut PU Riz, ambulans dari PPUM akan datang ke rumahnya dan dia ditempatkan di sana untuk rawatan lanjut.
PU Riz yang juga pelakon drama Lelaki Kiriman Tuhan berkongsi, sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dilaksanakan, dia hanya duduk di rumah.

Loading...
loading...

“Sepanjang PKP, kalau keluar rumah pun pergi barang keperluan saja.
“Cuma, rumah saya betul-betul berada di hadapan Masjid Jamek Seri Petaling. Saya juga kerap sembahyang di situ sebelum masjid itu ditutup akibat wabak ini,” katanya.


-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post