Lilin Berusia 1500 Tahun Ini Masih Menyala Ketika Ditemui..Ini Sebabnya.

Lilin Berusia 1500 Tahun Ini Masih Menyala Ketika Ditemui..Ini Sebabnya.

Lilin pada kebiasaannya hanya di gunakan ketika blackout atau upacara keagamaan tertentu. Namun, pada ketika dahulu, dimana masih belum ada aliran elektrik, lilin menjadi salah satu tumpuan utama untuk lampu di malam hari.

Lilin Berusia 1500 Tahun Ini Masih Menyala Ketika Ditemui..Ini Sebabnya.
Lilin Berusia 1500 Tahun Ini Masih Menyala Ketika Ditemui..Ini Sebabnya.

Dan boleh di bayangkan berapa banyak lilin yang di habiskan setiap malam hanya untuk menyinari setiap sisi ruangan di dalam rumah.

ARTIKEL MENARIK: Ketuk Batu Ni Keluar Muzik PELIK. Hasil Kajian Saintis Buat Ramai Terkedu. SUBHANALLAH.
Loading...

Namun kebanyakkan para pengkaji percaya, bahawa manusia pradaban dulu, mempunyai tingkat kecerdasan yang tinggi di banding dengan manusia zaman sekarang. Kerana manusia zaman prasejarah saja telah berjaya mencipta lilin abadi! Ya, maksud nya lilin abadi di sini adalah cahaya lilin tersebut boleh menyala selama ribuan tahun. Dan cerita ini bukan hanya cerita dongeng , kerana memang telah ada buktinya saheh.
“Pada bulan April 1485 mayat seorang gadis bangsawan dari zaman yunani kuno dikeluarkan dari tempat perkuburannya di” Appian Way “. Ketika para penyelidik memasuki tempat pemakamannya, mereka amat terkejut kerana di temui sebuah lampu yang telah menyala sejak 1500 tahun yang lalu.


Loading...
loading...

Pekara ini menimbulkan pertanyaan terutama di benak para penyelidik. Lilin tersebut di perbuat dari apakah? sehingga boleh menyala selama itu? Namun pertanyaan itu masih belum dapat diselesaikan hingga kini. Dan tetap menjadi misteri yang pelik. Banyak penyelidik yang berusaha menyelesaikan kes ini. Ada yang beradu hujah dengan para penyelidik lain.
Kerana beberapa orang diantara mereka seperti penyelidik yang bernama Briggen. Ia mengemukakan pendapat nya bahawa tenaga yang digunakan untuk menyalakan lampu itu kemungkinan besar telah hilang atau pupus dari permukaan bumi ini. Namaun, pendapat itu pun masih belum dikuatkan dengan adanya bukti bukti. Dan pertanayaan kedua adalah, Orang yang bagaimanakah yang telah berjaya mencipta lilin yang boleh menyala selama 1500 tahun?
KHALIFAH MEDIA NETWORKS
-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post