Tun M Elak Bersalam Dengan 0rang Awam. Ini Penjelasannya

Tun M Elak Bersalam Dengan 0rang Awam. Ini Penjelasannya

Melalui sumber maklumat iaitu Kementerian Kesi1hatan Malaysia (KKM), sehingga 6 Mac 2020, jam 12 tengah hari, terdapat 28 ke3s baharu (ke3s ke-56 hingga ke3s ke-83) j4ngkitan COVD-19 telah dilaporkan.

Tun M Elak Bersalam Dengan 0rang Awam. Ini Penjelasannya
Tun M Elak Bersalam Dengan 0rang Awam. Ini Penjelasannya

Ini menjadikan jumlah kumulatif k3es positif COVlD-19 di Malaysia adalah sebanyak 83 k3es. K3es-k3es positif ini adalah dalam kalangan P4tient-Under-Investigation (PUI) j4ngkitan COVlD-19, kontak rapat, dan Misi Bantuan Kemanusiaan.

ARTIKEL MENARIK: 'Saya nak jaga dia demam jer...' - Lelaki kantoi berkhalwat dengan janda di rumah tepi kilang
Loading...

Oleh itu, KKM telah meningg4lkan beberapa nasihat buat orang awam dan antaranya adalah disarankan agar mengelakkan bersalaman secara saling bersentvhan tangan, sebaliknya menggunakan pendekatan ‘salam cara Malaysia’ sebagai langkah mengurangkan penul4ran Covld 19.

Tun M ikut nasihat KKM

Menerusi perkongsian video yang telah dimuat naik oleh individu di laman Instagram, video tersebut telah memaparkan kelibat Tun M yang dikerumi oleh orang awam selepas solat Jumaat di masjid negara

Namun, bekas Perdana Menteri Malaysia ini dilihat mengelakkan daripada bersalam dengan orang awam tetapi masih melemparkan senyuman serta meletakkan kedua-dua tangan didadanya.

Kelihatan juga pengawal peribadi Tun M bertindak mengawal orang awam dari mendekati secara rapat dan cuba bersalam dengan Tun M.


Sebagai langkah berjaga-jaga!

Tindak-tanduk Tun M yang elak dari berjabat tangan dengan orang awan ini turut disokong oleh segelintir rakyat Malaysia. Cara ini boleh mengelakkan sebarang kemungkinan yang berlaku.

Loading...
loading...

Kesian pulak tengok Tun ni…




Negara lain pun amalkan macam ni…

Orang ramai juga turut disarankan untuk mengamalkan langkah-langkah pencegahan dan elakkan diri daripada melancong di luar negara disaat penularan coronavirvs ketika ini.


-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post