D@kwa Muhyiddin t1pu Agong, PKR Mahu Buat Laporan P0lis

D@kwa Muhyiddin t1pu Agong, PKR Mahu Buat Laporan P0lis

PEMIMPIN PKR, Datuk Johari Abdul memberitahu parti itu akan membuat laporan polis terhadap Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin kerana did4kwa men1pu.

Johari memberitahu PKR akan membuat laporan polis terhadap Tan Sri Muhyiddin Yassin kerana did4kwa men1pu berhubung jumlah sokongan Ahli Parlimen.
Johari memberitahu PKR akan membuat laporan polis terhadap Tan Sri Muhyiddin Yassin kerana did4kwa men1pu berhubung jumlah sokongan Ahli Parlimen.

Ahli Parlimen Sungai Petani yang mewakili partinya mend4kwa Muhyiddin berbohong kepada Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah apabila mengakui mendapat sokongan majoriti daripada Ahli Parlimen.

ARTIKEL MENARIK: Pak Wan, Hatta terdedah Covid-19, berborak lama dengan Pengerusi UDA

Loading...

“Kita akan buat laporan polis bahawa Muhyiddin telah men1pu Raja-raja Melayu, maknanya sekarang ni pen1puan berlaku.
“Tuanku tak tahu sebenarnya ditipu Muhyiddin. Dengan laporan polis itu, kita harapkan bahawa satu sias4tan akan dibuat dan Tuanku panggil sendiri tengok siapa ada, siapa tak ada,” katanya kepada media dan penyokong parti di Ibu Pejabat Parti Keadilan Rakyat (PKR) di Petaling Jaya pada Ahad.
Dalam pada itu, Johari yang juga ketua whip parti memberitahu bahawa gabungan itu memutuskan untuk mengutus surat kepada Speaker Dewan Rakyat untuk memanggil satu sidang tergempar.
“Masalah kita yang besar ialah kerajaan kita telah dicvri, namun begitu ini bukanlah yang terakhir kerana mereka juga tak punyai jumlah yang cukup.
“Oleh yang demikian kita telah buat keputusan. Dalam PH, kita akan desak Speaker panggil parlimen tergempar untuk semua Ahli Parlimen masuk dan tunjukkan siapa yang ada cukup undi dan tak cukup,” ujarnya lagi.
Terdahulu pada pagi Ahad, Muhyiddin selesai mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri Ke-8 di hadapan Al-Sultan Abdullah di Istana Negara.
Istiadat itu berlangsung di Balai Singgahsana Kecil pada pvkul 10.33 pagi.
Pada Sabtu, Istana Negara mengumumkan Muhyiddin yang juga Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) sebagai Perdana Menteri Ke-8.

Loading...
loading...

Pelantikan tersebut diperkenan Al-Sultan Abdullah dalam satu kenyataan dikeluarkan Datuk Paduka Pengelola Bijaya Diraja, Datuk Ahmad Fadil Shamsuddin.
Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!
Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page Note Untuk Awak
Sumber:Mstar via Note Untuk Awak

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post