Terpadamnya kerlipan bintang…

Terpadamnya kerlipan bintang…

KEMERIAHAN industri hiburan tahun ini turut diselangi dengan khabar dvka menerusi kehilangan beberapa bintang terkenal dan penggiat seni tempatan.

Terpadamnya kerlipan bintang…
Terpadamnya kerlipan bintang…

Pemergian mereka bukan saja memberi kesan Kepada keluarga dan peminat tercinta, tapi mengejutkan ramai pihak terutama yang pernah bekerjasama dengan mereka.

ARTIKEL MENARIK: Riena Diana tlru slang Inggeris King Coco dalam ‘Kampung People’ – “Tapi kalau suruh cakap macam tu 24 jam… saya pun melvat!”

Loading...

Ada antaranya disahkan menlnggal dunia akibat mend3rita s4kit kr0nik, begitu juga yang menemui aj4l selepas terbabit dalam kemaIangan.

Buat yang pergi, semoga roh mereka dicucuri rahmat dan ditempatkan dalam kalangan orang beriman. Salam takziah buat seluruh keluarga. Al fatihah.

1. Datuk Nassier Wahab

Penyanyi popular era 1980-an, Datuk Nassier Wahab, 57, menlnggal dunia di Pusat Pervbatan Universiti Malaya (PPUM), Kuala Lumpur aklbat k4nser rahang pada 5 Disember lalu.

Terdahulu, Nassier pernah menjalani pembed4han membuang ketvmbuhan pada rahang kiri, 1 Jun lalu.

Beliau mula mengalami mas4lah itu sejak lima tahun lalu apabila mengadu s4kit pada bahagian gusi.

2. Pitt Hanif

Jen4zah pengarah filem dan drama, Firdaus Hanif atau Pitt Hanif, 43, ditemui pasukan mencari dan menyelamat (SAR) pada 27 Oktober lalu selepas terjatuh daripada bot ketika memancing di Sungai Jelai, Lipis, Pahang pada 26 Oktober.

Pasukan SAR menemui m4yat anak kepada pelakon veteran, Fauziah Nawi itu kira-kira 500 meter dari lokasinya dilaporkan terjatuh.

Pitt dilaporkan dalam fasa terakhir menyiapkan sesi penggambaran filem Coast Guard yang memulakan penggambaran sejak lebih dua bulan lalu.


PITT Hanif

Loading...
loading...

3. One II 4U2C

Bekas anggota 4U2C, Nirwan Irwan atau One II menlnggal dunia di H0spital Kuala Lumpur (HKL) pada 22 Oktober akibat tibi.

Sebelum itu, Allahyarham dimasukkan ke Unit R4watan Rapi (lCU) HKL pada 20 Oktober selepas mengalami batvk berpanjangan.

One II menyertai kumpulan rap popular itu pada 1996 selepas berlaku perpec4han anggota asal dan sempat merakamkan album Kembalilah Fiona.

4. Kamal Chilok

Anggota kumpulan lawak Chilok, Mohd Kamal Shah Saharuddin, 30, atau Kamal Sumbu menlnggal dunia di H0spital Putrajaya pada 12 Oktober lalu.

Kamal mengalami pend4rahan dalam kepala, pat4h bahu dan kaki selepas terbabit dalam kemaIangan jalan raya di Putrajaya, jam 2 petang pada 10 Oktober lalu.

Ketika kejadian, dia dalam perjalanan menghantar pesanan makanan patin tempoyak yang diusahakannya kepada pelanggan.

Kamal pernah menyertai Maharaja Lawak Mega (MLM) pada 2016 dan 2018 selain merangkul naib juara Bintang Mencari Bintang pada 2014.


KAMAL


5. Shazroul AF4

Penyanyi dan bekas peserta Akademi Fantasia musim keempat (AF4), Shazroul Fazlie menlnggal dunia pada 2 Oktober lalu selepas dua minggu ditempatkan di Unit Raw4tan Rapi (lCU), Hospital Kuala Lumpur (HKL).

Shazroul sebelum ini menjalani pembed4han kali kedua di bahagian usus yang dij4ngkiti kvman pada 21 September lalu.

Sepanjang kerjaya seninya, Shazroul pernah menghasilkan album berjudul Cuma, selain berduet dengan Adzrin Azhar menerusi lagu Pencvri Hati.


SHAZROUL


6. Yazit Search

Bekas pemain dram kumpulan Search, Yazit Ahmad, 57, menlnggal dunia di H0spital Kuala Lumpur (HKL) pada 26 September lalu.

Yazit dimasukkan ke HKL dua hari sebelumnya selepas mengadu ses4k n4fas di rumahnya di Taman Melati, Kuala Lumpur.

Sebelum ini arw4h pernah dimasukkan ke h0spital sama pada 3 September lalu akibat masalah pernafasan tetapi dibenarkan keluar dua hari selepas itu.

YAZIT


7. Raja Ahmad Alauddin

Pengarah filem Hati Bukan Kristal, Raja Ahmad Alauddin Raja Mohamed Redzuan menlnggal dunia dalam tidur di rumahnya di Bandar Sri Damansara, Petaling Jaya, 29 Ogos lalu.

Kejadian disedari rakannya pada jam 6 pagi selepas panggilan telefon tidak berjawab menyebabkan mereka bergegas ke kediamannya.

Difahamkan, rakan arw4h menghubungi p0lis dan b0mba bagi mendapatkan bantuan selepas ketukan pintu tiada tindak balas.

Pihak b0mba yang berjaya memasuki kediamannya mendapati Raja Ahmad Alaudin terbaring di katil dan sudah menlnggal dunia.

RAJA Ahmad


8. Mior Ahmat Zaudi

Pelakon, Mior Ahmat Zaudi, 66, menlnggal dunia di Pusat Pervbatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM) pada 1 Januari lalu akibat masalah j4ntung dan pend4rahan dalam 0tak.

Sepanjang hayatnya Mior sudah membintangi pelbagai drama antaranya drama bersiri Spektra dan drama purba Kota Setia terbitan HVD Home Video (M) Sdn Bhd pada pertengahan 1990-an.

Allahyarham juga pernah membintangi filem Momok arahan M Jamil pada 2009.

MIOR


9. Wafa Abdul Kadir

Pelakon Wafa Abdul Kadir, 52, menlnggal dunia di kediamannya di Petaling Jaya pada 16 Mac lalu akibat k4nser perit0neal.

Pada 2014, Wafa yang dikenali menerusi filem Azizah The Legend itu disahkan menghldap k4nser 0vari dan terpaksa menjalani pembed4han membuang 0vari, r4him, 0rmentum dan tiub fal0pio setahun selepas itu.

Sejak 2016, Allahyarham sudah menjalani lebih 18 pusingan raw4tan kim0ter4pi dan disahkan menghldap k4nser perit0neal, tahun lalu.

WAFA


10. Datuk A Rahman Hassan

Penyanyi terkenal era pop yeh yeh, Datuk A Rahman Hassan menlnggal dunia pada usia 73 tahun di H0spital Ampang pada 13 Jun lalu.

Rahman yang popular pada era 1960-an bersama Orkes Nirwana menerusi lagu Tak Mengapa dimasukkan ke Unit Raw4tan Rapi (lCU) hospital berkenaan selepas pit4m di sebuah stesen minyak di Ampang.

Kejadian yang berlaku pada 10 Jun lalu itu menyaksikan A Rahman diselamatkan serta dihantar ke h0spital menaiki ambvlans.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: HM via Catatan Terakhir

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post